یکشنبه, 28 مرداد 1397 - 15:35

4 مهارت اجتماعی مهم که در موفقیت شغلی نقشی اساسی دارند

مهارت های اجتماعی، مهارت های نرمی هستند که برای موفقیت شغلی مورد نیازند. خبر خوب این است که این مهارت ها را می توان با تمرین و تکرار ارتقا بخشید، بنابراین اگر در ارتباط با مردم چندان موفق واقع نمی شوید، احتمالا در این مهارت های اجتماعی دچار فقدان یا کمبود خاصی هستید. مردم همه جا هستند و برای ادامه زندگی ناگزیر به برقراری ارتباط با آنها هستید. اگر نتوانید نقاط مشترکی را با آنها پیدا کنید، حتی ممکن است شغل تان را از دست بدهید. پس هرچه سریع تر مهارت های اجتماعی زیر را در زندگی روزمره خود اعمال و پیاده سازی کنید تا بتوانید در محیط کار و زندگی تان موفق شوید.

1- همدلی

در دنیای امروز، یکی از مهم ترین مهارت ها، برقراری ارتباط با دیگران و درک احساسات آنها است. اگر به نگرانی ها و احساسات مردم گوش داده و خودتان را به جای آنها قرار دهید، به واقع می توانید آنها را درک کنید. با این روش برای مشکلات راه حل های بهتری پیدا می کنید، چراکه می دانید بقیه چه می خواهند و به چه چیزی نیاز دارند. علاوه بر این، باید به خاطر داشته باشید که با مردم همانگونه رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار کنند. این طرز فکر همواره نتایج مثبتی را برای تان خواهد داشت.

مطلب مرتبط:چگونه مهارت های اجتماعی را افزایش دهیم

2- گوش کردن

فقط شنونده نباشید، بلکه به شکلی فعال، گوش کنید. این مساله به معنای درگیری کامل با فردی است که صحبت می کند. با او ارتباط چشمی برقرار کنید، در صورت توافق سر تکان دهید و هنگامی که به شفاف سازی نیاز دارید، سوال بپرسید. وسط حرف دیگران نپرید و با دقت همه چیز را گوش کنید و هنگامی سوالی از شما پرسیده شد، کمی فکر کنید و سپس پاسخ دهید، بدون فکر جواب ندهید. دفعه بعد که با این سیستم به حرف های دیگران گوش دهید، خودتان متوجه تغییرات خواهید شد.

3- مثبت بودن

هر روز صبح هنگامی که سرکار حاضر می شوید، با لبخند با همکاران تان سلام و احوال پرسی کنید. از تعداد لبخندهایی که در بازگشت دریافت خواهید کرد، تعجب می کنید. اگر مثبت باشید و مثبت رفتار کنید، دیگران هم با شما مثبت رفتار خواهند کرد. از استفاده کلماتی نظیر «لطفا» و «متشکرم» ابایی نداشته باشید. رفتار خوب و متناسبی داشته باشید. مشخصا نباید اجازه دهید که دیگران از رفتار خوب تان سوءاستفاده کنند. محدودیت های خود را شناخته و مرزها را مشخص کنید.

4- همکاری

کار تیمی یکی از حیاتی ترین مقوله های درون شرکتی است. برای اینکه با دیگران به هدف مشترکی نایل شوید، باید بتوانید با آنها همکاری مستمر داشته باشید، بنابراین بسیار مهم است که افراد بدانند دقیقا چه انتظاری از آنها می رود. اگر یکی از اعضای تیم نتواند وظایف خود را انجام دهد، این مساله موجب ایجاد اثر دومینو شده و موفقیت کلی پروژه را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر، باید اطمینان داشته باشید که همه اعضای تیم، علی الخصوص خودتان، از وظایف محوله آگاه باشند. علاوه بر این سعی کنید که به همکاران خود کمک کنید، چراکه همه برای هدف مشترکی تلاش می کنید.




آخرین مطالب سایت :

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی