پنج شنبه, 03 خرداد 1397 - 10:05

6 ابزار ضروری برای بازاریابی در کسب وکارهای کوچک/ وقتی تکنولوژی به کمک بازاریاب ها می آید

در این مقاله مت دی آنجلو به بررسی شش ابزار فوق العاده بازارایابی برای کسب وکارهای کوچک می پردازد.

در حوزه کسب وکار حتی اگر بهترین کالا یا سرویس را هم داشته باشیم، بدون آگاهی مردم نسبت به وجود آن قادر به فروشش نخواهیم بود. همچنین در عصر پیشرفت ارتباطات و رسانه های مجازی تبلیغات الکترونیکی و اینترنتی نیز فعالیت های گسترده ای از سوی برندهای بزرگ صورت گرفته است. این امر اگرچه موجب کسب سود فراوان برای غول های حوزه کسب وکار می شود، اما به همان میزان کار را برای کسب وکارهای کوچک و استارتاپ های نوپا سخت خواهد کرد. وجود دشواری در راه رقابت با برندهای بزرگ و کسب سهمی مشخص از بازار اگرچه دشوار است، اما غیرممکن نیست.

در این راستا بازاریابی یکی از مهم ترین فرآیندهای رقابت نسبتا برابر برای شرکت ها به حساب می آید. با این حال تحقق رقابت برابر برای برندسرهای کوچک مشروط به استفاده از ابزارهای در دست است. در این مقاله مت دی آنجلو به بررسی شش ابزار فوق العاده بازارایابی برای کسب وکارهای کوچک می پردازد.

1- ساخت اپ اختصاصی با Appy Pie

امروزه استفاده از یک اپ کاربردی و دقیق بدل به جزئی از ضرورت های بازاریابی شده است. برهمین اساس Appy Pie به کسب وکارهای کوچک امکان ساخت اپ های مدنظرشان بدون احتیاج به آگاهی وسیع از کدنویسی را می دهد. همچنین شما می توانید با چند کلیک ساده اطلاعات جانبی پیرامون آمار ترافیک سایت و فروشگاه آنلاین تان را نیز دریافت کنید. مزیت طراحی اپ ویژه برای برندمان توانایی برقراری ارتباط مستقیم با مشتری است. در واقع با اختصاص زمان مناسب به این کار دیگر نیازی به استفاده از کانال های ارتباطی غیرمستقیم به منظور انتقال پیام های مان به مخاطب نخواهد بود.

مطلب مرتبط: بازاریابی اینترنتی رایگان با 10 ابزار مفید

اگرچه ساخت اپ در Apppy Pie رایگان است، اما استفاده از ویژگی های پیشرفته در اپ ها نیازمند پرداخت هزینه های مشخصی است. براین اساس در این سرویس امکان طراحی نرم افزار به صورت رایگان و بهره مندی با ویژگی های جانبی با پرداخت حداکثر 50 دلار برای هر اپ وجود دارد.

2- ساخت ویدئو تبلیغاتی با Promo

در دنیایی که به طور کامل تحت سلطه شبکه های اجتماعی است، استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی خلاقیتی بدیع و نوآورانه محسوب می شود. بی تردید برای صاحب یک کسب وکار کوچک گردآوری امکانات لازم برای تهیه کلیپ تبلیغاتی بسیار دشوار خواهد بود. به این مرحله اولیه فرآیند ضبط و ویرایش ویدئوها را نیز باید اضافه کرد. خوشبختانه نرم افزار Promo کار کارآفرینان تازه کار را برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی بسیار راحت ساخته است. با استفاده از این نرم افزار می توان به راحتی ویدئوهایی با کیفیت بالا برای بارگذاری در سطح اینترنت تهیه کرد. برای شروع می توان از آرشیو این برنامه خیل عظیمی از ویدئوها را به منظور یادگیری تکنیک های جانبی مشاهده کرد. همچنین به منظور استفاده از موزیک های مختلف به همراه ویدئوی تان تنها کافی است سری به آرشیو بزرگ Promo بزنید. در پایان نیز افزودن متن و استفاده از فونت مناسب را نیز از یاد نبرید.

متاسفانه این اپ به صورت رایگان عرضه نشده است. با این حال استفاده از آن هزینه چندانی ندارد. با پرداخت 49 تا 359 دلار (بسته به نوع خدمات دریافتی) امکان ساخت تعداد بی نهایتی ویدئو برای کاربران مهیا می شود.

3- مدیریت شبکه های اجتماعی با Hootsuite

بی تردید توجه به شبکه های اجتماعی یکی از ضرورت های بازاریابی مدرن است. برهمین اساس سرویس Hootsuite به کاربران اجازه مدیریت دقیق اکانت های شان در شبکه های اجتماعی مختلف را می دهد. براین اساس شما می توانید کارهایی از قبیل برنامه ریزی انتشار پست ها، اندازه گیری آمارهای کمی مربوط به لایک و کامنت و خلق استراتژی آنلاین ویژه بازاریابی در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید. هزینه اشتراک این برند در بالاترین حد به 499 دلار در ماه می رسد. با این حال برای کسب و کارهای کوچک با پرداخت 29 دلار امکانات مناسبی ارائه خواهد شد.

4. دریافت اطلاعات تحلیلی با استفاده از Google Analystics

Google Analytics نرم افزار غول دنیای آنلاین، گوگل، است. با استفاده از این ابزار کاربردی امکان مشاهده و فهم آمارهای مربوط به ترافیک سایت های مان مهیا خواهد شد. همچنین باتوجه به اینکه تحلیل داده های آنلاین روز به روز اهمیت بیشتری می یابد، این سرویس گوگل اطلاعات تحلیلی وسیعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. براین اساس شما می توانید به راحتی از ماهیت مخاطب هدف، ناحیه سکونت بیشتر مشتریان شرکت و بسیاری اطلاعات دیگر بهره مند شوید.

مزیت اصلی این ابزار در مقایسه با سایر نمونه های مشابه معرفی از سوی گوگل و همچنین ارائه رایگانش است. براین اساس کسب وکارهای کوچک می توانند از ابزاری مطمئن و در عین حال رایگان استفاده لازم را ببرند. همچنین در صورت نیاز تیم پشتیبانی گوگل نیز در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی پرسش ها و مشکلات کاربران در استفاده از این ابزار خواهد بود.

5- با Canva برندتان را شخصی سازی کنید

Canva یک پلتفرم آنلاین برای طراحی لوگو، سربرگ های خبری و دیگر محتوای شخصی سازی شده موردنیاز کسب وکارهاست. هدف اصلی توسعه دهندگان این اپ ارائه تجربه ای ساده و در عین حال پیشرفته به کاربرانی با سطح آگاهی متوسط از دنیای طراحی و تکنولوژی است. برهمین اساس رابط کاربری این پلتفرم در ساده ترین حالت ممکن طراحی شده است. مزیت اصلی این ابزار امکان افزودن طرح هایی در قالب تصویر و حتی ویدئو به موتور طراحی آن محسوب می شود.

اگرچه Canva سطوح مختلفی از سرویس ها را ارائه می کند، اما برای کسب وکارهای کوچک استفاده از نسخه رایگان آن کافی خواهد بود. در حقیقت امکانات پولی این سرویس بیش از حد حرفه ای و مخصوص طراح های ماهر و باتجربه است و فقط به کار شرکت های بزرگ خواهد آمد.

6- Answer The Public

اصل اولیه و اساسی در طراحی استراتژی بازاریابی مناسب فهم آنچه مخاطب به آن می اندیشد، است. براین اساس با آگاهی از افکار مخاطب امکان تصمیم گیری هوشمندانه فراهم خواهد شد. به علاوه موفقیت در اجرای کمپین های بازاریابی نیز معطوف به جمع آوری اطلاعات دقیق از مشتریان و مخاطب های هدف است.

مطلب مرتبط: 5 روش برای بهینه سازی بازاریابی کسب و کارهای کوچک

Answer The Public یک پلتفرم پیشرفته در زمینه ارائه خدمات جانبی برای جمع آوری اطلاعات مخاطب های کسب وکارهای کوچک است. براین اساس این پلتفرم اطلاعات دقیق پیرامون علاقه مندی های کاربران و بیشترین جست وجوهای صورت گرفته در هر منطقه جغرافیایی را انجام می دهد. اگر به دنبال رفع برخی از مشکلات تان در زمینه بازاریابی و برندسازی هستید، استفاده از اطلاعات این سرویس به مشا کمک شایانی خواهد کرد.

نکته مهم در خصوص Answer The Public ارائه آن به صورت کاملا رایگان است. براین اساس بدون پرداخت کمترین مبلغی امکان استفاده از تمام امکانات این ابزار آنلاین برای کاربران وجود خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی