پنج شنبه, 03 خرداد 1397 - 10:58

3 استراتژی جالب جف بزوس در راستای کسب موفقیت بیشتر برای آمازون

جف بزوس، مدیرعامل و موسس شرکت آمازون، بزرگ ترین شرکت خرده فروشی آنلاین و ثروتمندترین فرد جهان است. در حال حاضر این شرکت بیش از 500هزار نفر کارمند و 100میلیون کاربر فعال دارد که موفقیتی چشمگیر محسوب می شود.

در ادامه به سه دلیل موفقیت عظیم این شرکت از زبان موسس آن خواهیم پرداخت.

1- توجه داشته باشید که استانداردها ذاتی هستند

اگرچه بسیاری از مدیران بر این باور هستند که تنها برخی از کارمندان کاملا با شرایط کاری آنها منطبق هستند و به همین خاطر در استخدام های خود به دنبال فردی با استانداردهای خاص هستند، با این حال به عقیده بزوس این امر کاملا اکتسابی بوده و هر فرد در مواجهه با شرایط کاری جدید، در تلاش برای انطباق خود با آن خواهد بود. با این حال فرد مذکور باید از اشتیاق کافی برای این امر برخوردار باشد. درواقع این شما هستید که تیم خود را می سازید و استخدام فردی کامل تنها باعث خواهد شد تا امکان اعمال تغییرات لازم بسیار سخت و حتی غیرممکن باشد. بدون شک هنگامی که شما کارمند خود را به آن نحوی که می خواهید شکل دهید، نتایج بهتری را می توانید انتظار داشته باشید.

همچنین توصیه می شود تا نحوه رفتار شما با هر کارمند متفاوت باشد. بدون شک هیچ انسانی شبیه فرد دیگری نیست، به همین خاطر نوع رفتار شما نیز باید تفاوت هایی داشته باشد. در واقع مدیریت تنها پشت میز نشستن نیست و اقدامات بسیاری را می طلبد که باید مورد توجه قرار گیرند.

2- انتظاراتی واضح و منطقی داشته باشید

ریشه بسیاری از مشکلات و عدم رضایت های شغلی در این است که افراد نسبت به وظایف خود آگاهی کافی ندارند. در واقع اینکه تنها به کارمندان خود بگویید چه کاری را انجام دهند، نمی تواند بیشترین راندمان را برای شما به ارمغان آورد. در این راستا بهتر است تا علت انجام هر اقدام و هدف آن را به خوبی بیان کنید. با این کار شما این امکان را در اختیار تیم خود قرار خواهید داد تا از خلاقیت های فردی برای انجام بهتر آن استفاده کنند. بدون شک این امر تنها زمانی میسر خواهد بود که افراد نسبت به وظایف خود آگاهی کافی را داشته باشند.

مطلب مرتبط: انتخاب هایی که جف بزوس را به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرد

همچنین شرکت نیاز به برنامه روزانه تا سالانه دارد که لازم است تنظیم و ابلاغ آن از سوی مدیریت صورت گیرد. درواقع شما نباید اجازه دهید که تیم شما دچار روزمرگی شود. به همین دلیل همواره چیز جدیدی داشته باشید. توصیه دیگر در این بخش این است که انتظارات خود را در سطحی نگه دارید که نسبت به عملی بودن آن اطمینان کافی دارید. درواقع شما حق بالا بردن آن را تا زمانی که برای بهبود وضعیت تیم خود اقدامی را صورت نداده اید، نخواهید داشت.

3- ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید

همواره مشاهده شده است که شرکت ها مشتریان خود را پس از خریدشان رها کرده و در اندیشه جذب مشتری دیگری هستند. این امر سیاستی کاملا غلط محسوب می شود، به این علت که شما برای جذب مشتریان خود تبلیغاتی را صورت داده اید، به همین خاطر از دست دادن آنها اقدامی هوشمندانه نخواهد بود. درواقع شما باید زمینه را برای خرید مجدد آنها فراهم آورید. در غیر این صورت فضا را برای جذب آنها توسط برندهای دیگر مهیا ساخته اید. در این رابطه تنها خود را به ارتباط کاری محدود نکنید و سعی در ایجاد رابطه ای دوستانه داشته باشید.

جالب است بدانید که جف بزوس هنوز هم ایمیل های ارسال شده از طرف مشتریان خود را می خواند و با این کار درک درستی از تاثیر اقدامات خود و شرایط بازار و جامعه هدف به دست می آورد. این امر در عین حالی است که مشتری نیز از این اقدام استقبال کرده و آن را نوعی احترام و توجه به خود تلقی می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی