مدیریت بازاریابی و فروش

> در بخش مدیریت بازاریابی و فروش مطالب تئوریک و عملی در زمینه موضوعات روز بازاریابی و فروش در دنیا و ایران در قالب‌های خبر، گزارش، مقاله و گفت‌وگو به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
ارزش گذاری مشتریان برای تعیین قیمت

یکشنبه, 01 اسفند 1395 - 12:30

ارزش گذاری مشتریان برای تعیین قیمت

در استراتژی های قیمت گذاری گاهی اتفاق می افتد که شما مجبور خواهید بود با کاهش قیمت ها، حتی پایین تر از قیمت تمام شده در بازار فعالیت کنید یا در برخی مواقع قیمت های بالاتری نسبت به رقبا انتخاب می کنید...
قوانین شکست در کسب و کار  (بخش ششم)

یکشنبه, 01 اسفند 1395 - 12:15

قوانین شکست در کسب و کار (بخش ششم)

گاهی بیهوده تلاش می کنیم، گاهی آنقدر مسئله  ساده ای را پیچیده می کنیم و با تمام توان سازمان را در پی ناشناخته ای تا حصول نتیجه ای نامشخص گسیل می سازیم که هیچ حاصلی عاید نمی شود.گاهی سازمان در میدان...
نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت سوم / انتخاب شریک سازمانی

یکشنبه, 01 اسفند 1395 - 09:30

نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت سوم / انتخاب شریک سازمانی

متدولوژی هرچه که باشد، آیا راهی برای انتخاب تامین کننده مناسب وجود دارد؟ خیلی از شرکت ها هنوز ازCOMPETETIVE BID استفاده می کنند. می توانیم با تامین کنندگانی که رقابتی ترین قیمت را داده اند شروع کنیم و سپس...
بنیان ناسازنماهای مدیریت استراتژیک

شنبه, 30 بهمن 1395 - 12:45

بنیان ناسازنماهای مدیریت استراتژیک

سازمان ها در معنای وسیع کلمه از شالوده های اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت مهم ترین عامل در حیات، رشد و بالندگی یا مرگ سازمان هاست. مدیر، روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در...
حقوق مصرف کننده در خدمات پس از فروش خودروسازها

شنبه, 30 بهمن 1395 - 12:30

حقوق مصرف کننده در خدمات پس از فروش خودروسازها

مصرف کننده در حوزه خدمات پس از فروش در حوزه خودرو دارای حق و حقوقی است. براساس قانون حمایت از حقوق مصرف كنندگان خودرو (مصوب مجلس شورای اسلامی به شماره 49525/526) و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق...
گفت وگوی ویژه «فرصت امروز» با دکتر شهریار شفیعی / برندسازی ضرورت شکل گیری اقتصاد مقاومتی

شنبه, 30 بهمن 1395 - 09:40

گفت وگوی ویژه «فرصت امروز» با دکتر شهریار شفیعی / برندسازی ضرورت شکل گیری اقتصاد مقاومتی

ورود محصولات برندهای خارجی به داخل کشور با خود فرهنگ و ارزش های آن برند و جامعه ای را که در آن واقع شده به همراه می آورد.  این موضوع حاکی از اهمیت بالای برند سازی در دنیای امروز است. برندهای ایرانی...
مارکتینگ خدمات درمانی در ایران

چهارشنبه, 27 بهمن 1395 - 13:00

مارکتینگ خدمات درمانی در ایران

«چرا مراجعه کنندگان من زیاد نمی شوند؟» این سوال یک دندانپزشک بود که به گفته خودش، سه نوبت مطب خود را تغییر داده و گلایه مند بود که چرا در کوچه، خیابان فرعی و خیابان اصلی، برای افزایش مراجعه کنندگانش...
برند در صنعت بانکداری

چهارشنبه, 27 بهمن 1395 - 12:45

برند در صنعت بانکداری

در گذشته ارزش یک سازمان برحسب املاک، دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می شد، اما اخیراً خبرگان بازاریابی به این نتیجه رسیده اندکه ارزش واقعی سازمان، جایی بیرون از آن، یعنی در...
برند شهری اصفهان / آغازی برای احیای شکوه نصف جهان

چهارشنبه, 27 بهمن 1395 - 09:40

برند شهری اصفهان / آغازی برای احیای شکوه نصف جهان

امروزه شهرها و به ویژه کلانشهرها در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... از جایگاه و قدرت ویژه ای برخوردار شده اند و حتی در بسیاری موارد به جای کشورها به نقش آفرینان اصلی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... تبدیل...
مرگ مولف؛ در ارتباط با مشتری

سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 12:45

مرگ مولف؛ در ارتباط با مشتری

رولان بارت در سال 1968 مقاله کوتاهی را با عنوان «مرگ مولف» به چاپ رساند که سروصدای اندکی کرد اما در سال1977 با ترجمه انگلیسی دوباره به چاپ رسیدو مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد و تبدیل به مقاله ای معتبر...
قوانین شکست در کسب و کار بخش پنجم

سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 12:30

قوانین شکست در کسب و کار بخش پنجم

در بخش های قبلی با چهار پر کاربرد و اثربخش آشنا شدیم که می توان گفت هرکدام از آنها به تنهایی می توانند مسیر کسب و کاری را تغییر دهند و یک بیزینس را به تعالی یا زوال هدایت کنند. حال اینکه از کدام یک از...
استراتژی جدید سان استار در راستای نظر سنجی طعم دلخواه از مخاطبان / طعم نظرسنجی برای مخاطبان تنوع طلب

سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 09:30

استراتژی جدید سان استار در راستای نظر سنجی طعم دلخواه از مخاطبان / طعم نظرسنجی برای مخاطبان تنوع طلب

استفاده از نظر مشتری در تولید محصول جدید، یکی از رویکردهایی است که سبب درگیری بیشتر مشتری با برند می شود. اخیرا برند سان استار نیز از این روش در راستای نظر سنجی طعم دلخواه خود از مخاطبان استفاده...
بداهه پردازی چگونه می تواند از ما بازاریابان بهتری بسازد

دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 12:30

بداهه پردازی چگونه می تواند از ما بازاریابان بهتری بسازد

بداهه پردازی دنیای ما را متحول کرده است. بداهه پردازی تنها با تقویت مهارت شما در ایجاد سرگرمی سر و کار ندارد؛ آموزه های حقیقی بداهه پردازی به موضوعی بسیار فراتر از سرگرمی می پردازد. در واقع، بداهه...
برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان

دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 09:40

برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان

به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی به مخاطب جهانی دیگر نیازمند صرف هزینه های گزاف نیست. این امر به معنای خروج انحصاری مخاطبان جهانی از دست برندهای بزرگ و اولویت برنامه هدفمند است. در واقع...
برنامه رسانه ای و مشکلات دائمی آن

یکشنبه, 24 بهمن 1395 - 12:45

برنامه رسانه ای و مشکلات دائمی آن

برنامه  ریزی رسانه ای در حقیقت مجموعه ای از پارامترهای تاثیرگذار در یک ارائه تبلیغاتی است که پیام را به خریداران یا کاربران بالقوه و بالفعل محصول یا نام تجاری منتقل می کند. برنامه ریزی رسانه ای...
قوانین شکست در کسب و کار بخش چهارم

یکشنبه, 24 بهمن 1395 - 12:30

قوانین شکست در کسب و کار بخش چهارم

در این بخش به یکی از مهم ترین قوانین شکست اشاره خواهیم کرد؛ قانونی که موجبات شکست خیلی از سازمان ها را فراهم ساخته و آنها را با عدم رعایت این قانون به ورطه نابودی کشانده و خسارات جبران ناپذیری به...
10ورزشکار پردرآمد دنیا در سال 2016 به انتخاب مجله فوربس / برندهای شخصی پولساز!

یکشنبه, 24 بهمن 1395 - 09:30

10ورزشکار پردرآمد دنیا در سال 2016 به انتخاب مجله فوربس / برندهای شخصی پولساز!

امسال نیز به مانند سال های گذشته شاهد معرفی پردرآمدترین ورزشکاران جهان بودیم که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم. 1-کریستیانو رونالدو کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو، متولد 5 فوریه سال 1985، در...
سلسله درس های بازاریابی (14) / چرا آمیزه بازاریابی؟

شنبه, 23 بهمن 1395 - 12:30

سلسله درس های بازاریابی (14) / چرا آمیزه بازاریابی؟

وقتی از آمیزه بازاریابی صحبت می کنیم نخستین رکن آن که به نظـرم هسـته آمـیزه بازاریابی اسـت و نقش آرد را در خمـیر بازی می کند و مابقی اجزا به آن اضافه می شوند، محصول است. همه انسان ها و همه سازمان ها...
جشنواره طراحی کارت هدیه بانک سامان زیر ذر ه بین «فرصت امروز» / ایجاد رابطه دوسویه با مخاطب هنرمند

شنبه, 23 بهمن 1395 - 09:30

جشنواره طراحی کارت هدیه بانک سامان زیر ذر ه بین «فرصت امروز» / ایجاد رابطه دوسویه با مخاطب هنرمند

این بار هنرمندان کشور مخاطب یکی از جشنواره های بانکی کشور شدند. بانک سامان در راستای تعامل بیشتر با هنرمندان کشورمان و همچنین بهره مندی از تنوع طرح ها و ایده  های خلاق، نخستین جشنواره طراحی کارت...
بهبود روش های بازاریابی بانکی در ایران

چهارشنبه, 20 بهمن 1395 - 12:30

بهبود روش های بازاریابی بانکی در ایران

رفع نیاز، اساس بازاریابی برای هر کالا و خدمت است، اما چگونه یک بازاریابی به موفقیت یعنی نهایی شدن فروش می‎رسد؟ به نظر من، بررسی دقیق رفتار مصرف کننده، یکی از مسائل مهم در تدوین و اجرای استراتژی...
بازاریابان و نیاز

چهارشنبه, 20 بهمن 1395 - 12:15

بازاریابان و نیاز

یکی از معمول ترین انتقادات وارده بر بازاریابی این است که در روش بازاریابی (به ویژه تبلیغات) تلاش می شود تا مصرف کنندگان متقاعد شوند که به بسیاری از کالاهای مادی نیاز دارند و بدون مصرف این کالاها...
نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت دوم / روابط خریدار و فروشنده

چهارشنبه, 20 بهمن 1395 - 09:40

نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت دوم / روابط خریدار و فروشنده

قبل از اینکه برخی جنبه های دیگر خرید مشارکتی را بررسی کنیم، لازم است برخی موارد کلیدی این مفهوم که به طور عمیق و در جایگاهش  به آن پرداخته نشده است، مورد بررسی قرار گیرند. نخستین مورد ریسک این است...
پیتر دراکر و بازاریابی

سه شنبه, 19 بهمن 1395 - 13:30

پیتر دراکر و بازاریابی

بسیاری پیتر دراکر را پدر علم بازاریابی نوین می دانند. بیل کوهن با جمع آوری دست نوشته های پیتر دراکر و تلفیق آنها با افکار پیتر، خدمت بسیار ارزشمندی کرده است. کاری که قبلا هرگز انجام نشده بود. پیتر...
در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره برترین های تبلیغات ایران / تبلیغات، موتور محرکه رشد اقتصادی است

سه شنبه, 19 بهمن 1395 - 13:15

در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره برترین های تبلیغات ایران / تبلیغات، موتور محرکه رشد اقتصادی است

تبلیغات در اقتصاد یک رکن است و نقش موتور محرکه را در رشد اقتصادی دارد. هوشمند سفیدی، رئیس جشنواره برترین های تبلیغات ایران در آیین رونمایی از پوستر دومین دوره جشنواره با اشاره به مطلب بالا افزود:...
تولید محتوای آموزشی برای مخاطبان ایرانی کجا مفیدتر است؟

سه شنبه, 19 بهمن 1395 - 13:00

تولید محتوای آموزشی برای مخاطبان ایرانی کجا مفیدتر است؟

تولید محتوا یا بازاریابی محتوا یکی از موثرترین متدهای روز دنیا در توسعه بازار محسوب می شود و از طرفی نسبت به هزینه های آن به قدرت می توان گفت از مناسب ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می آید.گزارش...
قوانین شکست در کسب و کار بخش سوم

سه شنبه, 19 بهمن 1395 - 12:45

قوانین شکست در کسب و کار بخش سوم

انتخاب راهکار مناسب برای حضور در بازار یکی از مهم ترین تصمیماتی است که سازمان ها می توانند در راستای بقا و نابودی خود بگیرند و الزاما این راهکار ها برای تمامی سازمان عملکرد مشابه و یکسانی ندارند،...
گفت وگوی «فرصت امروز» با بنیان گذار و موسس برند درسا / عبور از بحران ها

سه شنبه, 19 بهمن 1395 - 09:30

گفت وگوی «فرصت امروز» با بنیان گذار و موسس برند درسا / عبور از بحران ها

شرکت درسا توسط آقایان امیرکاظم نورمحمدی و شاهین فاطمی تاسیس شده و ماموریت این شرکت تبدیل چرم طبیعی و باکیفیت به محصولی لوکس است. چشم انداز درسا در آینده تبدیل شدن به رقیبی خوب برای برندهای اروپایی...
[12 3 4 5  >>  

روزنامه صبح فردا را ، امشب بخوانید

  • بیش از 700 شماره روزنامه (PDF) را دانلود کنید
  • اطلاعات کسب و کار خود را در نیازمندی های نما به ثبت برسانید
  • در خبرنامه روزنامه فرصت امروز عضو شوید
مشترک آنلاین روزنامه شوید >