دوشنبه, 13 دی 1395 - 12:45

برندینگ یک تولیدی جوراب / آیا می توان یک تولیدی کوچک جوراب را به کسب و کاری بین المللی تبدیل کرد؟

دوستی برایم ایمیلی را ارسال کرد درخصوص کسب و کارش و اینکه از ابتدا بزرگ فکر می کرده و درصدد ایجاد یک تولیدی بزرگ پوشاک بوده است ولی از تولید جوراب (جایی که حساسیت نسبتا کمتر است) شروع کرده اما به علت بعضی مشکلات هنوز نتوانسته در مسیر درست قرار گیرد.

چگونه می توان متمرکز بود و متمرکز ماند؟

او نوشته بود: می خواهم تولیدی پوشاک داشته باشم، سوالات زیر مطرح می شوند:

- مردانه، زنانه یا بچه گانه؟

- پیراهن، مانتو، شلوار، کت، جوراب؟

- لباس رسمی یا غیر رسمی

- و ده ها دسته بندی دیگر

پیشنهاد موکد ما به این دوست گرامی و کلیه دوستان فعال در کسب و کارهای نو متمرکز ماندن است مثلا «روی جوراب متمرکز بمانید» و بعد آن را تبدیل به یک برند بزرگ کنید، همان طورکه برند لگز این مهم را انجام داد.

لگز در سال 1969 با نام هانس شروع به کار کرد؛ اسمی نه چندان جذاب برای یک تولیدی جوراب. بعد از مدتی نام هانس را به لگز تغییر داد (نامی خاص که بیان کننده دسته فعالیت هم بود، لگز با نوشته Legs به معنی پاها است که L’eggs می تواند نام خوبی برای این برند باشد.). سپس میخ گفتار ریتمیکی نیز بر همین اساس برای برندش درست کرد که در اذهان مرم به راحتی باقی می ماند.

«Our L'eggs fit your legs» با ترجمه تحت اللفظی: لگز (جوراب های برند ما) مناسب لگز (پاهای) شماست.

داستان به اینجا خاتمه نیافت، بسته بندی قبلی شرکت یک بسته بندی معمولی بود.

برند لگز بعد از تغییر نام در بسته بندی محصولاتش نیز یک تغییر اساسی ایجاد کرد، چکش بصری متفاوتی که به محض ورود به یک مغازه کاملا قابل تشخیص بود، به شکل تخم مرغ گونه این بسته بندی توجه کنید.

 استندهای داخل مغازه که به محض ورود کاملا قابل تشخیص بود در شکل زیر آمده است.

آیا لگز موفق بود؟

- سال 2013 این برند فروشی معادل 6.4 میلیارد دلار با سودی معادل 330 میلیون دلار (2.7درصد فروش) را کسب کرد.

- سال 2014 این برند فروشی معادل 3.5 میلیارد دلار با سودی معادل 404 میلیون دلار (7.6درصد فروش) را کسب کرد.

- سال 2015 این برند فروشی معادل 5.7 میلیارد دلار با سودی معادل 429 میلیون دلار (7.5درصد فروش) را کسب کرد.

پس می شود با جوراب فروشی نیز به اعداد بزرگ دست یافت و رشد کرد. اگر متمرکز فکر کنید.

متاسفانه بسیاری از افراد بزرگ شدن را در عدم تمرکز فکر می کنند ولی یادمان باشد راه موفقیت تمرکز است.

مروری بر مسیر حرکت موفقیت برند لگز:

1- تمرکز بر یک دسته از کالا (جوراب شلواری زنانه)

2- نامگذاری متناسب با دسته کالا (تغییر نام از هانس به لگز)، بنابراین اگر نام تان مناسب نیست در تغییر آن کوتاهی نکنید

3- خلق میخ گفتار مناسب با دسته کالا

4- ایجاد چکش بصری مناسب

5- ماندگار کردن میخ گفتار با ریتمیک کردن شعار سازمانی

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد

تماس با کارشناس:behrooz_lotfian@yahoo.com

مشاور متمرکز


کانال تگرام روزنامه فرصت امروز


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

روزنامه صبح فردا را ، امشب بخوانید

  • بیش از 650 شماره روزنامه (PDF) را دانلود کنید
  • اطلاعات کسب و کار خود را در نیازمندی های نما به ثبت برسانید
  • در خبرنامه روزنامه فرصت امروز عضو شوید
مشترک آنلاین روزنامه شوید >