شنبه, 11 آذر 1396 - 15:41

اهمیت و نقش تکنولوژی در آینده بازاریابی

استفاده از تکنولوژی های جدید در هر زمینه ای موجب بهبود روند انجام کارها خواهد شد. در آینده بازاریابی این موضوع مهم تر به نظر می رسد.

به گزارش پارک بازاریابی ایران، هر چقدر یک سیستم پیشرفته تر باشد و بتواند از فناوری های نوین به بهترین شکل استفاده کند، می تواند بیشتر از رقیبانش در بازار موفق باشد. تکنولوژی به شما کمک خواهد کرد بتوانید کیفیت و کمیت فعالیت های خود را افزایش دهید تا در نهایت با افزایش تقاضا از سوی مشتریان به سود فراوانی دست پیدا کنید.

بازاریابی ، روز به روز در حال پیشرفت و گسترده تر شدن دامنه های آن است. بسیاری از صاحب نظران، سعی می کنند آینده بازاریابی را با توجه به وضعیت آن در دنیای کنونی ترسیم کنند تا به صاحبان کسب و کارها برای تدوین برنامه های آینده خود کمک کنند. در پیش بینی هایی که توسط متخصصان و صاحب نظران صورت گرفته، به اهمیت تکنولوژی در آینده بازاریابی اشاره شده است.

استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین غیرقابل چشم پوشی و نادیده گرفته شدن است. با استفاده از فناوری های نوین می توان سرعت و پیشرفت کسب وکار خود را به چندین برابر افزایش داد. می توان از زوایای مختلفی به کاربرد تکنولوژی در کسب و کارها نگاه کرد. در ادامه به برخی از جنبه های آن پرداخته شده است.

1- تجربه مشتریان

تجربه مشتریان یکی از زمینه ها و مواردی است که از تکنولوژی ها تأثیر فراوانی می گیرد. با استفاده از تکنولوژی های جدید می توان در ارتباط تنگاتنگ با مشتریان بوده و کیفیت تولید و ارائه محصولات را بهبود بخشید. همچنین سرعت در خدمات رسانی و پاسخ به نیازهای مشتریان را در آینده بازاریابی افزایش می دهد.

2- انجام پروسه های سخت و طولانی

تکنولوژی های نوین و پیشرفته به شما کمک می کند بتوانید کارهای بسیار پیچیده و سخت را ساده کرده و به راحتی از عهده آن برآیید. همچنین فرآینده های طولانی را برای شما در کوتاه ترین زمان انجام خواهند داد. در صورتی که بخواهید همین فرآیندها و امور را توسط کارکنان و نیروی انسانی خود انجام دهید، کارها به سختی و در مدت زمان بیشتری انجام خواهند شد. در آینده بازاریابی هم این موضوع صادق خواهد بود.

3- کاهش هزینه ها

به کارگیری تکنولوژی های نوین در مراحل تولید کالا، خدمات و کسب و کارتان موجب کاهش هزینه های شما خواهد شد. شاید در نگاه اول، چنین به نظر بیایید که خریداری کردن تکنولوژی ها و به کارگیری آنها برای تان سنگین تمام خواهد شد و نیاز است سرمایه فراوانی را صرف به کارگیری آنها کنید. شاید در ابتدای کار خود که نیاز به خریداری کردن این تکنولوژی ها و راه اندازی آنها دارید برای شما هزینه بر باشد، ولی به مرور که از آنها استفاده می کنید و نیاز شما به استخدام کردن نیروهای انسانی را کمتر می کند و با سرعت بیشتری کارتان انجام می شود، متوجه سودآور بودن آن در آینده بازاریابی خواهید شد.

4- رضایت مشتریان

برقراری ارتباط مداوم با مشتریان، کیفیت بالای محصولات و سرعت در خدمات رسانی که توسط به کارگیری فناوری های نوین به دست می آید، موجب رضایت مشتریان شما خواهد شد.

5- چندین برابر شدن تولیدات

تکنولوژی ها و فناوری های نوین به شما کمک خواهد کرد که میزان تولید خود را افزایش دهید و همین مسئله موجب افزایش سودآوری شما در آینده بازاریابی خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز