یکشنبه, 17 دی 1396 - 14:26

ویدئو مارکتینگ یکی از مؤثرترین روش های بازاریابی

ویدئو مارکتینگ یکی از جریان های موفق سال ۲۰۱۶ بوده است و نشانه ای برای افول آن در سال ۲۰۱۷ نمی بینیم.

آمارها از موفقیت روند پیشرفت ویدئو مارکتینگ حکایت دارند. یک پژوهش نشان می دهد افراد پس از دیدن یک ویدئو در مورد محصول، ۶۴ تا ۸۵درصد بیشتر علاقه مند به خرید آن می شوند و ۷۱درصد بازاریابان اظهار کرده اند که ویدئومارکتینگ بیش از هر روش بازاریابی دیگری به تصمیم نهایی برای خرید محصول منجر می شود.

اگر منافع اولیه کافی نبودند، یک رسانه غنی می تواند با الگوریتم های موتور جست وجو بهتر دیده شود، بنابراین وجود ویدئو در وب سایت شما می تواند وضعیت سئوی آن را بهبود دهد.

آیا ویدئو برای کسب وکار شما مفید است؟

به طور خلاصه پاسخ این سؤال مثبت است. دسترسی آنلاین در بازارهای توسعه یافته تقریبا امری جهانی محسوب می شود. ۸۴درصد بزرگسالان آمریکایی کاربران اینترنت هستند و برای متولدین بعد از دهه 50میلادی این رقم به ۹۵درصد می رسد. ۹۲درصد کاربران موبایل ها ویدئو تماشا می کنند و مهم تر اینکه ویدئو به اشتراک می گذارند.

پیام های متنی روی گوشی های کوچک تر به ندرت نتیجه می دهد، اما ویدئو برای موبایل عالی است.

کسب وکار شما هر اندازه ای باشد و هرچه بخواهید بفروشید، به احتمال قریب به یقین افراد بازار هدف شما روی اینترنت آماده و منتظر شما هستند و اگر از محصول یا خدمت شما راضی باشند، پیام شما را به اشتراک می گذارند.

ویدئومارکتینگ نسبت به تبلیغات تصویری و متنی به مراتب پیچیده تر است و همین موضوع می تواند دردسرساز شود، به ویژه اگر بخواهید این کار را به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم کوچک غیرتخصصی انجام دهید.

تولید ویدئوهای تبلیغاتی مفید با تجهیزات ساده تا حد زیادی بستگی به مهارت ها و تجهیزات موجود و اهداف شما دارد. یک ویدئوی شش ثانیه ای سریع می تواند به راحتی با یک موبایل گرفته شود؛ درحالی که یک دوربین حرفه ای ۴۰۰دلاری روی سه پایه می تواند ویدئوهای با ظاهر حرفه ای تری بسازد.

قطعا با تولید ویدئوهای حرفه ای نتایج بهتری می گیرید. ویدئوهای باکیفیت و خوش ساختی که گرافیک، متن، طرح و صدای باکیفیتی دارد (آماتورها به ندرت تمام این موارد را پوشش می دهند) مشتریان بالقوه را راحت تر تحت تأثیر قرار می دهند.

به آنچه می خواهید از طریق ویدئو به آن برسید، فکر کنید. یک ویدئو باکیفیت متوسط مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر هدف شما نمایش کسب وکار یا محصول تان در یک ویدئوی واقعی و جدی باشد، کیفیت اهمیت پیدا می کند. یک ویدئوی بی کیفیت می تواند مشتریان بالقوه را منصرف کند.

هزینه های ویدئو

اگر خودتان این کار را انجام می دهید و ابزارهای لازم را در اختیار دارید، بخش تولید بدون هزینه خواهد بود. در واقع تنها هزینه شما از دست دادن ساعات مفید کاری است که می توانستید به وظایف دیگری بپردازید، ولی اگر بخواهید ضبط ویدئو را حرفه ای انجام دهید، بسیار پرهزینه خواهد بود. با اینکه ممکن است برای ویدئوی به این کوتاهی، مبالغ دریافتی یک تیم حرفه ای زیاد به نظر برسد، ولی شما با در اختیار گرفتن این ویدئو می توانید آن را در ده ها زمینه مختلف برای تبلیغ کسب وکارتان به کار ببرید و به یاد داشته باشید که برای رشد کسب و کارتان هیچ پلتفرمی بهتر از ویدئو نیست.

باید حواس تان به هزینه های پنهان هم باشد؛ برای مثال ممکن است لازم باشد هزینه های بیشتری برای تبلیغ و معرفی این ویدئو متحمل شوید. این نوع محاسبات باعث می شود برآورد اولیه مناسبی در مورد هزینه ها به دست آورید و در نهایت تنها برای خدماتی که واقعا به آنها احتیاج دارید هزینه کنید.

محاسبه میزان بازگشت سرمایه

بعد از سرمایه گذاری روی ویدئو، اولویت اول شما اندازه گیری نتایج است تا ببینید آیا فروش اضافه ای که ایجاد شده است، هزینه های تبلیغات را توجیه می کند. تعیین دقیق علت هر فروش غیرممکن است، اما ابزارهای فراوانی وجود دارند که می توانند میزان اثربخشی ویدئوها ی تان را نشان دهند.

گوگل ابزاری دارد که از طریق آن می توانید تگ هایی را به لینک ها بیفزایید که به وب سایت شما ارجاع داشته باشند (این تگ ها به پارامترهای UTM مشهورند). بنابراین شما با حساب گوگل آنالیتیکس خود می توانید متوجه شوید بیننده وب سایت شما از چه منبعی به آن دسترسی پیدا کرده است که در این مثال، منبع همان ویدئوی تبلیغاتی خواهد بود.

یوتیوب و فیس بوک هم ابزارهای رایگان خودشان را برای ردیابی رفتار مخاطبان شما دارند و وب سایت های تجاری مانند ویزیتیا امکانات کاملی برای ردیابی مشتری در اختیار شما قرار می دهند.

شروع کنید

روزبه روز کسب وکارهای بیشتری برای رساندن پیام شان به مشتری به ویدئو روی می آورند و از آنجایی که استفاده از موبایل های هوشمند همیشه در حال افزایش است، اهمیت ویدئو هم همواره بیشتر می شود.

انتظار موفقیت آنی نداشته باشید. هرچند ممکن است نخستین تلاش شما به موفقیت چشم گیری منجر شود یا شاید باید منتظر چهارمین یا پنجمین ویدئوتان بمانید تا به سود واقعی برسید. کافی است به کار ادامه بدهید و حتما نتیجه می گیرید.
به نظر شما در ایران چقدر به این نوع تبلیغات بها داده می شود و میزان اثربخشی آن تا چه حد قابل اتکا است؟ ویدئوهای طنز سریالی تا چه حد توانسته اند بر موج محبوبیت ویدئوهای کوتاه و بازاریابی ویدئویی سوار شوند؟

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی