یکشنبه, 22 مرداد 1396 - 15:14

چگونه می توان مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کرد؟

یکی از اهدافی که در بازاریابی و کسب و کارهای مختلف مورد توجه قرار می گیرد، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است.

به گزارش پارک بازاریابی ایران، علاوه بر اینکه اغلب شرکت ها و برندها تلاش می کنند تا مشتریان دائمی خود را داشته باشند و انرژی زیادی را صرف نگهداری مشتریان ثابت خود می کنند، بلکه در کنار آن تلاش می کنند تا مشتریان جدید را نیز جذب کنند. در این نوع از بازاریابی که به بازاریابی مصرف کننده شناخته شده است، بازاریابان سعی می کنند اکثر افرادی را که برای خرید مراجعه می کنند به خریداران بالفعل تبدیل کنند. به بیان دیگر، افراد را ترغیب به خرید کنند. برای رسیدن به این هدف، اقدامات مختلفی از جمله موارد زیر انجام می شود.

1- در نظر گرفتن تخفیف بازاریابی

مطابق تجربیات مشاوره بازاریابی و فروش، برخی از شرکت ها تلاش می کنند برگه های تخفیفی را طراحی کنند که مشتریانی که از این برگه ها استفاده می کنند بتوانند با تخفیف هایی که در نظر گرفته شده است محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند. این تخفیف ها برای بسیاری از مشتریان و افراد، یک نیروی برانگیزاننده برای خرید است. بنابراین، ممکن است با اینکه قصد خرید ندارند، ولی اقدام به تهیه این برگه ها و استفاده از تخفیف ها شوند. از آنجا که صاحبان شرکت ها و کسب و کارها از این تمایل افراد و ترغیب کننده مشتریان و خریداران آگاهی دارند، سعی می کنند از این ابزار برای ایجاد انگیزه در مشتریان استفاده کنند و بر رفتار آنها تأثیر بگذارند.

2- برگزاری نمایشگاه ها

به نظر مشاوره بازاریابی، نمایشگاه هایی که هر از چند گاهی برگزار می شود یکی از ابزارهایی است که شرکت ها می توانند به نمایش، معرفی و فروش محصولات خود بپردازند. بنابراین، شرکت ها اقدام به برگزاری نمایشگاه ها می کنند و قصد دارند از این طریق، به معرفی کالاهای خود پرداخته و انگیزه کافی برای خرید در بازدیدکنندگان ایجاد کنند.

3-توجه به ویژگی های فیزیکی محل فروش

ممکن است شرکت ها از فضاهای مختلفی برای معرفی و فروش کالاهای خود استفاده کنند. این فضاها هم می تواند فضاهای واقعی و واحدهای فروش باشد و هم می تواند از طریق فضاهای مجازی و سایت ها انجام شود. شرکت ها از هر فضایی که برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده می کنند باید به ویژگی های فیزیکی و ظاهری این فضاها توجه کنند. در صورتی که شما از فضاهای واقعی و واحدهای فروش استفاده می کنید باید ویترین ها و ظاهر محل فروش خود را به گونه ای طراحی کنید که بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند.

ویترین ها و محصولاتی که در ویترین قرار می گیرند می توانند نقش مهمی در جذب مشتریان داشته باشند. در صورتی که شما از طریق اینترنت و فضا مجازی به تبلیغ، معرفی و فروش کالاهای مورد نظر خود می پردازید، باید در طراحی سایت خود دقت لازم را داشته باشید.

برای رسیدن به این هدف باید در سایت خود به بخش های مختلف توجه داشته باشید. از جمله این بخش ها می توان به عکس ها و تصاویر کالا و محصولات، قیمت کالاها، نحوه خرید، نحوه ارتباط با شرکت، پرداخت های اینترنتی و غیره اشاره کرد. علاوه بر این بخ شها باید طراحی ظاهری سایت شما جذاب باشد و بتواند مشتریان را زمان بیشتری در سایت شما نگه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز