مدیریت بازاریابی و فروش

> در بخش مدیریت بازاریابی و فروش مطالب تئوریک و عملی در زمینه موضوعات روز بازاریابی و فروش در دنیا و ایران در قالب‌های خبر، گزارش، مقاله و گفت‌وگو به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
دانشگاه های کشور و خطر تعطیلی

دوشنبه, 18 بهمن 1395 - 12:45

دانشگاه های کشور و خطر تعطیلی

به نظر شما آیا در رقابت های علمی بین المللی دانشگاه های مهندسی، ایران شانسی برای موفقیت دارند؟ ممکن است. به نظر شما کدام دانشگاه ایرانی این توان را دارد؟ دانشگاه شریف یا دانشگاه تهران یا یکی از شعب...
بهبود خدمات مشتریان با استفاده از بداهه پردازی

دوشنبه, 18 بهمن 1395 - 12:30

بهبود خدمات مشتریان با استفاده از بداهه پردازی

آیا کارکنان بخش خدمات مشتریان شما به هنگام کمک به مشتریان اکثرا از روی یک متن از پیش تعیین شده صحبت می کنند، یا اینکه اجازه دارند در پاسخ های خود مقداری آزادی داشته باشند؟ آیا آنها برای مدیریت...
نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت اول / خرید مشارکتی، وسیله ای برای رسیدن به هدف

دوشنبه, 18 بهمن 1395 - 09:40

نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت اول / خرید مشارکتی، وسیله ای برای رسیدن به هدف

در زمان نوشتن استراتژی قرارداد شرکت، سازمان خرید می بایست درنظر بگیرد که می تواند با داشتن رابطه ای نزدیک تر با برخی تامین کنندگان خاص، مزیتی برای بنگاه ایجاد کند. در چند سال اخیر این مدل توسعه ای...
مدیریت جامع برند

یکشنبه, 17 بهمن 1395 - 13:15

مدیریت جامع برند

برند از بحث های رایج و جذاب روز است که در هر جا پیرامون آن سخنی گفته می شود. شرکت ها مبالغ بسیاری جهت برنامه ریزی و اجرا در این زمینه صرف می کنند. هر روزه، نتایج تحقیقات جدید منتشر می شود و ماحصل تلاش...
چرا در ایران ارزیابی اثربخشی تبلیغات اهمیتی ندارد؟

یکشنبه, 17 بهمن 1395 - 13:00

چرا در ایران ارزیابی اثربخشی تبلیغات اهمیتی ندارد؟

ارزیابی اثربخشی تبلیغات تاثیرات مهمی در برنامه های ارتباطی بازاریابی در نوبت ­های بعد دارد. در این یادداشت سعی بر آن است که ابتدا درخصوص اهمیت ارزیابی اثربخشی نکاتی را یادآور شویم و سپس بگوییم که...
قوانین شکست در کسب و کار بخش دوم

یکشنبه, 17 بهمن 1395 - 12:45

قوانین شکست در کسب و کار بخش دوم

همان طور که در قانون اول، قانون پیشرو به آن اشاره شد سازمان ها باید در راستای پیشرو بودن و اول بودن گام بردارند تا بیشترین تاثیر گذاری در صنعت را به دست آورند، حال این سوال مطرح می شود که اگر سازمان و...
نگاهی به فناوری جدید بسته بندی شیر پاکبان / متنوع سازی در پوسته تتراتاپ

یکشنبه, 17 بهمن 1395 - 09:40

نگاهی به فناوری جدید بسته بندی شیر پاکبان / متنوع سازی در پوسته تتراتاپ

حفظ و نگهداری مواد غذایی برای انسان ها به عنوان یک دغدغه همیشگی از تمدن های قدیم تا به امروز مطرح بوده است. زمانی برای نگهداری و حمل مواد غذایی از برگ درختان و شاخ حیوانات، کدوی خشک شده و صدف ها...
سلسله درس های بازاریابی و فروش (13) / چرا آمیزه بازاریابی؟

شنبه, 16 بهمن 1395 - 12:45

سلسله درس های بازاریابی و فروش (13) / چرا آمیزه بازاریابی؟

فلسفه و استراتژی بازاریابی زمانی ارزشمندی خود را نشان خواهند داد که توسط یک آمیزه بازاریابی خوب به شایستگی پیاده سازی شوند. منظور از آمیزه، آمیخته، ترکیب، مخلوط، ابزار یا تاکتیک در بازاریابی یک...
تفاوت میان یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

شنبه, 16 بهمن 1395 - 09:40

تفاوت میان یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی مفاهیم مترادفی نیستند. یادگیری سازمانی به مفهوم یادگیری افراد و گروه های درون سازمان و سازمان یادگیرنده به معنی یادگیری سازمان به عنوان سیستمی کلی است. بنابراین...
برند و برندسازی

چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 12:45

برند و برندسازی

برندها برای مشتری ارزش ایجاد می کنند، زیرا تلاش و ریسک خرید را کاهش می دهند و به این ترتیب مشوق تامین کنندگان برای سرمایه گذاری در کیفیت و نوآوری می شوند. برندسازی می تواند تجربه مشتری را هم از نظر...
بازاریابی بهینه شده ایرانی

چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 12:30

بازاریابی بهینه شده ایرانی

تولیدکننده کفش بود و بسیار گلایه مند که چرا در یک سال اخیر در حالی که همکار سابقش مانند خودش کار می کند، فروشش کاهش داشته است، اما فروش همکار سابق در این شرایط رکود اقتصادی بیشتر هم شده! از او پرسیدم...
بازاریابی معادل فروش نیست

چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 12:15

بازاریابی معادل فروش نیست

در چند دهه گذشته تحولات اساسی بسیاری در بازارهای مصرفی و تجاری به وقوع پیوسته است. بازارهای مصرفی حاضر از ویژگی هایی مانند جمعیت مسن تر، افزایش تعداد زنان شاغل، کاهش تعداد افراد خانوار و. . ....
نگاهی به کمپین جدید برند میهن به مناسبت روز هوای پاک / هم میهن، آسمانت آبی!

چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 09:40

نگاهی به کمپین جدید برند میهن به مناسبت روز هوای پاک / هم میهن، آسمانت آبی!

آلودگی شهرها که امروز به یکی از دغدغه های زیست محیطی و اجتماعی کشورمان تبدیل شده است، یکی از دغدغه ها و نگرانی های برندها نیز تلقی می شود. 29 دی ماه مصادف با روز هوای پاک بود و میهن طی رویدادی در میدان...
قوانین شکست در کسب و کار  بخش اول

سه شنبه, 12 بهمن 1395 - 12:45

قوانین شکست در کسب و کار بخش اول

دومین مجموعه از سلسله مباحث بازاریابی و برند را با بررسی قوانینی که اگر رعایت نشوند کسب و کار ها را به شکست منجر می کنند، آغاز می کنیم. باید افزود این مباحث اصول و قوانینی هستند که در خیلی سازمان...
نگاهی به فعالیت های دیجیتال مارکتینگ برند زرین؛ تولیدکننده سرویس چینی / زبان مشترک با مخاطب

سه شنبه, 12 بهمن 1395 - 09:40

نگاهی به فعالیت های دیجیتال مارکتینگ برند زرین؛ تولیدکننده سرویس چینی / زبان مشترک با مخاطب

ست کردن لوازم منزل از نظر رنگ و هارمونی با یکدیگر برای بسیاری از خانم های خانه دار و دختران دم بختی که به دنبال تکمیل جهیزیه خود هستند، نیاز به زمان، دقت و حوصله دارد. چینی زرین بر همین اساس سعی کرده...
صنایع در حال انقراض (تولیدی آجر)

دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 12:30

صنایع در حال انقراض (تولیدی آجر)

بعضی صنایع هیچ گاه در معادلات و بررسی های دانشگاهی و مشاوران دیده نمی شوند از جمله تولید آجر. این تولیدی ها به علت بعضی اتفاقات از جمله، پیشرفت تکنولوژی، ایجاد راهکارهای جایگزین و ... به سمت نابودی...
سکوت

دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 12:15

سکوت

زمانی که با هر نوع مشتری در ارتباط هستید، از ابزار سکوت به بهترین شیوه استفاده کنید. هیچ انسانی در «سکوت» امتیاز نمی دهد. هیچ انسانی در سکوت «اطلاعات» حیاتی خود را آشکار نمی کند. انسان در سخن گفتن...
تب دیجیتال مارکتینگ / چه کسانی متولیان باصلاحیت بازاریابی دیجیتال هستند؟

دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 09:30

تب دیجیتال مارکتینگ / چه کسانی متولیان باصلاحیت بازاریابی دیجیتال هستند؟

در سال های اخیر و به ویژه در یک سال گذشته و با رشد و گسترش چشمگیر شبکه های اجتماعی و برنامه های کاربردی، هر روزه بر اهمیت و جایگاه دیجیتال مارکتینگ تاکید بیشتری می شود. مطالب و مقالات بسیار زیادی در...
ساختارهای یک پیام بازاریابی چگونه است؟

یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 12:30

ساختارهای یک پیام بازاریابی چگونه است؟

ارتباطات بازاریابی اصولا شامل پیام هایی هستند که تمامی مفاهیم و اهداف بازاریابی را انتقال می دهند. یک جنبه مهم از استراتژی آن است که بدانیم چگونه و در چه زمانی می توانیم ارتباطی را (به کمک یک پیام)...
استراتژی های رونمایی محصول بخش یازدهم

یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 12:15

استراتژی های رونمایی محصول بخش یازدهم

آخرین بخش و یازدهمین بخش از سلسله مباحث استراتژی های رونمایی محصول را با استراتژی بسیار پرریسک و پرچالش تخریب آغاز می کنیم که استراتژی ای است که جرات فراوان و شهامت بسیار برای اجرا و عملیاتی کردن...
چالش #دماوندچلنج برند آب معدنی دماوند / بطری رو بچرخون!

یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 09:30

چالش #دماوندچلنج برند آب معدنی دماوند / بطری رو بچرخون!

یکی از چالش هایی که همانند چالش سطل یخ و چالش مانکن در دنیا مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، چالش فلیپ باتل یا چرخاندن بطری بود. به این صورت که فرد باید بطری آب را طوری پرتاب کند که دوباره صاف روی زمین...
نگاهی به برنامه مسئولیت اجتماعی اخیر تپ سی در حادثه پلاسکو / تمایز در بیان همدردی

شنبه, 09 بهمن 1395 - 09:40

نگاهی به برنامه مسئولیت اجتماعی اخیر تپ سی در حادثه پلاسکو / تمایز در بیان همدردی

پنجشنبه گذشته تهران با فاجعه  سهمگینی روبه رو شد که قلب تمام ایران را به درد آورد، آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو و آتش نشانانی که جان خود را در این راه در مشت شان گرفتند و به خاطر انجام وظیفه...
بازاریابی خدمات، راهکاری ارزشمندتر از آنچه فکر کنید / فردای خود را همگام با جهان امروز بسازیم

شنبه, 09 بهمن 1395 - 09:00

بازاریابی خدمات، راهکاری ارزشمندتر از آنچه فکر کنید / فردای خود را همگام با جهان امروز بسازیم

مارکتینگ (Marketing) یا ترجمه نادرست آن «بازاریابی» عصای دست بسیاری از صنعتگران و صاحبان برند و همچنین ارائه کنندگان کالا و خدمات شده است. خبر خوب این است که امروز اکثر شرکت های خصوصی و دولتی ایرانی به...
تاجر الکترونیک کیست؟

چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 12:30

تاجر الکترونیک کیست؟

گوگل ابزاری است که در اختیار همه هست. در حوزه تجارت الکترونیک هم پرشمار مقاله و سایت و مشاور وجود دارد، اما مسئله کجاست که تجارت الکترونیک ایران حال خوبی ندارد؟ به چه دلیل صادرات و شرکت های دانش...
چرا تجربه  مشتری اهمیت دارد / آشنایی با سفر مشتری

چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 09:40

چرا تجربه مشتری اهمیت دارد / آشنایی با سفر مشتری

شناخت و درک واقعی نیازهای مشتریان می تواند در بهبود تجربه های خرید و همچنین افزایش حد سودآوری به شرکت ها کمک کند. رابطه  یک شرکت با مشتریان آن، چیزی بسیار فراتر از بهبود بخشیدن به رتبه محصول یا...
استفاده تبلیغاتی AT&T از فیس بوک لایو

سه شنبه, 05 بهمن 1395 - 13:00

استفاده تبلیغاتی AT&T از فیس بوک لایو

براساس مطالعات صورت گرفته در موسسات تحقیقاتی معتبر، حدود 6 میلیون و 600 هزار نفر از کودکان آمریکایی وجود بابانوئل را باور نداشته و این پیرمرد قرمزپوش را موجودی خیالی و افسانه ای می دانند. در همین...
استراتژی های رونمایی محصول  بخش دهم

سه شنبه, 05 بهمن 1395 - 12:45

استراتژی های رونمایی محصول بخش دهم

سازمان ها می توانند یکی از مهم ترین و تاثیرگذاران افکار و نگرش و فرهنگ مردم در جامعه باشند و این فرآیند را می توانند با تعاملی که با مخاطبان در قالب طرح ها و رخداد های متنوعی که طرح ریزی می کنند به...
<<  1 [23 4 5 6  >>  

روزنامه صبح فردا را ، امشب بخوانید

  • بیش از 700 شماره روزنامه (PDF) را دانلود کنید
  • اطلاعات کسب و کار خود را در نیازمندی های نما به ثبت برسانید
  • در خبرنامه روزنامه فرصت امروز عضو شوید
مشترک آنلاین روزنامه شوید >