شنبه, 25 فروردين 1397 - 14:19

10 سؤالی که باید از خودتان بپرسید / ابزارهای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک


  به قلم: کونستانس برینکلی بَجِت

  روزنامه نگار در حوزه اقتصاد

طرح این 10 سؤال به شما کمک می کند تا ابزارهای بازاریابی اینترنتی لازم برای رشد و موفقیت کسب وکارتان را مطابق با نیازها و بودجه تان تعیین کنید.

اگر برای کسب وکارتان به دنبال خرید یک سامانه بازاریابی خودکار هستید و در این زمینه مقداری تحقیق کرده اید، احتمالا کمی سردرگم شده اید. این روزها کسب وکارها از انتخاب های زیادی در زمینه ابزارهای بازاریابی برخوردار هستند.

نهایتا برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ابزارهای بازاریابی برای کسب وکار شما مناسب تر هستند، باید به همان معیارهایی که در زمینه خرید هر نرم افزار دیگری مهم است، توجه کرد. تصمیم گیری صحیح در این زمینه نیازمند ارزیابی نیازها، ظرفیت ها و محدودیت های مالی هر کسب وکار است.

پاسخ دادن به این10سؤال به شما کمک می کند که انتخاب های تان را محدود و مشخص کنید که کدام ابزارهای بازاریابی اینترنتی، نیازهای بازاریابی شما را برآورده می کنند.

1- سیستم بازاریابی فعلی شما چه خلأهایی دارد؟

خودکارسازی فعالیت های بازاریابی می تواند راه حل خوبی برای بسیاری از شرکت ها باشد، به خصوص شرکت هایی که به سرعت در حال رشد هستند.

گزارشی که اخیرا تحت عنوان «بسترهای خودکارسازی بازاریابی» B2B توسط مرکز بازاریابی اینترنتی منتشر شده، به ذکر این نکته می پردازد که نرم افزارهای خودکارسازی می توانند برای چند برابر کردن حجم فعالیت های بازاریابی، یا برای کنترل همزمان پایگاه های داده متعدد مناسب باشند. همچنین در صورتی که سیستم ارسال ایمیل نمی تواند به خوبی تعامل شما را با بازار هدف برقرار کند، استفاده از برنامه های اتوماسیون (خودکارسازی) گزینه مناسبی است. در غیر این صورت ممکن است بهتر باشد که معیارهای شخصی خودتان را برای تشخیص نیاز به یک سیستم جدید بازاریابی ایجاد کنید.

2- اهداف بازاریابی شما کدامند؟

نکته اصلی این است که اگر ندانید به چه هدفی می خواهید دست پیدا کنید، از قابلیت های مورد نیازتان آگاه نخواهید بود. آیا نیاز دارید لحظه به لحظه به داده های بازار دسترسی داشته باشید؟ آیا نیاز دارید حضورتان را در رسانه های اجتماعی پر رنگ تر کنید؟ اهداف خود را ارزیابی کنید تا بتوانید تعیین کنید به چه چیزی نیاز دارید. . . 

3- چه قابلیت هایی می توانند به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی تان کمک کنند؟

بسیاری از نرم افزارهای اتوماسیون قابلیت های مشابهی دارند، اما بعضی از این نرم افزارها برای رفع نیازهای به خصوصی مناسب تر هستند. قابلیت های محصولات نرم افزاری مختلف را بررسی کرده و هر تعداد از آنها را که می توانید، آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بهتر می توانند نیازهای اصلی شما را برآورده سازند.

4- یک نرم افزار بازاریابی خوب باید چه قابلیت هایی داشته باشد؟

وجود قابلیت های خاص و منحصر به فرد در یک نرم افزار هم می تواند باعث شود که استفاده از این ابزار جدید لذت بخش تر و ساده تر شود و هم می تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند. پس اگر در هزینه های تان تغییر زیادی ایجاد نمی شود، بهتر است که بهترین نرم افزار موجود در بازار را انتخاب کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ابزار رایگان بازاریابی اینترنتی

5- چه نوع نرم افزار بازاریابی اینترنتی با سیستم فعلی شما سازگارتر است؟

امکان استفاده از برخی از سامانه ها و ساختارهای فعلی، راهی مناسب برای صرفه جویی در وقت و هزینه است که نه تنها باعث سهولت کارکرد نرم افزار جدید می شود، بلکه هزینه آموزش کارکنان را نیز کاهش می دهد.

برای مثال اگر به دنبال خرید نرم افزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هستید، بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که در بستر نرم افزاری فعلی سازمان قابل ادغام باشد.

6- بودجه شما چقدر است؟

حال که متوجه نیازهای اساسی تان شده اید، باید ببینید که بودجه تان چقدر است؟ آیا سیستم هایی وجود دارند که به صورت قابل توجهی ارزان تر از بقیه باشند و نیازهای شما را برآورده کنند؟ حال وقت آن رسیده که رقبا را بشناسید.

7- به چه خدمات پس از فروشی نیاز دارید؟

همه خدمات دارای ارزش مساوی نیستند. بسیاری از بسترهای نرم افزاری، خدمات درجه بندی شده ای را در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار مشتریان قرار می دهند. آیا از خدمات پشتیبانی نرم افزار راضی هستید؟ آیا در مجموعه خودتان، گروه پشتیبانی IT می توانند مشکلات ساده نرم افزار را حل کنند؟ با توجه به جواب این سؤالات می توانید بودجه تان را مجددا بررسی کرده و خدمات پشتیبانی بیشتر یا کمتری را برای نرم افزار در نظر بگیرید.

8- آیا به کارکنان بیشتری نیاز خواهید داشت؟

هدف اصلی اتوماسیون، افزایش کارکرد فعلی مجموعه است، اما اگر کارکنان شما مهارت لازم برای انجام وظایف جدید را نداشته باشند، باید استخدام کارکنان جدید را هم در نظر بگیرید.

9. آیا خرید نرم افزار اتوماسیون توسط مدیریت مجموعه تأیید شده است؟

اگر شما مالک کسب و کار نیستید یا وظیفه به کار گیری راه حل های مدیریتی جدید برعهده شما قرار داده نشده است، الآن زمان خوبی است که آموخته های خود را به کار ببندید و مطابق با نیازهای کسب وکارتان بهترین انتخاب را انجام دهید.

10- موفقیت سیستم اتوماسیون جدید را چگونه می توان ارزیابی کرد؟

امروزه بیشتر بسترهای خودکارسازی بازاریابی، همراه با بسته های تحلیلی عرضه می شوند که به شما امکان نظارت و بررسی معیارهای مختلف را می دهند، اما ضروری است اطمینان حاصل کنید که این قابلیت های تحلیلی، مطابق با نیاز شما هستند تا نهایتا بتوانید تعیین کنید کدام سامانه بازاریابی خودکار برای شما مناسب تر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی