شنبه, 09 دی 1396 - 14:53

سئو / باورهای غلط همیشگی

رتبه صفحات سایت برای آن دسته از شرکت هایی که محتوای اینترنتی تهیه می کنند، اهمیت زیادی دارد، بنابراین به کارگیری استراتژی صحیح و مناسب به منظور ارتقای این رتبه و سئو سازی همیشه بحثی داغ در تصمیم گیری های این شرکت هاست. همانند اغلب مسائل مهم که در هاله ای از ابهام قرار دارند، اطلاعات نادرست و حتی قدیمی بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد.

به گزارشibazaryabi ، یکی از معمول ترین باورهای غلط در رابطه با سئو این است که می توان رتبه سئو یک صفحه خاص را با قرار دادن انبوهی از مطالب نوشتاری بر روی آن صفحه افزایش داد، اما باید توجه کنید که اگر یک آب نبات چوبی یخی مجموعه ای از مورچه ها را به خود جلب می کند، پس مثلا با یک بسته باید کل مورچه های موجود در یک منطقه به سوی یک نقطه یا محل خاص جلب کنیم.

دقیقا موضوع همین است که روش کار در واقع این نیست، یعنی این راهکار مؤثر نیست. حتی در ابعاد کم هم نمی تواند مؤثر واقع شود.

در مقوله سئو اندازه و سایز مطرح نیست، بلکه چیزی که مطرح است کیفیت محتوای تهیه شده و میزان لینک شدن آن توسط دیگر سایت ها است. یعنی اینکه ببینیم در کنار کیفیت محتوا دیگر وب سایت ها تا چه اندازه آن را به عنوان منبع در نظر می گیرند که خود می تواند نشان دهنده ارزش آن مطالب یا محتوا باشد.

گوگل هم همچنین به عنوان بزرگ ترین و قوی ترین موتور جست وجو و نیز مرجعی برای معیارهای سئو و بیهنه سازی صفحات وب سایت ها به اهمیت این دو مورد به عنوان معیار افزایش رتبه یک صفحه از سایت بارها و بارها اشاره کرده است.

دریافت کردن مجموعه ای از لینک های مختلف روی وب سایت های مختلف با موضوع های مختلف هم می تواند حتی به رتبه وب سایت ضربه بزند، اما اگر مطلب و محتوای شما توسط چندین وب سایت مختلف در یک حوزه و صنعت مشخص و مشترک به عنوان منبع معرفی شود و لینک شما استفاده شود، امتیاز قابل قبولی برای شما به حساب می آید. همچنین به اشتراک گذاشته شدن لینک در شبکه های اجتماعی هم اهمیت بسیار زیادی دارد. داشتن چنین رویکرد و استراتژی هم به افزایش رتبه وب سایت و آن صفحه خاص از وب سایت کمک می کند و البته میزان خوانده شدن آن مطالب را افزایش می دهد که همین موضوع هم باز به افزایش رتبه سایت کمک می کند.

اما در رابطه با کیفیت محتوا در سئو باید توجه داشت محتوایی با کیفیت در نظر گرفته می شود که شامل فاکتورهای مختلفی باشد. در این رابطه می توان به برخی از این فاکتورها به قرار زیر اشاره کرد:

- هرزه نگاری کمتر (انتقال کمتر این احساس که محتوای مورد نظر با هدف فروش یک محصول خاص تهیه شده)

- ارزش بالای اطلاعاتی

- ارائه پاسخ مستقیم به عبارات مورد جست وجو قرار گرفته

- مرتبط بودن

- رعایت دقیق دستور زبان

- رعایت دیکته صحیح کلمات

به نظر شما چه چیزی از قلم افتاد؟

تعداد واژگان! تعداد واژگان مورد استفاده قرار گرفته در یک متن اصلا ارزش و اعتباری برای رتبه یک صفحه ایجاد نمی کند.

به یاد داشته باشید که اغلب کاربران اینترنت از روبه رو شدن با حجم بالایی از کلمات دلزده شده و حتی بدون خواندن تفننی آن به منظور پی بردن به اینکه آیا اطلاعات خوبی در آن نهفته است یا خیر، آن صفحه را می بندند.

به یاد داشته باشید انسان ها هر قدر بیشتر در اینترنت جست وجو کنند، کمتر حوصله سر و کله زدن با حجم بالایی از مطالب را دارند. دقیقا موضوعی که به دلیل حجم بالای محتوا در اینترنت امروزه همه ما با آن درگیر هستیم و در نتیجه نسبت به شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر و... روی خوش نشان می دهیم.

این بدان معنا نیست که در جایی که متن زیاد مورد تأیید و تحسین است، به خلاصه نویسی روی بیاوریم، بلکه به این معناست که بیش از حد طولانی شدن مطلبی که مخاطب عام دارد، موجب دلزدگی مخاطب می شود.

برای اغلب صفحات وب و وبلاگ ها کوتاه و ساده نگاه داشتن محتوا باید اولویت باشد. اینگونه نویسنده مجبور می شود بیشتر به مسائل و نکات اصلی پرداخته و کمتر به حاشیه بپردازد.

همچنین فضای خالی برای تصاویر ایجاد می شود که به زیبا شدن صفحات کمک می کند. این کار موجب می شود تا خواننده مدت بیشتری روی آن صفحه خاص وقت بگذارد، بیشتر به وب سایت شما سر بزند، بیشتر با محتوای شما تعامل برقرار کند و بیشتر لینک های شما را به اشتراک بگذارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی