چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1397 - 15:00

۱۰ راه غلبه بر ترس های روزانه

از قدیم گفته اند که از هرچه بترسید بر سرتان می آید. شاید ترس های روزانه، زندگی برخی افراد را به جهنمی تبدیل کرده باشد که آنها به هیچ وجه توان مقابل با آن را ندارند. راه هایی وجود دارد که می توانند نگرانی های روزانه این دسته از افراد را کم کرده تا آنها بتوانند بدون ترس به زندگی روزمره شان بپردازند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می توانید با استفاده از ۱۰ روش غلبه بر ترس های روزانه زیر، زندگی راحتت ری را تجربه کنید.

۱. برای غلبه بر ترس هایتان وقت بگذارید

زمانی که دارید در دریایی از ترس و اضطراب غرق می شوید، بسیار سخت است که به کارها و اتفاقات پیرامونتان فکر کنید. اولین و مهمترین کار این است که برای غلبه بر ترس هایتان وقت گذاشته و سعی کنید در زمان مناسب به سراغ آنها بروید.
برای ۱۵ دقیقه ترس ها و نگرانیتان را کنار گذاشته و حواستان را پرت کنید. پیاده روی، خوردن چای یا یک حمام گرم انتخاب های مناسبی برای این موضوع به شمار می رود.

مطلب مرتبط:راهکارهایی برای غلبه بر ترس

۲. با تنفس نگرانی ها را رها کنید

زمانی که ضربان قلب شما بالاتر می رود یا دستتان عرق می کند، بهترین راه این است که با آن مقابله نکنید. سر جایتان نشسته و تنها سعی کنید با نفس کشیدن حواستان را پرت کرده و روی تنفستان تمرکز کنید.

کف دستتان را روی شکم گذاشته و به آرامی نفس بکشید. هدف این است که به مغزتان توانایی تطبیق با شرایط استرس زا را بدهید تا بتواند خود را سر و سامان دهد.

۳. با ترس هایتان روبرو شوید

فرار کردن از ترس ها موجب می شود که آنها روز به روز ترسناک تر شوند. اگر شما بتوانید با ترستان روبرو شوید، آنها کم کم از بین می روند. پس بهتر است به سراغشان رفته و راه غلبه بر ترس تان را پیدا کنید.

۴. بدترین نتیجه را تصور کنید

سعی کنید بدترین نتیجه را به عنوان عاقبت کارتان در نظر بگیرید. مثلا فکر کنید هر لحظه ممکن است تحت تاثیر استرس بالا سکته کنید. پس از آن خواهید دید که چیزی برای از دست دادن نخواهید داشت و به راحتی می توانید کارهایتان را انجام بدهید

۵. منطقی باشید

در برخی مواقع بهتر است منطقی بود و با کمک مستندات به سراغ ترس ها رفت. برای مثال اگر از گیر کردن در آسانسور می ترسید، بهتر است از خودتان بپرسید آیا کسی را می شناسید که چنین اتفاقی برایش افتاده باشد. حتی می توانید از خودتان بپرسید که آیا دوست دیگری را می شناسید که چنین ترسی داشته باشد. امکان دارد با پرسیدن این سوال ها از خودتان به خنده افتاده و به کلی ترس هایتان را فراموش کنید.

۶. کمالگرای مطلق نباشید

زندگی پر از استرس های گوناگون است، بسیاری از ما حس می کنیم که باید همیشه در زندگی بهترین بوده و بدون نقص باشیم. تمامی انسان های کره زمین روزهای خوب و بد زیادی دارند. مهمترین قضیه این است که در آن لحظات به یاد آوریم که حالمان مقطعی بوده و می تواند تغییر کند.

۷. تصور کنید در یک محل امن و شاد حضور دارید

چشمان خود را بسته و یک محل امن و آرام را تصور کنید. این محل می تواند ساحلی زیبا، یک خاطره شاد در کودکی یا روی تخت کنار گربه تان باشد. در این محل، دیگر چیزی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. با تصور کردن این محل شاد خواهید توانست لحظه ای به آرامش سپری کرده و ذهنتان را مرتب کنید.

۸. درباره ترس هایتان صحبت کنید

با آدم های قابل اعتمادتان درباره ترس های خود صحبت کنید. اگر نمی توانید با دوست، همکار یا عضوی از خانواده تان صحبت کنید، به مشاور یا روانشناس روی آورید تا مشکلاتتان را بازگو کرده و از قدرتشان بکاهید.

مطلب مرتبط:راهکارهایی ساده برای غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع

۹. به خواب و خوراکتان اهمیت بدهید

بسیاری از مردم به سراغ سیگار و مخدر های مختلف می روند تا استرس خود را حل کرده و راحت تر زندگی کنند که این مسئله شرایط را بدتر می کند. بهتر است به جای این کار ها، به خواب و خوراکتان برسید. ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید، سه وعده غذای مناسب بخورید و به رژیم غذاییتان، میوه و سبزی را اضافه کرده تا سالمتر زندگی کنید.

۱۰. به خودتان جایزه بدهید

وقتی توانستید با استرستان کنار بیاید، به خودتان جایزه بدهید. برای مثال می توانید موفقیت تان را جشن بگیرید. سفر بروید، خود را به یک شام دعوت کنید. حتی می توانید کتاب ، فیلم یا یک هدیه کوچک برای خودتان بخرید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی