پنج شنبه, 03 خرداد 1397 - 14:06

5 راهکار ساده که شما را به مدیری بهتر تبدیل خواهد کرد

واقعیت این است که تبدیل شدن به مدیری موفق کاری بسیار سخت و دشوار محسوب می شود. در این رابطه مدیری موفق بودن دشوارتر نیز است و به همین دلیل لازم است تا شما با مجموعه ای از راهکارهای موجود در این رابطه آشنا باشید. در واقع در این رابطه اهمیت مطالعات فراوان امری کاملا مشهود بوده و لازم است افرادی که به این حوزه کاری تمایل دارند، در این رابطه اقدام های لازم را صورت دهند.

در همین راستا و در ادامه به معرفی پنج راهکار ساده که شما را به مدیر بهتری تبدیل خواهد کرد، می پردازیم.

1- وقت شناسی را جدی بگیرید

بدون شک شما در رأس توجه ها در درون شرکت قرار خواهید داشت و به همین دلیل ضروری است تا اقدام هایی را صورت دهید که در مقام الگو بودن، به نفع اعضای تیم باشد. از جمله مواردی که در این رابطه بسیار ضروری به نظر می رسد مسئله توجه به زمان است. امروزه هیچ چیز به اندازه زمان از اهمیت برخوردار نبوده و همین امر باعث می شود تا لزوم توجه به آن امری کاملا مهم و حیاتی تلقی شود. با این حال همواره مشاهده شده است که برخی از مدیران تنها به زمان خود توجه داشته و به زمان کارمندان اهمیت چندانی نمی دهند. با این حال این امر یک واقعیت است که افراد با شما آنگونه رفتار خواهند کرد که شما نیز با آنها رفتار می کنید و تصور این امر که شما رئیس آنها هستید نباید توجیهی برای این اقدام ناشایست باشد.

در نگاهی واقع بینانه لطمه زدن به تیم شرکت، در نهایت بدنه شرکت را مستهلک خواهد کرد که این امر با توجه به بازار کاملا رقابتی حال حاضر می تواند پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. نتایج آمارها در این زمینه نشان می دهد که ریشه بسیاری از نارضایتی های شغلی افراد در رفتار نادرست مدیران با آنهاست که با توجه به زمانی که جایگزین کردن فرد جدید نیاز دارد، همواره توصیه می شود که تا حدامکان از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنید.

2- همواره سؤالاتی را طرح و به پاسخ ها دقت کنید

از نظر میزان دانش در شرکت، بدون شک مدیران در جایگاه نخست قرار دارند و به همین خاطر همواره نکات ارزنده ای از جانب آنها برای سایرین وجود دارد. با این حال این امر باید به نحوی باشد که زمینه را برای گفت وگویی دو طرفه فراهم آورد. در غیر این صورت نمی توانید حداکثر تأثیرگذاری را انتظار داشته باشید. در این رابطه توجه داشته باشید که سؤالات شما باید کاملا حرفه ای و سودمند باشد، با این حال این امر پایان کار نیست و لازم است جواب هر یک را به خوبی تحلیل کنید. این اقدام به شما کمک خواهد کرد که نسبت به ویژگی ها و سطح دانش هر یک از اعضا اطلاعات مفیدی را به دست آورید که این امر شما را در اعطای وظایف کمک بسیاری خواهد کرد.

مطلب مرتبط:چگونه مدیر بهتری باشید

3- تمامی تیم خود را به صحبت تشویق کرده و از اهمیت ارتباط چشمی غافل نشوید

تقریبا تمامی تحقیقاتی که در رابطه با خواسته های کارمندان صورت گرفته است، به اینکه آنها نیاز به بیان موارد گوناگون دارند، اشاره دارد. بدون شک اینکه تنها برخی از افراد در شرکت از این امکان برخوردار باشند باعث خواهد شد تا تیم شما با سرخوردگی مواجه شود. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی لازم است تا در گفت وگو ها و نشست ها شرایطی را فراهم آورید که تمامی افراد امکان صحبت کردن را داشته باشند. با این حال نحوه و میزان آن باید با توجه به ویژگی های شرکت باشد.

4- به کارمندان جدید خود توجه کافی داشته باشید

بدون شک اولین روزهای افراد در شرکت از مهم ترین مقاطع محسوب می شود. با این حال تقریبا تمامی مدیران با این دسته از افراد به مانند دیگران رفتار می کنند و بدون شک نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت و بیانگر غیرحرفه ای بودن شماست. در همین راستا حتما جلسه ای برای آنها بگذارید و افرادی را مسئول کمک کردن به آنها کنید. بدون شک رفتار مناسب شما در کاهش زمان سازگاری آنها و افزایش میزان وفاداری تأثیر بسزایی خواهد داشت.

5 - در هر کاری عجله نداشته باشید

بسیاری از چیزها به زمان کافی نیاز دارند. برای مثال یک کارمند ممکن است در دومین سال فعالیت خود شکوفا شود و این امر در حالی است که نقطه اوج کارمندی دیگر طولانی یا کوتاه تر باشد. در واقع لازم است تا از نگاه خطی فاصله گرفته و همه را در یک راستا تصور نکنید. با این حال این امر به معنای رها کردن افراد نیست و لازم است همواره به مانند یک مربی در کنار آنها باشید. با این حال توجه داشته باشید که افراد برای پیشرفت نیاز به فضایی برای آن دارند که لازم است در این رابطه از دخالت های بی مورد جلوگیری کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی