مدیریت بازاریابی و فروش

> در بخش مدیریت بازاریابی و فروش مطالب تئوریک و عملی در زمینه موضوعات روز بازاریابی و فروش در دنیا و ایران در قالب‌های خبر، گزارش، مقاله و گفت‌وگو به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
بازاریابی معادل فروش نیست

چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 12:15

بازاریابی معادل فروش نیست

در چند دهه گذشته تحولات اساسی بسیاری در بازارهای مصرفی و تجاری به وقوع پیوسته است. بازارهای مصرفی حاضر از ویژگی هایی مانند جمعیت مسن تر، افزایش تعداد زنان شاغل، کاهش تعداد افراد خانوار و. . ....
نگاهی به کمپین جدید برند میهن به مناسبت روز هوای پاک / هم میهن، آسمانت آبی!

چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 09:40

نگاهی به کمپین جدید برند میهن به مناسبت روز هوای پاک / هم میهن، آسمانت آبی!

آلودگی شهرها که امروز به یکی از دغدغه های زیست محیطی و اجتماعی کشورمان تبدیل شده است، یکی از دغدغه ها و نگرانی های برندها نیز تلقی می شود. 29 دی ماه مصادف با روز هوای پاک بود و میهن طی رویدادی در میدان...
قوانین شکست در کسب و کار  بخش اول

سه شنبه, 12 بهمن 1395 - 12:45

قوانین شکست در کسب و کار بخش اول

دومین مجموعه از سلسله مباحث بازاریابی و برند را با بررسی قوانینی که اگر رعایت نشوند کسب و کار ها را به شکست منجر می کنند، آغاز می کنیم. باید افزود این مباحث اصول و قوانینی هستند که در خیلی سازمان...
نگاهی به فعالیت های دیجیتال مارکتینگ برند زرین؛ تولیدکننده سرویس چینی / زبان مشترک با مخاطب

سه شنبه, 12 بهمن 1395 - 09:40

نگاهی به فعالیت های دیجیتال مارکتینگ برند زرین؛ تولیدکننده سرویس چینی / زبان مشترک با مخاطب

ست کردن لوازم منزل از نظر رنگ و هارمونی با یکدیگر برای بسیاری از خانم های خانه دار و دختران دم بختی که به دنبال تکمیل جهیزیه خود هستند، نیاز به زمان، دقت و حوصله دارد. چینی زرین بر همین اساس سعی کرده...
صنایع در حال انقراض (تولیدی آجر)

دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 12:30

صنایع در حال انقراض (تولیدی آجر)

بعضی صنایع هیچ گاه در معادلات و بررسی های دانشگاهی و مشاوران دیده نمی شوند از جمله تولید آجر. این تولیدی ها به علت بعضی اتفاقات از جمله، پیشرفت تکنولوژی، ایجاد راهکارهای جایگزین و ... به سمت نابودی...
سکوت

دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 12:15

سکوت

زمانی که با هر نوع مشتری در ارتباط هستید، از ابزار سکوت به بهترین شیوه استفاده کنید. هیچ انسانی در «سکوت» امتیاز نمی دهد. هیچ انسانی در سکوت «اطلاعات» حیاتی خود را آشکار نمی کند. انسان در سخن گفتن...
تب دیجیتال مارکتینگ / چه کسانی متولیان باصلاحیت بازاریابی دیجیتال هستند؟

دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 09:30

تب دیجیتال مارکتینگ / چه کسانی متولیان باصلاحیت بازاریابی دیجیتال هستند؟

در سال های اخیر و به ویژه در یک سال گذشته و با رشد و گسترش چشمگیر شبکه های اجتماعی و برنامه های کاربردی، هر روزه بر اهمیت و جایگاه دیجیتال مارکتینگ تاکید بیشتری می شود. مطالب و مقالات بسیار زیادی در...
ساختارهای یک پیام بازاریابی چگونه است؟

یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 12:30

ساختارهای یک پیام بازاریابی چگونه است؟

ارتباطات بازاریابی اصولا شامل پیام هایی هستند که تمامی مفاهیم و اهداف بازاریابی را انتقال می دهند. یک جنبه مهم از استراتژی آن است که بدانیم چگونه و در چه زمانی می توانیم ارتباطی را (به کمک یک پیام)...
استراتژی های رونمایی محصول بخش یازدهم

یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 12:15

استراتژی های رونمایی محصول بخش یازدهم

آخرین بخش و یازدهمین بخش از سلسله مباحث استراتژی های رونمایی محصول را با استراتژی بسیار پرریسک و پرچالش تخریب آغاز می کنیم که استراتژی ای است که جرات فراوان و شهامت بسیار برای اجرا و عملیاتی کردن...
چالش #دماوندچلنج برند آب معدنی دماوند / بطری رو بچرخون!

یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 09:30

چالش #دماوندچلنج برند آب معدنی دماوند / بطری رو بچرخون!

یکی از چالش هایی که همانند چالش سطل یخ و چالش مانکن در دنیا مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، چالش فلیپ باتل یا چرخاندن بطری بود. به این صورت که فرد باید بطری آب را طوری پرتاب کند که دوباره صاف روی زمین...
نگاهی به برنامه مسئولیت اجتماعی اخیر تپ سی در حادثه پلاسکو / تمایز در بیان همدردی

شنبه, 09 بهمن 1395 - 09:40

نگاهی به برنامه مسئولیت اجتماعی اخیر تپ سی در حادثه پلاسکو / تمایز در بیان همدردی

پنجشنبه گذشته تهران با فاجعه  سهمگینی روبه رو شد که قلب تمام ایران را به درد آورد، آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو و آتش نشانانی که جان خود را در این راه در مشت شان گرفتند و به خاطر انجام وظیفه...
بازاریابی خدمات، راهکاری ارزشمندتر از آنچه فکر کنید / فردای خود را همگام با جهان امروز بسازیم

شنبه, 09 بهمن 1395 - 09:00

بازاریابی خدمات، راهکاری ارزشمندتر از آنچه فکر کنید / فردای خود را همگام با جهان امروز بسازیم

مارکتینگ (Marketing) یا ترجمه نادرست آن «بازاریابی» عصای دست بسیاری از صنعتگران و صاحبان برند و همچنین ارائه کنندگان کالا و خدمات شده است. خبر خوب این است که امروز اکثر شرکت های خصوصی و دولتی ایرانی به...
تاجر الکترونیک کیست؟

چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 12:30

تاجر الکترونیک کیست؟

گوگل ابزاری است که در اختیار همه هست. در حوزه تجارت الکترونیک هم پرشمار مقاله و سایت و مشاور وجود دارد، اما مسئله کجاست که تجارت الکترونیک ایران حال خوبی ندارد؟ به چه دلیل صادرات و شرکت های دانش...
چرا تجربه  مشتری اهمیت دارد / آشنایی با سفر مشتری

چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 09:40

چرا تجربه مشتری اهمیت دارد / آشنایی با سفر مشتری

شناخت و درک واقعی نیازهای مشتریان می تواند در بهبود تجربه های خرید و همچنین افزایش حد سودآوری به شرکت ها کمک کند. رابطه  یک شرکت با مشتریان آن، چیزی بسیار فراتر از بهبود بخشیدن به رتبه محصول یا...
استفاده تبلیغاتی AT&T از فیس بوک لایو

سه شنبه, 05 بهمن 1395 - 13:00

استفاده تبلیغاتی AT&T از فیس بوک لایو

براساس مطالعات صورت گرفته در موسسات تحقیقاتی معتبر، حدود 6 میلیون و 600 هزار نفر از کودکان آمریکایی وجود بابانوئل را باور نداشته و این پیرمرد قرمزپوش را موجودی خیالی و افسانه ای می دانند. در همین...
استراتژی های رونمایی محصول  بخش دهم

سه شنبه, 05 بهمن 1395 - 12:45

استراتژی های رونمایی محصول بخش دهم

سازمان ها می توانند یکی از مهم ترین و تاثیرگذاران افکار و نگرش و فرهنگ مردم در جامعه باشند و این فرآیند را می توانند با تعاملی که با مخاطبان در قالب طرح ها و رخداد های متنوعی که طرح ریزی می کنند به...
بررسی فعالیت های ارتباطی برند باشگاه پرسپولیس در گفت وگو با دکتر محمد آزادی / برندی به پشتوانه تاریخ

سه شنبه, 05 بهمن 1395 - 09:30

بررسی فعالیت های ارتباطی برند باشگاه پرسپولیس در گفت وگو با دکتر محمد آزادی / برندی به پشتوانه تاریخ

براساس تحقیقات انجام شده باشگاه های ورزشی در راستای افزایش میزان وفاداری طرفداران خود باید در تلاش باشند، تداعیات خود را افزایش دهند. در این صورت است که این باشگاه ها می توانند در راستای فعالیت های...
فروش نرم

دوشنبه, 04 بهمن 1395 - 12:30

فروش نرم

محققان در مطالعات فراوانی بر توضیح و تعریف تبلیغات برای فروش نرم و تفاوت آن با فروش سخت تمرکز کرده اند. پرداختن به مواردی از قبیل احترام و توجه به افراد مسن، فرهنگ و سنت، وضعیت کنونی و وضعیت مطلوب...
هم می دونم هم اطلاع دارم!

دوشنبه, 04 بهمن 1395 - 12:15

هم می دونم هم اطلاع دارم!

بارها با بخش خدمات مشتریان شرکت ها تماس گرفته ایم یا حتی در هنگام خرید کالا از فروشنده سوالی را پرسیده ایم و با پاسخ «نمی دونم» مواجه شده ایم. منظور از نمی دونم چیه؟ یعنی من نباید تماس می گرفتم؟ یعنی...
بعد از ارج، کارخانه برند لوازم خانگی آزمایش نیز در تهران تعطیل شد / وقتی دیگر نام آزمایش برای انتخاب بخاری کافی نیست!

دوشنبه, 04 بهمن 1395 - 09:40

بعد از ارج، کارخانه برند لوازم خانگی آزمایش نیز در تهران تعطیل شد / وقتی دیگر نام آزمایش برای انتخاب بخاری کافی نیست!

رکودهای اقتصادی که گریبان کارخانه های لوازم خانگی ایرانی را گرفته است، باردیگر خبرساز شد و این بار پس از ارج، کارخانه برند لوازم خانگی آزمایش نیز در تهران تعطیل شد. کارشناسان یکی از دلایل اصلی این...
جذابیت منابع پیام در تبلیغات

یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 13:00

جذابیت منابع پیام در تبلیغات

یکی از مشخصات اصلی یک منبع در تبلیغ، جذابیت آن است که شامل شباهت ها و قابلیت علاقه مندسازی نزد مخاطبان می شود. شباهت بین منبع و گیرنده در اطلاعات مشترک بین آنهاست. قابلیت علاقه مندسازی ایجاد محبت...
استراتژی های رونمایی محصول  بخش نهم

یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 12:45

استراتژی های رونمایی محصول بخش نهم

طی این همراهی که هشت بخش آن را سپری کرده ایم، با 12 استراتژی رونمایی آشنا شدیم که هرکدام در جایگاه خود می توانستند گزینه مناسبی برای رونمایی از محصولات باشند، همچنین با نقاط قوت و ضعف و باید و نباید...
به بهانه لغو و احیای دوباره مجوز فعالیت شرکت «افرا موتور» واردکننده ولوو / ضعف در مشتری مداری، بحران در کسب و کار

یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 09:40

به بهانه لغو و احیای دوباره مجوز فعالیت شرکت «افرا موتور» واردکننده ولوو / ضعف در مشتری مداری، بحران در کسب و کار

خدمات پس از فروش در حوزه خودرو یکی از آیتم های مهم در تداوم رضایت مشتری است. اخیرا مجوز ولوو به دلیل عدم توجه کافی به این مسئله باطل شد. ماجرا از این قرار بود که وزارت صنعت، مجوز فعالیت شرکت «افرا...
سلسله درس های بازاریابی و فروش (12) / استراتژی بازاریابی

شنبه, 02 بهمن 1395 - 13:15

سلسله درس های بازاریابی و فروش (12) / استراتژی بازاریابی

با توجه به تعاریفی که از استراتژی و بازاریابی در شماره های گذشته ارائه شد درک من از استراتژی بازاریابی مجموعه تصمیمات و اقداماتی است که باید انجام بدهیم (و البته پرهیز از آنهایی که نباید انجام...
«نقش روابط عمومی ها در اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی»

شنبه, 02 بهمن 1395 - 13:00

«نقش روابط عمومی ها در اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی»

حقوق شهروندی مجموعه حقوق و ارزش های حقوق بشری است برای اتباع یک کشور که در رابطه با موسسات عمومی از آن حقوق برخوردارند و در معنای وسیع شامل پاسداشت امنیت، حقوق و آزادی های فردی و کرامت انسانی...
توصیه هایی برای مشتری یابی در عصر دیجیتال / بازاریابی تصویری، نیاز کسب وکارهای مدرن

شنبه, 02 بهمن 1395 - 09:40

توصیه هایی برای مشتری یابی در عصر دیجیتال / بازاریابی تصویری، نیاز کسب وکارهای مدرن

امروزه تصاویر اهمیت غیرقابل انکاری پیدا کرده اند. اگر در گذشته تاکید زیادی روی اهمیت متن آگهی وجود داشت، امروزه تمام نگاه ها به تصاویر دوخته شده است. مزیت اصلی تصاویر در دنیای کسب وکار این است که...
ایده ها و روابط عمومی آینده نگر

چهارشنبه, 29 دی 1395 - 12:45

ایده ها و روابط عمومی آینده نگر

«...از ایده تا اجرا فاصله زیاد وجود دارد...» این جمله ای ساده و بدیهی و در عین حال کلیدی است که امروز توسط عزیزی به من یادآوری شد. ایده پردازی بسیار سریع، ناگهانی و با عمق های گوناگون رخ می دهد، اما چه...
<<  1 2 3 [45 6 7 8  >>  

روزنامه صبح فردا را ، امشب بخوانید

  • بیش از 700 شماره روزنامه (PDF) را دانلود کنید
  • اطلاعات کسب و کار خود را در نیازمندی های نما به ثبت برسانید
  • در خبرنامه روزنامه فرصت امروز عضو شوید
مشترک آنلاین روزنامه شوید >