پنج شنبه, 14 تیر 1397 - 11:15

7 شکل از بازاریابی محتوا

هر سال پیش از شروع برنامه ریزی کمپین های بازاریابی جدید، باید اقدامات موثر و غیرموثر در سال پیش را ارزیابی و از تکرار اشتباهات پیشگیری کنید.

محتوا حرف اول را می زند

طبق تحقیق شرکت مدیا داینامیکس (Media Dynamics)، روزانه بیش از 5000 تبلیغ به مشتریان نشان داده می شود، بنابراین تعجبی ندارد که بازاریابی محتوا درحال تبدیل شدن به یکی از موفق ترین راهبردهای دسترسی به مشتری است. مردم از دیدن اجباری تبلیغات از رده خارج و سنتی خسته شده اند، به همین دلیل است که وقتی یک برند با محتوای معتبر و مفید وارد میدان می شود، مشتریان را شیفته خود می سازد. احتمالا همین امر، نرخ تبدیل بازاریابی محتوا را شش برابر بیشتر از شگرد های سنتی بازاریابی کرده است.

تقسیم بندی بازاریابی محتوا جهت بیشینه ساختن نرخ های تبدیل، کار دشواری نیست. بدین منظور باید محتوای مبتنی بر محصول یا خدمت خود را ایجاد و سپس با استفاده از آن، هر یک از ویژگی های نشان دهنده مشتری دلخواه با قوی ترین عملکرد را نشان بگیرید. در این میان مشکلات متعددی را که این خریداران به دنبال رفع شان هستند نیز مدنظر قرار دهید. طبق تحقیق کوراتا (Curata)، 41 درصد از بازاریابان تعداد و نوع سرنخ های فروش خود را از طریق گزینش محتوا (content curation) افزایش می دهند.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی چیست؟

اثربخشی بازاریابی محتوا امری غیرقابل انکار و معنای این واژه بسیار گسترده است. محتوا در شکل ها و اندازه های بسیار متفاوتی وجود و امکان دارد به میزان متفاوتی از سرمایه گذاری اولیه نیاز داشته باشد. جهت افزایش دسترسی به مشتریان و ایجاد سرنخ های فروش بیشتر در سال 2018، به این هفت شکل از محتوا توجه کنید.

1- وبلاگی برای شرکت خود بسازید

وجود وبلاگ برای هر شرکتی امری ضروری محسوب می شود، اما اگر تاکنون اقامی درجهت فراهم آوردن آن نکرده اید، در سال 2018 این کار را آغاز کنید. هابسپات(HubSpot) خاطرنشان می سازد که 53درصد از بازاریابان، اولویت اول خود جهت بازاریابی را محتوای وبلاگ ذکر می کنند. به کار گرفتن محتوای وبلاگ، راهبردی کارساز است. موسسه بازاریابی محتوا گزارش می دهد بیش از سه چهارم تمامی کاربران اینترنت، برخی از انواع وبلاگ را می خوانند و تنها ناظرانی منفعل نیستند. زمانی که وبلاگ مورد علاقه مصرف کنندگان محصولی را توصیه می کند، 61درصد در ایالات متحده آن را خریداری می کنند. شاید دلیل این امر آن باشد که افزایش سرنخ در کسب و کارهای کوچکی که وبلاگ دارند، 126درصد بیشتر از همتایان بدون وبلاگ شان است.

2- از تدوین و پخش خبر درباره برند خود غافل نشوید

بخشی از آنچه به برند شما اعتبار می بخشد، بذل توجه فراوان به داستان گویی است. خبرسازی برند، صرفا به معنای آن است که مخاطبان خود را در جریان داستان شرکت قرار دهید. شرکت هایی چون پاورپست (PowerPost)، با ارائه نرم افزار هماهنگ کننده انتشار محتوا در انواع مختلفی از شبکه ها، خبرسازی برند را تسهیل و به ایجاد محتوا کمک می کنند تا زمان ارزشمند شما یا کارمندان تان تلف نشود. هرچه باشد، بازاریابی محتوا در صورتی که مانع اداره کسب وکارتان شود، به سودآوری شما کمکی نخواهد کرد.

3- محتوای ویدئویی را فراموش نکنید

طبق تحقیق سیسکو (Cisco)، 82درصد از تمام ترافیک اینترنت تا سال 2021 به ویدئو اختصاص خواهد یافت. ویدئو تمامی اینترنت را تحت الشعاع قرار می دهد، اما در حوزه رسانه های اجتماعی اهمیت به سزایی دارد. تحقیق شرکت آنیموتو (Animoto) بیان می کند که مشتریان، تماشا کردن یک ویدئو را چهار برابر بیشتر از خواندن یک متن ترجیح می دهند. این موضوع از نظر بازاریابان دور نمانده است و تقریبا 70درصد از آنها نقدینگی بیشتری را به تولید ویدئو اختصاص می دهند.

4- محتوا را ازطریق اشخاص بانفوذ، انتخاب و گردآوری کنید

تبلیغ شفاهی یکی از موثرترین انواع بازاریابی ا ست. اشخاص با نفوذ می توانند به صورت آنلاین این رویکرد را با بلندگوهای قوی تقویت کنند. یوتیوب (YouTube)، یک ابزار موثر برای اشخاص بانفوذ است و به آنها کمک می کند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. طبق نظرسنجی 2017 پی. ام. وای. بی (PMYB)، 28درصد از مدیران بازاریابی گزارش داده اند که بازاریابی افراد بانفوذ، شگرد متداول تر آنها برای به دست آوردن مشتریان به صورت آنلاین است.

5- با داده نگاری ها، به آمار خود جذابیت ببخشید

مشتریان ویدئو را بر نوشته ترجیح می دهند، اما داده نگاری کمک می کند اطلاعات با سرعت بیشتری جذب شوند. داده نگاری توجه مشتریان را به سرعت جلب و همزمان چندین پاراگراف کامل پیام را در یک تک تصویر منتقل می کند. طبق تحقیق لوسیدپرس (Lucidpress)، داده نگاری ها سه برابر بیشتر از انواع دیگر محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

6- از گوگل اَدسِنس(Google AdSense) بهره بگیرید

این ابزار تبلیغاتی گوگل، تبلیغات تصویری را در وب سایت هایی قرار می دهد که هم زمان با کلیک کردن روی آنها، کارمزد پرداخت می کنند. گوگل به صورت خودکار، محتوای وب سایت شما را بررسی می کند تا بتواند مرتبط ترین تبلیغات را نمایش دهد. ارزش برخی تبلیغات برای صاحب وب سایت، بیش از یک دلار برای هر کلیک خواهد بود، از همین رو اَدسِنس روشی عالی برای پول درآوردن از یک وبلاگ است و می توان از پول حاصله، مجددا جهت تولید محتوا استفاده کرد.

7- یک دوره آموزشی آنلاین تشکیل دهید

اگر کسب وکار شما در حوزه خاصی تخصص دارد، درمیان گذاشتن آن با مخاطبان به شما کمک خواهد کرد پیروان وفاداری به دست آورید. اگر دودل هستید که کار را از کجا آغاز کنید، بازارهایی برای دوره های آموزشی آنلاین موجود است که ارزش بررسی دارد. راه حل های نرم افزاری خاص نیز می توانند روند ایجاد یک دوره آموزشی را برای شما و دانشجویان تان آسان تر سازند.

مطلب مرتبط:بازاریابی محتوا

خواه یک راهبرد بازاریابی محتوا را نخستین بار معرفی کرده باشید یا چندین سال پیشتر، راه های زیادی برای بهینه سازی عملکرد این راهبرد وجود دارد. استفاده از برخی ابزارها و شگردها، می تواند به شما کمک کند سرنخ ها و مشتریان بیشتری به دست آورید، اما به خاطر داشته باشید، زمانی که نوبت به بازاریابی محتوا می رسد، یکنواخت و هماهنگ بودن امری ضروری ا ست. اگر وقت و انرژی خود را صرف این نوع از بازاریابی کنید، پاداش خود را خواهید گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی