دوشنبه, 16 بهمن 1396 - 14:39

بازاریابی ایمیلی دیجیتالی برای امروز با فناوری فردا


 

  سمیه سلحشور اردستانی
  محقق و مدرس در حوزه بازاریابی و فروش

در فرهنگ مبتنی بر تجربه امروز، مشتریان از «ایمیل» بیشتر از پیام های خفیف، یا دریافت پیام در زمان نامناسب یا ارتباطات غیر شخصی انتظار دارند. اگر به عنوان کارفرما نمی توانید اثبات کنید که در زمان مناسب پیام های درست را خواهید فرستاد یا به خواسته های مشتریان خود احترام می گذارید، قطعا ایمیل های شما در پوشه Junk قرار خواهد گرفت.

بنابراین شما به یک استراتژی ایمیلی برای انتظارات امروز نیاز دارید و همین طور به یک تکنولوژی تا این انتظارات را رفع کند.

استراتژی اول: مشتری

با توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتالی، ایمیل خود را با خلاقیت و نوآوری ایجاد کنید و مشتریان را به هیجان آورید. سپس اجازه دهید استراتژی، اولویت های شما را هدایت و به شما کمک کند تا همیشه پیام درست را ارائه دهید.

استراتژی دوم : استفاده صحیح از داده ها

با استفاده از اطلاعات مشتری، داده های متقابل در تعاملات تان با مشتری و اولویت های شان، زمینه ای را که شما نیاز دارید دریافت خواهید کرد. بنابراین از این داده ها استفاده درست کنید تا مطمئن شوید ایمیل های ارسالی شما، مرتبط با خواسته های مشتری هستند.

استراتژی سوم: محتوای شخصی

ترکیب داده ها با طراحی زیبا برای ایجاد پیام های حقیقی که قانع کننده نیز باشند، بسیار مفید خواهد بود، پس از اینگونه اطلاعات به طور پویا استفاده کنید تا بیشتر مفید واقع شوند و همواره به حریم شخصی و اطلاعات خصوصی مشتریان احترام بگذارید. به عبارتی دیگر، امانتدار خوبی باشید.

مطلب مرتبط: ۱۰ توصیه بی نهایت کاربردی برای افزایش اثربخشی بازاریابی ایمیلی

استراتژی چهارم: فرستادن ایمیل در زمان مناسب

ارسال ایمیل که به نیازهای مشتری و خواسته های آنان پاسخ صحیح و به موقع داده شود، رضایت مشتری را به همراه دارد.

با رعایت این اصول می توان گفت مشتریان خود را در هر کجا که سفر می کنند، ملاقات می کنید.

چگونه برندهای برتر با استفاده از ایمیل های تبلیغاتی موفق می شوند؟!

مورد تحقیقاتی: کمپانی نیسان

کمپانی نیسان نرخ بازار را تنها با یک کلیک تا 200درصد افزایش می دهد.

تمرکز بر بازاریابی ایمیلی یک به یک با استفاده از اطلاعات مشتری، تقسیم بندی و شخصی سازی، به تولید کننده خودرو اجازه می دهد تا 200درصد بازده خود را بهبود بخشد و این را مدیون ایجاد روابط بلندمدت با مشتری، تحقق خواسته ها، پاسخ سریع به نیازهای آنها و اعتمادی است که مشتریان بر اساس این اهداف به کمپانی پیدا کرده اند.

Mr. Moyuru Kudo, Head of Japan Digital Customer Experience, Nissan Motor معتقدند از طریق ایمیل های دیجیتال، ما می توانیم درک بیشتری از نیازهای مشتریان مان کسب کنیم و روشی سفارشی برای رسیدن به آنها به طور مؤثر ایجاد کنیم. این یک هدف بزرگ در حال حرکت است و اگر ما بتوانیم نیازهای هر مشتری را درک کنیم، می توانیم گزینه های بی حد و حصر را ارائه دهیم.

کلید دستیابی به موفقیت، برقراری ارتباطات فیزیکی و دیجیتالی است.

«اهمیت ایمیل های دیجیتالی همچنان افزایش می یابد، اما این بدان معنا نیست که نقطه تماس فیزیکی مانند نمایندگی ها، فروش مستقیم و. . . دیگر مهم نیستند. کمپانی نیسان در اقدامی از تیم های شان خواستند که در زمان فروش حال به هر طریق کمی احساسی با مشتری رفتار کنند، نتیجه همه این گزارش ها یک موضوع مشترک بود:«همه آنها توانسته بودند مشتریان خود را با این رفتار درگیر کنند، حال چه به فروش رسیده باشند یا خیر» برای مثال، به جای دریافت یک ایمیل «تولدت مبارک» به مشتری از سوی کمپانی نیسان، شنیدن کلماتی مشابه از سوی یک کارمند کمپانی باعث شد مشتری بیشتر خوشحال شود و احساس ارزشمندی در خود کند. هدف کمپانی نیسان این بوده است که در حالت ایده آل، بنیاد بازاریابی دیجیتالی بر اساس ایمیل را که در سطح جهانی سازگار باشد ایجاد کند، اما ما علاوه بر این، از مشتری خود قدردانی کردیم که بتوانیم عملکرد را گسترش دهیم تا رشد، استراتژی ما را در بر گیرد. ما می توانیم با معرفی یک مجموعه اول از ابزارها و سپس به تدریج راه حل ها را بهبود بخشیم تا نیاز و تجربه ما افزایش یابد.»

اگر ما بدانیم که چه نوع محتوایی به هر دو موضوع «دیدار و قرارداد» مربوط و مختوم می شود، بنابراین ایمیل کمپانی را بر اساس آن تنظیم کرده و ارسال می کنیم چرا که ما می توانیم کارایی محتوا را تعیین کنیم و در نتیجه برای مراحل بعدی برنامه بریزیم.

خبرنامه های الکترونیکی ارسال شده به کاربران ثبت شده شامل سه لایه است. بخش ها درون آنها به صورت خودکار براساس بخش مشتری به ترتیب بهینه سازی شده و سپس تحویل می شوند. به عنوان مثال، ردیف اول تکنولوژی خودرو، رنگ و اقتصاد سوخت را نشان می دهد. ردیف متوسط نشان می دهد که بخش هایی برای جلب نظر کاربر از جمله یک ماشین حساب تجاری در مقایسه با سایر تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است و ردیف پایین بخش هایی را برای برآورد هزینه و تأمین مالی وام نشان می دهد.

بازاریابی ایمیل به صورت یک به یک

همانطور که ایمیل به بخش مهمی از ارتباطات تبدیل شده است، نیسان نیز به طور فعال در بهبود بازاریابی ایمیل فعالیت می کند. نیسان شخصی سازی را از طریق بازاریابی ایمیل یک به یک اولویت بندی می کند. مدیر ارتباطات دیجیتالی ارتباط با مشتری کمپانی نیسان معتقد است: «ما به طور خودکار زمان بندی و محتوای کمپین ایمیل را بر اساس مشتری تغییر می دهیم.»

با استفاده از آدرس ایمیل که یک مشتری ثبت نام کرده است حال برای رقابت ها یا تبلیغات، نیسان می تواند منافع مصرف کنندگان را درک و گزینه های مبتنی بر این درک را توصیه کند. به طور مثال یکی از مشتری ها ممکن است رنگ هایی را که وسایل نقلیه تولید می شوند مشاهده کند، دیگری ممکن است به اقتصاد سوخت نگاهی بیندازد، درحالی که دیگری به مشخصات فنی توجه می کند.

بر اساس تجزیه و تحلیل این اطلاعات، نیسان می تواند بلوک های محتوای سفارشی در اطراف خود نظیر تغییرات رنگ، اقتصاد سوخت و مشخصات را ایجاد کند.

«یکی از چالش های نیسان، افزایش چرخه خرید مشتریان است.» در نتیجه، موارد زیادی وجود دارد که مشتری با نیسان برای اولین بازرسی وسایل نقلیه تماس می گیرد و خرید می کند، اما پس از پنج یا 10 سال آینده سکوت خواهد کرد. با این حال، هنوز اطلاعاتی وجود دارد که مشتری ممکن است در این دوره از زمان به آنها نیاز داشته باشد. اگر ما بتوانیم در زمان مناسب از طریق ایمیل های دیجیتالی به مشتریان خود نزدیک شویم، می توانیم رضایت و اعتماد به نیسان و نمایندگی های آن را افزایش دهیم. مثلا اطلاعات طولانی مدت پس از خرید را برای مشتریان به عنوان داده های مفید و مناسب ایمیل کنیم و بر این باوریم که این امر به بهبود خدمات کلی به مشتریان کمک خواهد کرد.»

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با بهترین نرم افزارهای موجود / بازاریابی ایمیل محور هنوز نفس می کشد

سازمان هایی که این اطلاعات را دارند، شرکت های خدماتی یا مخابراتی هستند. نیسان یا هر کمپانی دیگری می تواند با استفاده از این اطلاعات برای درک تغییرات در شیوه زندگی مشتری مانند ازدواج و زایمان برای جذب مشتری، پیشنهادهای بهتری ارائه دهد. نیسان همواره در جست وجوی بهترین راه برای گسترش افق ها و استفاده از اطلاعات داخلی و خارجی است.

پست الکترونیک (ایمیل های دیجیتالی) هیچ جا نمی روند

با ساختار و استراتژی درست، ایمیل واقعا به زندگی انسان ها در محل کار و خانه های شان برمی گردد و همانند گذشته نقشش پررنگ تر خواهد شد. یادمان نرود ایمیل همچنان مهم است، شاید حتی بیشتر از قبل.

اما شما نمی توانید از همان استراتژی بازاریابی پست الکترونیکی قدیمی استفاده کنید تا موفق شوید. فراموش کرده اید چه ایمیلی و با چه استراتژی باید استفاده شود، اما با تکنولوژی بازاریابی ایمیل، « فردا روزی است که شما امروز می توانید از همان ایمیل مناسب، بهره برداری خود را داشته باشید.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز