پنج شنبه, 28 تیر 1397 - 10:07

7 روش برای اطمینان از موفقیت و سودآوری هنگام شروع یک کسب و کار

اکثر کارآفرینان برای شروع کسب و کار مدنظرشان، ایده ای در سر دارند، طرح کسب وکار می نویسند و سرمایه لازم را جمع آوری می کنند (حال با پس انداز شخصی یا از طریق سرمایه گذارها)، سپس وارد بازار شده و امید به دوام دارند. حقیقت تلخ این است که اکثر آنها چنین توانایی ای را ندارد.

موفق ترین کارآفرینان روز جهان، راز موفقیت و سودآوری را کشف کرده اند. آنها کارشان را از آخر شروع می کنند!

در اینجا 7 روش برای اطمینان از سودآوری و موفقیت به هنگام شروع یک کسب وکار ارائه شده است:

1- کار خود را با شناسایی مشتریان هدف آغاز کنید

تصور کنید که می توانستید تمام روز خود را با افرادی بگذرانید که بیشترین لذت را در کنارشان می برید. آنها چه کسانی هستند؟ حال تصور کنید که می توانستید به چنین افرادی که تا این حد برایتان اهمیت دارند، ارزشی بیفزایید، زندگی شان را پربارتر کنید و برای این کار پول دریافت کنید!

مطلب مرتبط:7 درس مهم برای شروع یک کسب و کار موفق

برای بسیاری از کارآفرینان، دیگر این مسئله تصوری صرف نیست. آنها این تصور را با شناسایی مشتریانی که قصد خدمت به آنها را دارند، به حقیقت تبدیل کرده اند. شما هم می توانید این کار را انجام دهید!

کار خود را با شناسایی افرادی شروع کنید که می خواهید هر روز بیدار شده و به آنها خدمت کنید. همین قدم اول به شما احساس ارزش کافی را می دهد و به پشتوانه آن می توانید پروسه زمان بر شروع کسب وکارتان را استارت بزنید.

2- با مشتریان خود صحبت کنید

شما مشتریان ایده آل خود را شناسایی کرده اید. اکنون دو گزینه پیش روی شماست: می توانید حدس بزنید که چه کالا و خدماتی نیاز دارند، یا اینکه با آنها صحبت کنید و مستقیماً از خودشان بپرسید که چه چیزهایی می خواهند. چنین انتخابی به نظر بدیهی است، نه؟

واقعیت این است که بسیاری از کسب وکارها، نیاز مشتریان خود را حدس می زنند و همین مسئله دلیل شکست بسیاری از استارتاپ ها است. آنها نیاز مشتریان خود را درک نمی کنند.

با مشتریان خود صحبت کنید. با هدف شناسایی مشکلات و مسائل، سؤالاتی طرح کنید و اگر مسئله ای را یافتید که در بین آنان مشترک است، خودتان قدم بعدی را بهتر می دانید.

3- اجازه دهید مشتریان کسب وکارتان را خلق کنند

مشتریان شما نوابغ بازاریابی اند، چراکه دقیق ترین راه حل را برای مشکلات پیش رو ارائه می کنند. من هم این رویه را دنبال کرده ام. بعد از انتشار پادکست The Mentee، با مخاطبان خود مصاحبه کردم تا مشکلی که تمایل به حل آن را داشتند، بیابم. آنها می خواستند بدانند که چگونه می توان استادانی عالی رتبه یافت و شبکه ای هفت وجهی ساخت. آنها موضوعات مشخصی را که می خواستند در موردشان بدانند به من گفتند و در این پروسه برای من محتوا نوشتند. ایده هایی که از آنان دریافت کردم، بسیار بهتر از ایده های خودم بود.

4- محصول خود را پیش فروش کنید

در این مرحله باید برای راه حل پیشنهادی تان قیمت تعیین کنید. به یاد داشته باشید که مشتریان تان نوابغ بازاریابی هستند. از آنان بپرسید، «اگر من چنین کالایی را وارد بازار کنم، چقدر بابت آن می پردازید؟» سپس از آنها بخواهید آن را پیش خرید کنند. شما می توانید با دادن امتیازهای جانبی آنها را به کاربران بتا تبدیل کنید، در اینجا چند روش ارائه شده است:

برای آنها امکان دسترسی به خودتان را به عنوان موسس فراهم کنید: آنها می توانند در مورد ارتقای راه حل پیشنهادی تان بازخوردهایی ارائه کنند که نیازشان را به شکلی بهتر برطرف می کند. این مسئله به شما نیز کمک می کند.

این پیشنهاد را به صورت مادام العمر به آنها اعطا کنید: یک نکته کلیدی این است که آنها باید واقعاً محصول را پی خرید کنند و فقط گفتنِ صِرف کافی نیست. ابراز علاقه نسبت به یک کالا برای مشتریان آسان است. اما تأیید مناسبی برای راه اندازی کسب و کار نیست. اگر آنها حاضر به پرداخت پول شوند، آنگاه کسب وکار شما در نظر آنها تأیید شده است و می توانید آن را راه اندازی کنید.

5- هرگاه سرمایه کافی را داشتید، کسب و کارتان را راه اندازی کنید

هرگاه به میزان کافی پیش فروش کردید و برای تأمین هزینه های شروع کار آماده شدید، می توانید کسب وکارتان را راه اندازی کنید. این کار از آنجایی که سرمایه خودتان را دخیل نمی کند، ریسک کمتری دارد. این کار همچنین آغازی بر یک رویکرد مشتری مدار است که ارتباط شما را با آنها بهبود بخشیده و می توانید نیاز بازار را به شکلی دقیق متوجه شوید.

6- MVP خود را ایجاد کرده و به مشتریان تان اجازه دهید آن را ارتقا دهند

کار شما دستیابی به حداقل دوام محصول (MVP) برای اعضای موسس کسب وکارتان است. اگر در ایجاد استثناها عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشید، از این اعضا انتظار می رود تا برای ارتقای محصول تان بازخوردهایی را ارائه کنند. پس کمال گرا نباشید. بگذارید آنها در ارتقای محصولات و خدمات به کمک تان بیایند. شما محصول بهتری تولید می کنید و آنها هم از لحاظ عاطفی احساس وابستگی بیشتری به محصولات و خدمات تان حس می کنند.

مطلب مرتبط: گام نخست برای شروع یک کسب و کار

7- مقیاس کسب وکارتان را مشخص کنید

حال وقت آن رسیده است که مقیاس کسب وکارتان را مشخص کنید. راه های موجود برای انجام این کار عبارتند از بازاریابی و ایجاد روابط و جذب سرمایه. می توانید با کمال اعتماد به نفس در این زمینه ها سرمایه گذاری کنید، چراکه کالایی را به فروش می رسانید که برای مشتریان ایده آل تان طراحی و تولید می شود. این بدان معناست که کارکرد ایده تان را حدس نمی زنید، بلکه با استناد به حرف مشتریان تان از عملکرد آن مطمئن هستید. اگر برای ورود به عرصه کارآفرینی آماده هستید، این مراحل را دنبال کرده و از موفقیت و سودآوری کسب وکارتان اطمینان داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی