دوشنبه, 01 آبان 1396 - 14:50

هدیه مجانی، روشی جذاب در بازاریابی

هر روز از کنار برخی افراد و فروشنده ها، به ویژه افرادی که به فروش محصولات کوچک و نه چندان گران قیمت مشغول هستند، می گذریم که نمونه های کوچکی از کار خود را به شکل رایگان به ما هدیه می دهند تا بعد از آزمودن کیفیت آن، بتوانند در ما انگیزه کافی برای خرید ایجاد کنند.

به گزارش پارک بازاریابی ایران، این هدیه های کوچک که به عنوان اشانتیون شناخته شده اند، همیشه این طور نیست که از سوی یک خرده فروش یا افرادی که کسب و کار محدودی دارند به مشتریان هدیه داده شوند، بلکه گاهی اوقات با شرکت های بزرگ و حتی صاحب نامی برخورد می کنیم که از هدیه دادن اشانتیون برای بازاریابی در میان مشتریان استفاده می کنند. با این حال، این شیوه بازاریابی برای خرده فروش ها شناخته شده تر است. هدیه دادن مجانی محصول به عنوان اشانتیون، یکی از راه های بازاریابی است که بنا به دلایلی و در جای خود شیوه مناسبی است. از جمله مزیت های این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- به صورت رایگان بازاریابی کنید

هدیه رایگان نمونه کوچک از محصول تان این فرصت را برای شما فراهم می کند که به صورت رایگان و با شیوه ای جذاب بتوانید مشتریان مورد نظر خود را پیدا کنید. آگهی های بازاریابی و شیوه های دیگر بازاریابی همگی به نوبه خود مفید بوده و مزیت هایی دارند ولی ممکن است برخلاف هزینه های سنگینی که بابت این تبلیغات و شیوه های بازاریابی به شرکت ها تحمیل می شود، چندان نتوانند نظر مشتریان و مخاطبان را به خود جلب کنند.

این در حالی است که شیوه دادن اشانتیون همیشه برای مشتریان جذاب است و از آن استقبال می کنند. علت این جذابیت و استقبال این است که آنها می توانند قبل از اینکه مجبور به خرید آن محصول شوند، تجربه مصرف کردن آن را داشته باشند و بدانند که تا چه حد این محصول می تواند برای شان مفید باشد. به بیان دیگر، فرصت تجربه محصول، قبل از خرید را به آنها هدیه می دهیم. بنابراین با صرف کمترین هزینه و حتی در مواردی به صورت رایگان می توانید یک تبلیغات مؤثر داشته باشید.

2- زمینه های تبلیغات محصولات دیگر شرکت ها را فراهم می کند

کافی است شرکتی یکی از محصولات خود را از طریق دادن اشانتیون تبلیغ کند تا بتواند مشتریان را به سمت محصولات دیگر خود نیز ترغیب کند. در این شیوه، شما فرصت این را خواهید داشت تا سایر محصولات خود را نیز به مشتریان معرفی و آنها را با دیگر محصولات و خدمات خود آشنا کنید.

3- مشتریان اشانتیون را به عنوان جایزه قلمداد می کنند

جنبه هدیه بودن اشانتیون این تفکر را در ذهن مشتریان القا می کند که آنها در قبال آزمودن نمونه کار شما یک پاداش دریافت کرده اند. از آنجا که پاداش دادن، یکی از راه هایی است که می تواند موجب تغییر رفتار در افراد شود و رفتار آنها را به شیوه دلخواه ما تغییر دهد، بنابراین اشانتیون نیز از چنین کارکردی برخوردار است.

باید در نظر داشته باشید که دادن اشانتیون به منزله پایان یافتن اهداف و فعالیت های بازاریابی شما نیست، بلکه شما از این شیوه برای آغاز دیگر روش های بازاریابی خود استفاده می کنید و حتما باید در کنار این نوع تبلیغات و بازاریابی، از راه ها و شیوه های کامل کننده این روش نیز استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز