جمعه, 12 آبان 1396 - 17:22

5 اشتباه رایج در سئو

با توجه به به روزرسانی های متعدد موتورهای جست وجو، باید از بروز چه اشتباهاتی در سئو اجتناب کنیم؟ آیا لینک های بازخوردی در اولویت خواهند بود؟ به روزرسانی penguin گوگل چیست و چگونه باید مانع از دست دادن ترافیک خودم شوم.

در ادامه به نقل از ibazaryabi، این موضوع را مرور می کنیم.

1- نتوانید کلمات کلیدی درستی را تعریف کنید

اینترنت براساس کلمات کلیدی کار می کند. سایت شما وقتی بازدیدش بالا می رود که کلمات کلیدی اش را به درستی تنظیم کرده باشید.

اگر شما به جای اینکه براساس اولویت کلمات کلیدی تولید محتوا کنید هر چه دل تان خواست نوشتید احتمالا بازدیدتان کم خواهد شد.

کلمات کلیدی آنهایی هستند که کاربران با آنها در گوگل جست وجو می کنند.

برای استفاده درست از کلمات کلیدی می توانید از Adwords Keyword Research  استفاده کنید.

با استفاده از این سرویس می توانید کلماتی را پیدا کنید که رقابتی نبوده و به راحتی می توانید توسط آنها در موتور جست وجو بالا بیایید.

2- ساختن لینک های بازخوردی کم ارزش

با وجودی که درست کردن لینک های بازگشتی به سایت خودتان یکی از اصول مهم بازاریابی دیجیتال است، نباید کمیت را فدای کیفیت کنیم.

مثلا گذاشتن لینک بازخوردی در سایت هایی که شامل اسپم هستند یا سایت های غیرمرتبط یا سایت هایی که مختص توزیع کردن لینک هستند.

این موارد اشتباهات سئو می تواند شدیدا به سئوی شما آسیب بزند، به خصوص بعد از به روزرسانی اخیر Penguin.

این به روزرسانی برای حذف سایت های اسپم از نتایج جست وجو به وجود آمده است.

نحوه کار آن بدین صورت است که پروفایل لینک های بازخوردی سایت، نقش اساسی برای تشخیص اسپم بودن سایت است، بنابراین باید روی لینک های باارزش تر روی سایت های مربوط به صنعت خود متمرکز شوید به جای اینکه به لینک های بی ارزش بها بدهید.

3- توسعه سایت هایی که به درستی شاخص گذاری نشده اند

نتایح روی صفحه جست وجو مستقیما از روی شاخص های صفحات وب آنها آمده است. آنها براساس آخرین الگوریتم های رتبه بندی تحلیل شده اند.

چطور می توانیم به رتبه اول شاخص دست پیدا کنیم؟ سایت شما باید توسط روبات موتور جست وجو مورد بررسی قرار بگیرد.

این روبات محتوا متنی را پردازش کرده و آن را برای نمایش در آینده ذخیره می کند.

این نوع از نمایش می تواند بسیار ضعیف عمل کند، چرا که اگر روبات موتور جست وجو نتواند به درستی داده ها را تحلیل کند شما رتبه پایینی خواهید گرفت.

موارد زیادی می توانند باعث شوند که یک سایت نتواند به خوبی شاخص گذاری شود که عبارتند از:

- استفاده بیش از حد از تصاویر: روبات های موتور جست وجو نمی توانند اطلاعات تصویر را بخوانند،  بنابراین اگر شما در تصاویرتان دارای اطلاعاتی مانند نام سایت یا عنوان را دارید این اطلاعات خوانده نخواهند شد.
- انیمیشن فلش: اطلاعات داخل فایل های فلش هم پردازش نخواهند شد، بنابراین در مورد آن محتاط باشید.

- کدهای جاوا اسکریپت و دیگر کدها: این کدها قابلیت های زیادی را به سایت شما می دهند، اما اطلاعات آنها قابل خواندن نیستند.

برای جلوگیری از مشکلات شاخص گذاری باید فایل robot. txt سایت خود را فرمت کنید تا برای موتور جست وجو به صورت متنی نمایش داده شوند.  (به جای اینکه به صورت کد نمایش داده شوند.)

 4- به روزرسانی نکردن مرتب وب سایت

محتوای به روزرسانی نشده از اشتباهات سئو محسوب شده و می تواند باعث از دست رفتن بازدیدکنندگان شما شود.

به روزرسانی مرتب سایت شما کمک می کند کلمات کلیدی بیشتری را بتوانید شامل شوید.

پست های جدید می توانند زیر عنوان freshness update  های گوگل قرار بگیرند.

برای برخی مسائل که خیلی احتیاج به به روز بودن دارند (مانند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) این روش پست های جدید کار خواهند کرد و روش های سئوی قدیمی کارایی ندارند.

5- به جای تمرکز روی بازدیدکنندگان روی موتورجست وجو تمرکز کردن

با وجودی که سئوی موتور جست وجو مهم است، اما در نهایت شما باید به بازدیدکنندگان اهمیت بدهید.

از دیگر اشتباهات سئو این است که فعالیت سئوی شما نباید به نحوی باشد که کاربر زود از سایت شما خارج شود.

کارهای مربوط به سئوی سایت خود را به خوبی انجام بدهید، اما تمرکزتان روی ایجاد ارزش برای کاربرانی باشد که قدم به سایت شما گذاشته اند.

رضایت آنها را اولویت اصلی خود قرار بدهید؛ با این کار می توانید رتبه بالای جست وجو و افزایش بازدید را با هم پاداش بگیرید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی