یکشنبه, 20 فروردين 1396 - 12:30

30 نکته طلایی مدیریتی

1- در انجام كارها روی شیوه ای خاص تاكید نكنید. شاید كسی بتواند از مسیر كوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند.

2- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ كدام به تنهایی راه گشا نیستند، مثل اكسیژن و هیدروژن كه از تركیب معینی از آنها هوای تنفس ما تامین می شود، می توان با آمیختن دانش و تجربه، راهكارهای حیاتی و استثنایی خلق كرد.

3- از هر فرصتی برای استخدام و به كارگیری افراد برجسته استفاده كنید.

4- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط كار در كارآیی كارمندان موثر است.

5- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه كاری آنها را از بین نبرید.

6- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.

7- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نكنید.

8- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم وكوشا باشید.

9- برای ارتقای سطح دانش كارمندان و افزایش بهره وری آنان، كلاس های آموزشی ترتیب دهید و از لوازم كمك آموزشی بهره گیرید.

10- دقت كنید كه توبیخ كارمند خطاكار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.

11- مطمئن شوید مأمور خریدی كه برای سازمان در نظر گرفته اید، علاوه بر كاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوش سلیقه نیز است و همان گونه كه بر قیمت كالاها توجه دارد، به زیبایی و كیفیت آنها نیز اهمیت می دهد.

12- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.

13- سعی كنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.

14- طوری رفتار كنید كه دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب و آینده كاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم كنند.

15- هرگز در حضور كارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نكنید.

16- رعایت سلسله مراتب كاری را به مسئولان و سرپرستان گوشزد كنید.

17- برای آزمودن كارمندان تان با آزمایش های فاقد ارزش و بی اساس، شخصیت آنان را زیر سوال نبرید.

18- با شروع به موقع جلسات، وقت شناسی را عملا به حاضران بیاموزید.

19- برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت كلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به كار ببرید.

20- در انجام كارها به سه نكته بیش از بقیه نكات توجه كنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.

21- انتقاد پذیر باشید.

22- با بی توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی ارزش نكنید.

23- با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمی شود.

24- برای حل مشكلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهكار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.

25- نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.

26- خواسته های خود را واضح و روشن بیان كنید و اطمینان حاصل كنید كه كارمندان به خوبی از جزییات وظیفه ای كه به عهده آنان است، مطلع هستند.

27- از هر كس، مطابق دانش و تجربه اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

28- وظایف كارمندان را متناسب با توانایی های فیزیكی و حرفه ای آنان تعیین كنید.

29- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سوال كنید.

30- در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ كنید و چند استراتژی بحران زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش بینی و طراحی كنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده كنید.

دیدگاه‌ها  

0 #1 حمید رضاییان 1396-02-02 03:59
بهتر است تمامی مدیران برای بهبود عملکرد شرکت/سازمان تحت مدیریتشان روزانه حداقل یک ساعت مطالعه در زمینه‌ی مدیریت و بهبود عملکرد مدیریتی داشته باشند.

با تشکر از مقاله‌ی خوب و مفید شما
https://www.rastana.com
ارسال پاسخ

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی