بازاریابی به سبک ایرانی

> در بخش بازاریابی به سبک ایرانی روش‌های خلاقانه که توسط شرکت‌های ایرانی برای بازاریابی کالا یا خدمات‌شان مورد استفاده قرار گرفته شده‌اند، معرفی و مورد بررسی قرار می‌گیرند.
مرد خوش خوراکی که خود را برند کرد / مستر تیستر، خالق برندی خوشمزه

سه شنبه, 05 خرداد 1394 - 10:08

مرد خوش خوراکی که خود را برند کرد / مستر تیستر، خالق برندی خوشمزه

برای برند شدن در یک حوزه لازم نیست دانشمند یا مدیر یک کارخانه باشید، گاهی اتفاقات کوچک و علایق‌تان می‌تواند شما را در راستای برند شدن سوق دهد. مثلا فرض کنید شما فرد کارمندی هستید که همیشه باید...
امانت کتاب، رسمی پسندیده و یک شیوه بازاریابی نو

دوشنبه, 04 خرداد 1394 - 09:41

امانت کتاب، رسمی پسندیده و یک شیوه بازاریابی نو

یکی از غرفه‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کرد، غرفه انتشارات فردین بود که با رسم پسندیده امانت دادن کتاب، مخاطبان کودک خود را به سمت کتابخوانی سوق داد. در ایامی که...
حتی یک دقیقه بدون اینترنت نمانید!

چهارشنبه, 30 ارديبهشت 1394 - 10:03

حتی یک دقیقه بدون اینترنت نمانید!

تکنولوژی زندگی ما را متحول کرده، اینترنت همیشه همراه ماست، هرچیزی را که بخواهیم جست‌وجو می‌کنیم و یاد می‌گیریم، پاسخ پرسش‌های‌مان را به راحتی در چند دقیقه پیدا می‌کنیم، زندگی ما...
وقتی با برش ساده‌ کیک مشتری دائم یک برند می‌ شویم

سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 - 10:34

وقتی با برش ساده‌ کیک مشتری دائم یک برند می‌ شویم

برای خرید کیک صبحانه وارد سوپرمارکت شدم. موقع خرید کیک، علاوه بر نام تجاری و طعم آن به این فکر می‌کردم که چقدر مصرف این کیک‌ها سخت است و معمولا موقع برش قسمت‌های زیادی از آن هدر می‌رود. علاوه بر...
سمپلینگ داغ برای فروش ماکارونی

شنبه, 29 فروردين 1394 - 10:17

سمپلینگ داغ برای فروش ماکارونی

سمپلینگ شیوه‌ای از بازاریابی و تبلیغات است که اکثر شرکت‌های تولیدکننده مواد‌غذایی یک‌بار هم که شده آن را امتحان کرده‌اند. در این شیوه، نمونه‌ای از محصولات تازه شرکت‌ها به مشتریان...
در روزهای خاص با گل به استقبال مشتریان بروید

چهارشنبه, 26 فروردين 1394 - 10:26

در روزهای خاص با گل به استقبال مشتریان بروید

گاهی برندها سعی می‌کنند با حرکتی ساده مشتریان خود را به هیجان بیاورند‌. این کار به این علت است که مشتریان حس کنند برندها به آنها اهمیت می‌دهند و فقط ارائه خدمات و خالی کردن جیب آنها برای برند...
معضل بی‌ هویتی برندهای ایرانی

چهارشنبه, 13 اسفند 1393 - 09:36

معضل بی‌ هویتی برندهای ایرانی

یکی از ضعف‌های اساسی که به برندهای ایرانی نسبت داده می‌شود، نداشتن هویت است. آنها در تمام مراحل بازاریابی و تدوین استراتژی بازاریابی از برندهای خارجی کپی‌برداری می‌کنند. سوالی که در اینجا مطرح...
ارسال کد قرعه‌ کشی با اعمال شاقه / لطفا با احساسات مشتری بازی نکنید

شنبه, 02 اسفند 1393 - 08:57

ارسال کد قرعه‌ کشی با اعمال شاقه / لطفا با احساسات مشتری بازی نکنید

نزدیک عید انگار مردم تازه متوجه می‌شوند جیب‌شان خالی است و نیاز به معجزه‌ای در زندگی‌شان دارند؛ معجزه‌ای که به‌وسیله آن مقدار زیادی پول به یکباره به حسابشان واریز شود‌. در راستای فکر کردن به...
برگزاری دوباره مسابقه هفت‌ سین توسط تولید کننده شوینده / ایده‌ ای تکراری برای مشتریان غیر تکراری

دوشنبه, 20 بهمن 1393 - 10:04

برگزاری دوباره مسابقه هفت‌ سین توسط تولید کننده شوینده / ایده‌ ای تکراری برای مشتریان غیر تکراری

علل تکرار یک آگهی مناسبتی یا یک ایده تبلیغاتی توسط شرکت‌های داخلی را باید در موضوعات مختلفی جست‌وجو کرد. شاید آگهی از نظر طراحان و سازندگان آن موثر واقع شده و آنها به هدفی که داشته‌اند رسیده‌اند...
شیرینی‏های سنتی لباس تازه به تن می‏کنند

دوشنبه, 06 بهمن 1393 - 13:26

شیرینی‏های سنتی لباس تازه به تن می‏کنند

یکی از شیوه ‏های جذب سرمایه برای کشورها، صنعت گردشگری و توریسم است. در این صنعت گردشگران با خودشان سرمایه می‏آورند و به راحتی می‏توانند بسیاری از محصولات کشورهای مختلف را به منظور سوغاتی به...
تغییر بسته‌ بندی سنتی محصولات شوینده

یکشنبه, 05 بهمن 1393 - 14:10

تغییر بسته‌ بندی سنتی محصولات شوینده

هرچه به عید نوروز نزدیک می‌شویم، توجه خانواده‌ها و خانم‌های خانه‌دار بیش از پیش به استفاده از محصولات شوینده با‌کیفیت جلب می‌شود که بدون زحمت زیاد بتوانند خانه و سرویس‌های بهداشتی را تمیز...
بازاریابی برای شب یلدا به شیوه سنتی

سه شنبه, 09 دی 1393 - 14:58

بازاریابی برای شب یلدا به شیوه سنتی

یلدا بلندترین شب سال، هر ساله فرصت خوبی را برای بازاریابی برخی از کسب‌و‌کارها به منظور پیشبرد فروش محصولات‌شان فراهم می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارها در این شب تلاش می‌کنند ره صدساله را یک‌شبه طی...
بازار داغ آدامس‌‌ های ترکیه‌ ای در تهران

شنبه, 06 دی 1393 - 15:27

بازار داغ آدامس‌‌ های ترکیه‌ ای در تهران

فرِش، تریدنت و وان آدامس‌های ترکیه‌ای هستند که این روزها بازار داغی در قطارهای متروی تهران برای خود به دست آورده‌اند؛ آدامس‌هایی که فروشندگان مترو با فریاد‌های بلند خود از خوشمز‌گی و تازه بودن...
تخفیف بدهیم یا نه؟

چهارشنبه, 03 دی 1393 - 16:50

تخفیف بدهیم یا نه؟

هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال، شرکت‌های زیادی از استراتژی‌های مختلف بازاریابی همانند تخفیف استفاده می‌کنند. همه مشتریان تخفیف را دوست دارند و می‌خواهند از آن استفاده کنند.
بازاریابی خشکشویی با توزیع تراکت‌ های خلاقانه

چهارشنبه, 26 آذر 1393 - 15:44

بازاریابی خشکشویی با توزیع تراکت‌ های خلاقانه

برای شرکت‌های ایرانی، افزایش فروش محصولات از تمام فاکتورهای دیگر پراهمیت‌تر است. از این رو معمولا آنها در پی یافتن شیوه‌های بازاریابی ماندگاری که از طریق آن سال‌ها بتوانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند، نیستند.
وفاداری آموز از ...

سه شنبه, 18 آذر 1393 - 20:26

وفاداری آموز از ...

چندی پیش برای منزل یک ماشین لباسشویی خریدیم. طول عمر این لباسشویی بعد از آزارهای فراوان به یک‌سال رسید. با اینکه این لباسشویی تولید یک برند مطرح داخلی بود ولی در این یک‌سال یک بار درش کنده شد و کمی بعد از روشن شدن، سریع خاموش می‌شد. 
نیم‌ نگاهی به یکی از ابزارهای مهم بازاریابی / کارت ویزیتی از جنس خود کسب‌ و‌ کار

چهارشنبه, 21 آبان 1393 - 14:07

نیم‌ نگاهی به یکی از ابزارهای مهم بازاریابی / کارت ویزیتی از جنس خود کسب‌ و‌ کار

شرکت‌ها با ابزارهای مختلفی می‌توانند خودشان را به مشتریان معرفی کنند. ابزارهایی که در واقع با استفاده از آنها هویت سازمانی خود را به دیگران نشان می‌دهند. 
ضرورت انجام تحقیقات مستمر بازار در چرخه مدیریت برند

سه شنبه, 06 آبان 1393 - 15:30

ضرورت انجام تحقیقات مستمر بازار در چرخه مدیریت برند

چندی قبل مدیرعاملی عنوان می‌کرد تحقیقات برند صورت گرفته، برای سازمان او مشکلاتی را ایجاد کرده است. می‌گفت هزینه زیادی را صرف تحقیقات برای ایجاد تغییر در سازمان خود کرده ولی نتیجه مورد‌نظر را نگرفته است. تحقیقاتی که به سازمان او اطلاعات نادرستی را داده که با پیاده کردن آن به نتیجه مطلوب نرسیده است. 
چاپگرهایی كه با آب كار می‌ كنند

سه شنبه, 06 آبان 1393 - 14:36

چاپگرهایی كه با آب كار می‌ كنند

یك چاپگر جدید به بازار آمده که با استفاده از آب به جای جوهر تصاویری عالی را چاپ می‌كند...  
بازی با فرم قوطی برای طراحی محصول زنانه و مردانه

سه شنبه, 29 مهر 1393 - 17:59

بازی با فرم قوطی برای طراحی محصول زنانه و مردانه

در بازار پررقیب برای جذب مشتری باید خلاقیت داشت. این خلاقیت می‌تواند در شیوه‌های بازاریابی یا طراحی محصول نمود پیدا کند. باید در چنین بازاری محصولی متفاوت از رقبای دیگری طراحی کرد تا مشتری از طریق این طراحی به سمت کالا گرایش پیدا کند.   
راه‌ هایی که به خطا می‌ رویم

دوشنبه, 28 مهر 1393 - 13:07

راه‌ هایی که به خطا می‌ رویم

در تمامی شرکت‌های توزیع و پخش یا شرکت‌هایی که مشتریان از آنها خدمات می‌گیرند، یک اصل محتوا و هدف فعالیت شرکت قرار می‌گیرد و آن هم ارزیابی میزان تاثیرپذیری و علاقه‌مندی مشتری است. ابتدا باید مشتری هدف را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا رفتارهایمان را همانند گذشته با نیاز واقعی آنها همسو سازیم.   
کسب‌ و‌ کاری که مشتریان خاص دارد / آموزش رانندگی به ترسوترها!

چهارشنبه, 23 مهر 1393 - 10:18

کسب‌ و‌ کاری که مشتریان خاص دارد / آموزش رانندگی به ترسوترها!

بازار رقابت بین کلاس‌های آموزش رانندگی بسیار داغ شده است. چند دهه پیش شاید لازم بود افراد برای رفتن به کلاس‌های رانندگی مسافت قابل توجهی را از خانه تا محل آموزش طی کنند، اما امروز دیگر در هر...
انتظار را به رهگذران هدیه دهید

دوشنبه, 14 مهر 1393 - 16:15

انتظار را به رهگذران هدیه دهید

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، شرکت‌های تازه‌تاسیس برای معرفی خود یا شعبه‌های جدید، اغلب راه و روش‌های گوناگونی را به کار می‌گیرند. در این بین برخی فروشگاه‌ها یا برندهای کوچک هستند که برای...
بازاریابی برای سه محصول مشابه

شنبه, 12 مهر 1393 - 10:34

بازاریابی برای سه محصول مشابه

وجود تشابه در محصولات داخلی موضوعی تازه نیست. معمولا یکی از شرکت‌ها محصول تازه‌ای را تولید و مابقی شرکت‌ها از آن کپی می‌کنند. این اتفاق به ضعف کشور ما در توسعه محصول بازمی‌گردد. اتفاقی که تا به...
یک تکنیک جذاب برای بازاریابی / نوشیدنی خود را شارژ کنید

پنج شنبه, 10 مهر 1393 - 10:39

یک تکنیک جذاب برای بازاریابی / نوشیدنی خود را شارژ کنید

سال‌های زیادی است که سبک و سیاق رستوران‌ها و فست‌فودهای ایران رو به تغییر گذاشته و اگر همین‌گونه پیش برود، شاید در آینده‌ای نه چندان دور تعداد رستوران‌های ایتالیایی و هندی و فرانسوی در سطح شهر از تعداد سفره‌خانه‌های سنتی ایرانی هم بیشتر شود.  
کلاهی به گشادی کلام

شنبه, 05 مهر 1393 - 11:53

کلاهی به گشادی کلام

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که در هنگام خرید، فروشنده از کلمات و اصطلاحاتی استفاده کند که معنی و مفهوم آن را ندانیم، اما به صرف اینکه او در این کار تخصص و تبحر بیشتری دارد به راحتی حرف او را...
[12  >>  

روزنامه صبح فردا را ، امشب بخوانید

  • بیش از 600 شماره روزنامه (PDF) را دانلود کنید
  • اطلاعات کسب و کار خود را در نیازمندی های نما به ثبت برسانید
  • در خبرنامه روزنامه فرصت امروز عضو شوید
مشترک آنلاین روزنامه شوید >