چهارشنبه, 08 آذر 1396 - 14:58

تکنیک های برنامه ریزی برای سفرهای کاری و یافتن مشتریان جدید

تصور بسیاری از افراد این است که به دلیل افزایش تکنولوژی ها و شبکه های گسترده برای برقراری ارتباط با مشتریان در بازاریابی، دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری به دنبال مشتریان و برقراری رابطه با آنها باشیم .

به گزارش پارک بازاریابی ایران، باید بگوییم که این تصور، کاملا اشتباه است . هر اندازه هم که شبکه های مختلف ارتباطی و فناوری های جدید گسترش پیدا کرده باشند باز هم شما نیاز دارید که مشتریان تان را از نزدیک ملاقات و برای یافتن مشتری های جدید به نقاط مختلف سفر کنید .

در سفرهایی که برای یافتن مشتریان جدید خواهید داشت، ممکن است مشکلات فراوانی برای شما پیش بیاید . بهترین راه برای پرهیز از این مشکلات این است که برای این سفرهای خود برنامه ریزی کنید . برای تهیه یک برنامه مناسب برای سفرهای تجاری و کاری لازم است نکات زیر را رعایت کنید .

1- قرار ملاقات را مشخص کنید

از نظر مشاوره بازاریابی، قبل از مراجعه به محل جغرافیایی مورد نظرتان، قرار ملاقات را با صاحبان کسب و کارها یا مشتریان خود تعیین کنید . این کار موجب می شود شما با برنامه از پیش تعیین شده و بدون از دست دادن زمان تان با مشتریانی که مدنظرتان هستند صحبت و مذاکره کنید . همچنین در صورتی که قرار ملاقات را از پیش تعیین کنید به کار شما رسمیت بیشتری داده می شود و هم شما و هم طرف مقابل تان می توانید خودتان را برای این ملاقات آماده کنید .

2- اطلاعات کسب و کارتان را به روز رسانی کنید

قبل از دیدار با مشتریان و سفر کاری تان، سعی کنید اطلاعاتی را که در زمینه کسب و کار خود دارید به روز رسانی کنید . این کار به شما کمک می کند تا با نگاه جامع تر و مطمئن تری به دیدار مشتریان بروید و هنگام ارائه اطلاعات و معرفی خودتان با دست پر با آنها مواجه شوید و تسلط خود بر امور و شغل تان را نشان دهید .

3- نیازهای مشتریان بالقوه را شناسایی کنید

بهتر است قبل از آغاز مسافرت بازاریابی خود، اطلاعات کاملی از مشتریان بالقوه ای که در سفر خود با آنها مواجه خواهید شد به دست آورید تا هنگام ملاقات با آنها بتوانید به نیازها و درخواست های آنها پاسخ داده و قراردادهای کاری خوبی را ببندید . معمولا از تکنیک های بازاریابی انبوه برای چنین شرایطی می توان بهره برد .

4- تنظیم نحوه ارائه کالا و خدمات برای مشتریان

راه ها و چگونگی نحوه خدمات و کالای خود را برای مشتریانی که برای نخستین بار با آنها مواجه خواهید شد از قبل تعیین و تنظیم کنید . سعی کنید در این کار حتما ویژگی های جغرافیایی و مشتریان جدید خود را در نظر بگیرید .

5- ابزارهای مورد نیاز خود را تهیه کنید

یادتان باشد برای اینکه بخواهید در مکان های جدید و مسافرت های کاری خود با مشتریان تان ارتباط برقرار کنید یا به دنبال مشتریان جدید باشید به برخی ابزارها و وسیله ها نیاز خواهید داشت . پس بهتر است قبل از مسافرت تمامی ابزارهایی را که ممکن است نیاز داشته باشید مشخص و تهیه کنید .

6- ساعت های ورود و خروج خود به محل مورد نظر را چک کنید

در سفرهای کاری بازاریابی ممکن است بسیاری از زمان ها در اختیار شما نباشد . به عنوان مثال، در صورتی که از هواپیما برای سفر استفاده می کنید ممکن است پرواز شما تاخیر داشته یا ساعت رسیدن به مکان مورد نظر شما با قرار ملاقات تان تداخل داشته باشد . پس همگی این زمان ها را از قبل دقیقا چک کنید تا به موقع در محل و زمان قرار ملاقات خود حاضر باشید .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز