مدیریت بازاریابی و فروش

> در بخش مدیریت بازاریابی و فروش مطالب تئوریک و عملی در زمینه موضوعات روز بازاریابی و فروش در دنیا و ایران در قالب‌های خبر، گزارش، مقاله و گفت‌وگو به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
بخش بندی بازار براساس منافع مورد انتظار

چهارشنبه, 18 اسفند 1395 - 12:30

بخش بندی بازار براساس منافع مورد انتظار

بخش بندی بازار به فرآیندی گفته می شود که طی آن بازار هدف یک محصول تولیدی یا یک خدمت قابل ارائه، به گروه هایی از مشتریان آن محصول یا خدمت تقسیم می شود که رفتارهای خرید مشابهی از خود بروز می دهند. یکی...
نگاهی به استراتژی های رقابتی شرکت های «علی بابا» و « ای بی»  در صنعت خرده فروشی اینترنتی چین / نبرد کروکودیل چینی و کوسه آمریکایی

چهارشنبه, 18 اسفند 1395 - 09:40

نگاهی به استراتژی های رقابتی شرکت های «علی بابا» و « ای بی» در صنعت خرده فروشی اینترنتی چین / نبرد کروکودیل چینی و کوسه آمریکایی

علی بابا گروه علی بابا در سال 1999 توسط «جک ما» تأسیس شد. او برخلاف بسیاری از کارآفرینان اینترنتی جهان که در دانشگاه های آمریکایی تحصیل کرده اند یا در سیلیکون ولی مشغول به کار بوده اند، در یکی از...
مشتریان رنگارنگ؛ شناخت تیپ های شخصیتی مشتریان  (بخش دوم)

سه شنبه, 17 اسفند 1395 - 12:45

مشتریان رنگارنگ؛ شناخت تیپ های شخصیتی مشتریان (بخش دوم)

در بازاری که ارائه تجارب متمایز به مشتری می تواند تنها راه پیروزی شما باشد، شناخت روحیات و تیپ های شخصیتی مشتری می تواند بهترین راه برای شما به منظور خلق تجارب شگفت انگیز بوده و در این جنگ استراتژیک...
بازاریابی دیجیتال در صنعت جهانگردی / یک راهنمای کامل برای مبتدیان(قسمت2)

سه شنبه, 17 اسفند 1395 - 09:40

بازاریابی دیجیتال در صنعت جهانگردی / یک راهنمای کامل برای مبتدیان(قسمت2)

تنظیم استراتژی بازاریابی خود هنگامی که شخصیت مشتریان خود را ایجاد کردید و محصول یا سرویسی برای ارائه داشتید، شروع به برنامه ریزی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود کنید. با در نظر گرفتن اینکه...
همه شبیه هم شده ایم

دوشنبه, 16 اسفند 1395 - 13:00

همه شبیه هم شده ایم

رشد، آفت تمام صنوف و کسب و کارهای ما شده است. وقتی به کسادی برمی خوریم، برای بقا گسترش می دهیم و وارد کسب و کارهای دیگر می شویم (فکر می کنیم مرغ همسایه غاز است). وقتی به کسب و کاری موفق می رسیم باز هم...
یک میلیون دلار از هر مشتری

دوشنبه, 16 اسفند 1395 - 12:45

یک میلیون دلار از هر مشتری

اغلب با فروشگاه ها و شرکت هایی مواجه می شوم که در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری به دنبال ایده های خاص و ویژه هستند تا با استفاده از آنها میزان حفظ و وفاداری مشتریان خود را افزایش دهند و به قول خودشان در...
محصول جدید نان دکتر سبوس زیر ذره بین «فرصت امروز» / نانی که به فکر سلامت شماست

دوشنبه, 16 اسفند 1395 - 09:30

محصول جدید نان دکتر سبوس زیر ذره بین «فرصت امروز» / نانی که به فکر سلامت شماست

نان یکی از قدیمی ترین غذا های بشر است که قسمت عمده ای از انرژی، پروتیین و مواد معدنی شامل کلسیم و برخی ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند. با صنعتی شدن جوامع و تغییر سبک زندگی، بیماری های...
مدیریت فناوری و تصمیم ­گیری­ های استراتژیک

یکشنبه, 15 اسفند 1395 - 13:00

مدیریت فناوری و تصمیم ­گیری­ های استراتژیک

میزان دسترسی شرکت ها به منابع تکنولوژی، کارشناسان خلاق و گروه تحقیق و توسعه پویا به مدیران ارشد اجازه می  دهد تا با اعتماد به نفس کافی تصمیمات راهبردی مناسبی را در پیش بگیرند. در این گونه ...
قوانین شکست در کسب و کار بخش دهم

یکشنبه, 15 اسفند 1395 - 12:45

قوانین شکست در کسب و کار بخش دهم

جمله ای است که خیلی ذهن را درگیر و مخاطبان را برای آغاز تهیج می کند و باید گفت خیلی از بزرگان برای رشد و تعالی شان تأثیر گرفته از این جمله بودند «حتماً نباید بهترین شویم تا شروع کنیم، برای بهترین شدن...
بایدها و نبایدهای اتخاذ استراتژی  بازاریابی در کارگزاری های بورسی در شرایط اقتصاد مقاومتی / جای خالی روش های نوین بازاریابی در صنعت مالی

یکشنبه, 15 اسفند 1395 - 09:40

بایدها و نبایدهای اتخاذ استراتژی بازاریابی در کارگزاری های بورسی در شرایط اقتصاد مقاومتی / جای خالی روش های نوین بازاریابی در صنعت مالی

کارگزاری های بورسی نیز مانند هر سازمانی به منظور جذب مشتریان نیازمند اتخاذ استراتژی های بازاریابی هستند تا از طریق تراکنش های مالی این مشتریان به سودآوری مناسبی دست پیدا کنند. در این میان در دهه...
یک برند بی دلیل برند نمی شود

شنبه, 14 اسفند 1395 - 12:45

یک برند بی دلیل برند نمی شود

این مقاله تنها یک تحلیل تخصصی و بر مبنای علم و تجربه است و نه یک مطلب تبلیغی. منظور از شاتل، الزاما شرکت شاتل نیست، بلکه این نوشتار تلاش می کند الگوهای برند شدن را به زبان ساده و کاربردی در بازار...
نگاهی به رویکردهای نوین در حوزه باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری / تولید ثروت با تحلیل اطلاعات

شنبه, 14 اسفند 1395 - 09:30

نگاهی به رویکردهای نوین در حوزه باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری / تولید ثروت با تحلیل اطلاعات

در چند سال گذشته برخی سازمان های ایرانی با هدف جذب و نگهداری مشتریان اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان کرده اند؛ این موضوع تا اندازه ای جدی شده که نداشتن باشگاه مشتریان در بین سازمان ها به معنای...
بازاریابی شهری و شهرداری ها

چهارشنبه, 11 اسفند 1395 - 10:00

بازاریابی شهری و شهرداری ها

دغدغه مردم هر شهر، توسعه متوازن زیرساخت ها و زندگی بهتر است و این توسعه از وظایف مستقیم شهرداری هاست. در دوره ای که کیفیت خدمات در افزایش رضایت شهروندی نقش بسیار کلیدی و حیاتی دارد، این سوال نزد...
تفاوت مگا مارکتینگ    (MegaMarketing) و متامارکتینگ (Meta Marketin)

چهارشنبه, 11 اسفند 1395 - 09:40

تفاوت مگا مارکتینگ (MegaMarketing) و متامارکتینگ (Meta Marketin)

شرکت های آمریکایی معمولاً با ورود شرکت های ژاپنی به بازار بسیار نگران می شوند چون می دانند که ژاپنی ها در همان قسمت اول متوقف نمی شوند، بلکه از آن به عنوان سکوی پرتاب برای تهاجمات بعدی استفاده می...
نگاهی به استراتژی های بازاریابی برند استارباکس / تجربه ای با طعم قهوه!

چهارشنبه, 11 اسفند 1395 - 06:20

نگاهی به استراتژی های بازاریابی برند استارباکس / تجربه ای با طعم قهوه!

«هر هفته میلیون ها مشتری از فروشندگان استارباکس، قهوه دریافت می کنند ولی همگی یک تجربه را احساس می کنند.» استارباکس، فروشنده قهار قهوه، در سال 1971 در سیاتل تاسیس شد و تا نوامبر 2016، بیش از 23000 شعبه در...
مشتریان رنگارنگ /  شناخت تیپ های شخصیتی مشتریان – بخش اول

سه شنبه, 10 اسفند 1395 - 13:00

مشتریان رنگارنگ / شناخت تیپ های شخصیتی مشتریان – بخش اول

در گذشته بازاریابی را به عنوان علمی برای شناساندن محصول به مشتری که به دنبال آن است، معرفی می کردند. به عبارت دیگر در آن زمان خرید کالا یا خدمات بستگی به نیاز مشتری آن داشت و فروشنده تنها باید به...
قوانین شکست در کسب و کار  بخش نهم

سه شنبه, 10 اسفند 1395 - 12:45

قوانین شکست در کسب و کار بخش نهم

«اندکی صبر سحر نزدیک است» جمله ای بسیار آشنا برای دستیابی به اهداف است، ولی اینکه چه بخشی از مدیران واقعاً به این جمله و اصل معتقدند جای تأمل دارد. باید گفت خیلی از مدیران ارشد سازمانی حاضرند تن به...
4 قانون بداهه پردازی و ارتباط آنها با پشتیبانی مشتریان / 4قانون فی ، پشتیبان مشتریان

سه شنبه, 10 اسفند 1395 - 09:30

4 قانون بداهه پردازی و ارتباط آنها با پشتیبانی مشتریان / 4قانون فی ، پشتیبان مشتریان

بیایید با هم نگاهی به چهار قانون فِی  (Fay) بیندازیم تا ببینیم که این قوانین چگونه در پشتیبانی مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند: قانون 1: بگویید «بله» نخستین قانون بداهه پردازی «توافق» است....
فیلی که بیدار نشده خواهد مرد

دوشنبه, 09 اسفند 1395 - 12:15

فیلی که بیدار نشده خواهد مرد

صنعت تولید کفش جزو صنایعی است که محصولات ایرانی می توانند از نظر کیفی  (به علت چرم مرغوب ایرانی) با برندهای مطرح دنیا رقابت کنند. این نوشته را به بهانه فعالیت مجدد کفش ملی نوشتم. شاید مدیران این...
همکاری کارن و دیجی کالا در تحویل نخستین خودروی اینترنتی درب منزل مشتری / تحویل خودرو با یک کلیک!

دوشنبه, 09 اسفند 1395 - 09:30

همکاری کارن و دیجی کالا در تحویل نخستین خودروی اینترنتی درب منزل مشتری / تحویل خودرو با یک کلیک!

در منزل خود درحالی که پا روی پای تان انداخته  و نشسته اید زنگ در به صدا در می آید، بسته ای بزرگ انتظارتان را می کشد! سوییچ خودرو تحویل شما داده شده و خودروی تان را درب منزل تحویل می گیرید. این اتفاقی...
برند و تحول در ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای B2B

یکشنبه, 08 اسفند 1395 - 13:15

برند و تحول در ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای B2B

در هر ارتباط موفقیت آمیز بین فروشنده و مشتری در کسب و کارهایB2B، تلاش و منابع فراوانی جهت ایجاد اعتماد متقابل صرف شده است. این اعتماد به مرور و در طول زمان، مرحله به مرحله به وجود می آید. برای نشان...
قوانین شکست در کسب و کار بخش هشتم

یکشنبه, 08 اسفند 1395 - 13:00

قوانین شکست در کسب و کار بخش هشتم

رقبا از آنچه می بینید به شما نزدیک ترند. امروزه خیلی از سازمان ها احساس می کنند که در پیشتازی بسیار سرآمد هستند در صورتی که باید گفت این پیشتازی اگر با استراتژی مستمر و پایداری همراه نباشد نمی تواند...
بازاریابی دیجیتال در صنعت جهانگردی / یک راهنمای کامل برای مبتدیان (قسمت-1)

یکشنبه, 08 اسفند 1395 - 09:30

بازاریابی دیجیتال در صنعت جهانگردی / یک راهنمای کامل برای مبتدیان (قسمت-1)

ظهور اینترنت و تکامل مداوم بازاریابی دیجیتال تاثیری عمیق بر صنعت توریسم داشته، به گونه ای که آن را به مهم ترین ابزار برای هر کسب و کار جهانگردی و توریسم تبدیل کرده است. همزمان، کسب و کارها باید درک...
بسته بندی

شنبه, 07 اسفند 1395 - 12:45

بسته بندی

بسته بندی آنقدر در بازاریابی و فروش مهم شد که بعضی از آن به عنوان P پنجم نام برده و بسته بندی را از زیرمجموعه محصول جدا کردند و در کنار 4P قرار دادند. در خیلی از موارد این بسته بندی است که سبب فروش...
بایدها و نبایدهای اتخاذ استراتژی بازاریابی برای برندهای پوشاک در دوران اقتصاد مقاومتی در گفت و گو با شیوا شمشیردار / تحقیق و توسعه؛ حلقه مفقوده کسب و کارهای داخلی

شنبه, 07 اسفند 1395 - 09:40

بایدها و نبایدهای اتخاذ استراتژی بازاریابی برای برندهای پوشاک در دوران اقتصاد مقاومتی در گفت و گو با شیوا شمشیردار / تحقیق و توسعه؛ حلقه مفقوده کسب و کارهای داخلی

با برداشته شدن تحریم ها، بار دیگر بازار ایران مورد توجه برندهای معتبر خارجی پوشاک قرار گرفت. برخی از این برندها در این بازار ورود پیداکرده اند و برخی دیگر نیز درصدد حضور در بازار ایران هستند. این...
سوپرمارکت ها و دغدغه افزایش فروش

چهارشنبه, 04 اسفند 1395 - 12:45

سوپرمارکت ها و دغدغه افزایش فروش

سوپرمارکت ها و فروشگاه ها هر روز بر سنگینی رقابت خود اضافه می کنند. آینده فروش کالا، سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای چیست؟ آیا سوپرمارکت ها جمع می شوند؟ آیا فروشگاه ها به یکه تازی خود ادامه...
تفاوت منحنی پروانه و اثر پروانه ای

چهارشنبه, 04 اسفند 1395 - 12:30

تفاوت منحنی پروانه و اثر پروانه ای

برای توضیح منحنی پروانه ای ابتدا باید مفهوم سازگاری را توضیح دهیم. تصور کنید وارد جکوزی می شوید. ابتدا احساس می کنید آب بسیار داغ است، اما پس از مدتی ماندن در جکوزی دیگر این احساس را ندارید. این به...
<<  1 2 [34 5 6 7  >>  


عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 86073288-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز