شنبه, 16 تیر 1397 - 14:07

بررسی 5 عادت رفتاری نادرست مدیران و نحوه درست تعامل با آنها

این موضوع یک واقعیت غیرقابل انکار است که رفتارهای مدیران با یکدیگر تفاوت دارد و همواره شانس برخورداری از گزینه های فوق العاده را نخواهید داشت. در واقع این موضوع بسیار محتمل است که مدیر شما رفتارهای نادرستی داشته باشد که به دلیل جایگاهی که دارد، شما نمی توانید تغییری را در آنها اعمال کنید. تحت این شرایط شما تنها دو گزینه پیش رو خواهید داشت: 1- ترک شرکت 2- یافتن راهکاری برای سازش با وضعیت موجود.

در رابطه با مورد اول ذکر این نکته ضروری است که اقدام شما تنها زمانی سودمند خواهد بود که پیشنهادی مشخص را دریافت کرده باشید، در غیر این صورت این موضوع با ریسک بالایی همراه خواهد بود.

1- مدیری که تنها در ظاهر به شما جواب مثبت می دهد

در واقع این موضوع از جمله عاداتی محوسب می شود که کارمندان را در شرایط سردرگمی قرار خواهد داد. بدون شک افراد با تاییدیه گرفتن از مدیران، نیازمند حمایت آنها نیز هستند. با این حال برخی از مدیران در این رابطه بنا بر دلایل متعدد از این موضوع سر باز می زنند.

مطلب مرتبط: 5 عادت نادرست مدیران

نحوه رفتار شما چگونه باید باشد

در ابتدا لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که برخی از مدیران به مانند هر انسان دیگری از توانایی نه گفتن برخوردار نبوده و این موضوع باعث می شود تا به مواردی پاسخ مثبت بدهند که ابدا تمایلی به پیگیری آن نخواهند داشت. به همین دلیل بسیار مهم است تا درک درستی نسبت به شرایط و خصوصیات مدیران خود داشته و خواسته های خود را مطابق آن تنظیم کنید. از دیگر نکاتی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد این است که شما باید صرفا پیگیر طرح ارائه شده باشید و تا زمانی که از جانب مدیر خود واکنشی را مشاهده نکرده اید، اقدامی را صورت نداده با این کار زمان خود را برای کاری که ممکن است بی نتیجه بماند، هدر ندهید.

2- مدیری که مشوق کار تیمی نیست

بدون شک یک شرکت تنها زمانی معنا پیدا خواهد کرد که افراد در غالب یک تیم منسجم رفتار کنند. اگرچه در این رابطه همواره نگاه ها به مدیریت برای ایجاد چنین فرهنگی است، با این حال تمامی مدیران توجه ویژه به این موضوع نداشته و این اقدام دشواری کار فراوانی را برای کارمندان به همراه خواهد داشت.

نحوه رفتار چگونه باید باشد

هیچ مانعی وجود ندارد که خود شما در راستای بهبود اوضاع تلاش کنید. به همین دلیل توصیه می شود تا ارتباطات مستقیم خود با تمامی کارمندان را افزایش داده و با این کار روابط خود را بهبود بخشید. با این حال توجه داشته باشید که دایره روابط شما باید مرزهای مشخصی داشته باشد. به همین دلیل همه افراد از درجه اهمیت یکسانی برخوردار نبوده و لازم است تا با کارمندانی که ارتباط بیشتری دارید، ارتباطات بهتری را ایجاد کنید.

3- مدیری که همواره با شما مخالف است

درواقع برخی از مدیران نگاهی تبعیض آمیز به کارمندان خود داشته و تحت این شرایط برخی کاملا مورد بی توجهی قرار خواهند گرفت. این موضوع بدون شک اعتماد به نفس کارمند را به شدت کاهش خواهد داد و انگیزه پیشرفت را از وی خواهد گرفت.

نحوه رفتار چگونه باید باشد

ابتدا لازم است به این موضوع توجه کنید که این رفتار خاص تنها مخصوص به شما بوده یا کارمندان دیگری نیز با آن مواجه هستند. در صورتی که این طرز رفتار تنها مختص به شما است، باید ریشه های این موضوع را بیابید. برای مثال ممکن است رفتار نادرست شما در مقطعی باعث شده باشد تا مدیریت دیگر شما را کامندی مفید ندارند. یا آنها توقع رفتاری را از شما دارند که نسبت به آن بی توجه هستید. تحت هر شرایط نباید خود را تسلیم شرایط دانسته و مشکل را برطرف کنید. اصلاح رفتار می تواند شما را در دستیابی به الگوی مورد پسند یاری کند. در رابطه با مورد دوم نیز همین موضوع صادق است. درواقع شما باید خود را به کارمندانی که از جایگاه خوبی نزد مدیریت برخوردار هستند، نزدیک کنید.

4- مدیری که صرفا به نتیجه کار توجه دارد

ممکن است شما کاری را صورت دهید که برای آن تلاش بسیاری کرده اید، با این حال به علت عدم کسب نتیجه مورد نظر، با واکنش سخت مدیران نتیجه گرا مواجه خواهید شد.

نحوه رفتار چگونه باید باشد

توصیه می شود تا در هر مرحله از کار خود گزارشی را برای مدیران ارسال کرده و تاییدیه آنها را دریافت کنید. تحت این شرایط دیگر شما تنها مسئول نتیجه پایانی تلقی نشده و شما را در حاشیه امنی قرار خواهد داد.

5- مدیری که اعتقادی به اصول و مبانی شرکت ندارد

اگرچه خود مدیران قوانین را وضع می کنند، با این حال در این رابطه در مواردی مشاهده شده است که میزان آرمانی بودن موارد باعث می شود تا حتی آنها نیز نتوانند موارد را به خوبی رعایت کنند. بدون شک این شرایط باعث تضعیف روحیه تیم نیز خواهد شد. با این حال در صورتی که از انجام آنها به یک باره سر باز زنید، ممکن این اقدام به از دست دادن موقعیت شغلی منجر شود.

مطلب مرتبط: 4 روش مدیریتی درست و نادرست از زبان مدیر ارشد سابق گوگل و اپل

نحوه رفتار چگونه باید باشد

همواره برخی از کارمندان از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. این دسته از افراد ممکن است به علت سابقه کاری یا مواردی مشابه این امر، برای مدیران با اهمیت تر جلوه کنند. به همین خاطر در صورتی که آنها موردی را مطرح کنند، احتمال بررسی آن به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال توجه داشته باشید که توجه خود را روی مواردی که به شدت آسیب زا هستند متمرکز و از زیر سوال بردن تمامی مبانی وضع شده خودداری کنید.




آخرین مطالب سایت :

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی