شنبه, 10 شهریور 1397 - 18:25

نحوه ارزیابی اهداف بازاریابی در نیمه سال

هم اکنون که در فصل تابستان هستیم و روزهای طولانی تر و هوای گرم تری داریم، به تدریج به نیمه سال نیز نزدیک می شویم. زمان به سرعت می گذرد و باید از فرصت ها استفاده کنیم. گویی همین دیروز بود که ما در حال تنظیم اهداف تجاری جدید برای سال جدید بودیم!

اکنون من در حال بررسی اهدافم هستم. به چند هدف دست یافتم؟ چند هدف ناقص است و به چه تغییراتی در ادامه مسیرم نیاز خواهم داشت؟ شما نیز باید دقیقا همین کار را انجام دهید.

هدف گذاری یک فرآیند سالی یک بار نیست. چنانچه در دستیابی به اهداف بازاریابی و فروش خود مصمم هستید، باید دائما مسیر حرکت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که در مسیر درستی گام برمی دارید.

هم اکنون و در نیمه سال، زمان ارزیابی اهداف بازاریابی است.

مطلب مرتبط:ارزیابی اهداف بازاریابی و تصحیح و تکمیل آنها بنابر شرایط موجود / دوباره می‌ سازمت هدف!

اهداف شما باید همچنان منطقی و عقلانی باشند

6 ماه زمان زیادی است. شاید برنامه تجاری شما تغییر کرده باشد و یا به تمام اهداف خود دست یافته اید. گاهی آینده مطابق میل ما نیست و هیچ ایرادی ندارد. فقط باید تغییراتی به وجود آورید.

پیش از ارزیابی اهداف، به برنامه خود در ابتدای سال مراجعه کنید تا از هماهنگی آن با ماموریت نهایی و ارزش های شرکت مطمئن شوید. آیا اهداف شما همچنان شما را به مقصد دلخواه خواهند رساند؟

چنانچه اهداف منطقی نیستند و یا به تمام آن ها دست یافته اید، باید دست به کار شوید. طرح و نقشه خود را به سمت نیازهای تجاری جدید هدایت کنید و یا اهداف بزرگ تری برای ادامه سال داشته باشید.

ارزیابی میزان رضایت مشتریان

هنگام گسترش آژانس یا تجارت، رضایت مشتری یکی از مهم ترین فاکتورها خواهد بود. میزان بازدیدکنندگان وب سایت شما و یا لایک های پست های اخیر اینستاگرام چنانچه باعث ایجاد شادی یا رضایت در مشتری نشوند، کوچک ترین ارزشی نخواهند داشت.

من میزان رضایت را با بررسی مشتریان تکراری و همچنین نظرات آن ها در رابطه با آژانس می سنجم. نظرسرنجی ها نیز راهی موثر برای ارزیابی رضایت و دریافت بازخورد هستند.

اکنون که در نیمه سال قرار داریم، زمانی را به صحبت با مشتری اختصاص دهید. میزان رضایت آن ها را بسنجید و از مشکلات و نیازهای آن ها آگاه شوید. شما باید از این بازخوردها در طول 6 ماه آینده استفاده کنید.

بازگشت سرمایه را در نظر داشته باشید

به عنوان یک کارآفرین، شما احتمالا می دانید که برای کسب درآمد باید پول خرج کنید. تنها چند برند انگشت شمار بدون صرف هزینه درآمد به دست می آورند. با این حال، هر بار که بر روی بازاریابی سرمایه گذاری می کنید، باید این پول را از طریق فروش و مشتریان جدید مجددا به دست آورید. چنانچه بدون هدف پول خرج می کنید و انتظار بازگشت دارید، احتمالا نتیجه ای نخواهید گرفت.

به میزان هزینه خود بر روی بازاریابی، جذب مشتری و تبلیغات توجه کنید. سپس باید میزان هزینه هر مشتری را به دست آورید. چنانچه سرمایه گذاری شما بیش از بازگشت است، نیاز به تغییر دارید.

برای تقویت بازگشت سرمایه طرح بازاریابی خود را شیفت کنید. به روش های بازاریابی موثر توجه داشته باشید و انرژی خود را بر روی آن ها متمرکز کنید.

مطلب مرتبط: هدف برنامه‌ ریزی بازاریابی

حرکت به سمت پایان سال

ما به زودی وارد نیمه دوم سال خواهیم شد. چنانچه هنوز به اهداف خود دست پیدا نکرده اید، همچنان فرصت برای شیفت استراتژی و دریافت نتایج بهتر وجود دارد. با این حال، باید سرعت خود را بالا ببرید. زمان به سرعت خواهد گذشت.

زمان خود را صرف استراتژی های فروش و بازاریابی بی فایده نکنید. اهداف خود را تغییر دهید، به مخاطبان خود گوش کنید و با تمرکز بر بازگشت سرمایه، به اهداف بازاریابی خود تا پایان سال دست پیدا کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی