دوشنبه, 03 ارديبهشت 1397 - 15:11

6 نکته آموزنده از موفقیت چشمگیر آمازون

آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشینگتن تأسیس شد. این شرکت کار خود را با فروش آنلاین کتاب شروع و بعدها اجناس دیگری را نیز به فهرست خود اضافه کرد. با این حال یکی از سیاست هایی که باعث شده است تا این شرکت بتواند در کسب و کار خود به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند، ایجاد سیستم چاپ بنابر تقاضا است.

دراین روش شرکت با نگه داشتن فایل پی دی اف کتاب ها به جای روش مرسوم که در آن تیراژ خاصی را برای هرکتاب مدنظر قرار می دهند، چاپ را با توجه به نیاز مشتری صورت داده و با این اقدام هوشمندانه از اتلاف سرمایه جلوگیری می کنند. در رابطه با موفقیت های آمازون می توان موارد متعددی را ذکر کرد، با این حال در این مقاله تمرکز ما روی اصولی است که جف بزوس با رعایت آن در شرکت خود موفق به کسب این میزان از موفقیت شده است.

1-کارمندان خود را در نحوه انجام کار آزاد بگذارید

درواقع شما تنها باید اهداف خود را برای کارمندان به خوبی مشخص کنید و از دخالت در نحوه انجام آن به شدت خودداری ورزید. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که افراد با یکدیگر تفاوت دارند و این امر که بخواهید همه کارمندان به یک شکل رفتار کنند، تصمیمی است که تنها فشار و استرس بی مورد را در آنها تقویت خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می شود تا استقلال کافی را در اختیار هریک از کارمندان خود قرار داده و با این اقدام خلاقیت را در تیم خود تقویت کنید.

2- آینده ای مطلوب را برای کارمندان خود مجسم کنید

در راستای موفقیت شما نیاز به تیمی با انگیزه و خواهان پیشرفت دارید که در این رابطه وجود چشم انداز عاملی مهم و ضروری محسوب می شود. این امر که کارمندان بدانند هدف از هر یک از فعالیت های آنها چیست در تحمل بهتر فشار آن تأثیر بسزایی خواهد داشت. به همین دلیل همواره چشم انداز هر پروژه را برای تیم شرکت شرح دهید و آنها را به عنوان بازوی محرک خود، در رابطه با تمامی موارد مهم شرکت آگاه سازید.

مطلب مرتبط: نکاتی برای موفقیت در آمازون / آمازون را شخصی سازی کنید

3- مشتری را در اولویت خود قرار دهید

خواست اصلی آمازون این است که کارمندان بهترین تجربه ممکن را داشته باشند. این امر درست نقطه مقابل بسیاری از شرکت هایی است که برای آنها کسب ثروت هدف اصلی بوده و در این رابطه مشتری را تنها عاملی برای رسیدن به آن می دانند. در واقع توجه داشته باشید که امروز فضای کسب وکار به نحوی است که شما در کار خود تنها نیستید و از رقبای بی شماری برخوردارید. به همین دلیل تنها عاملی که موفقیت شما را در درازمدت تضمین می کند، بهبود سطح مشتری مداری است. درواقع افراد باید همواره دلیلی برای خود داشته باشند که شما را به سایرین ترجیح دهند. تحت این شرایط شما قادر به کسب ثروتی به مراتب بیشتر و در زمانی به مراتب طولانی مدت تر خواهید بود.

4- در رابطه با نتایج صبور باشید

اگرچه این شرکت فعالیت جدی خود را از سال 1995 شروع کرده است، با این حال موفقیت عظیم آن در چند سال اخیر شکل گرفته است. به همین خاطر همواره باید این را مورد توجه قرار دهید که موفقیت امری یک شبه نیست و لازم است در مسیر خود صبر کافی داشته باشید. در واقع در این رابطه تنها کافی است اطمینان یابید مسیری که در پیش گرفته اید، کاملا درست است.

5- افراد شکست خورده را از شرکت خود طرد نکنید

این باور را در خود تقویت کنید که هر فردی ممکن است با اشتباهی مواجه شود و این موضوع به معنای پایان کار وی نخواهد بود. جالب است بدانید که این شرکت در سال 2000 با شکستی بزرگ مواجه شد، با این حال مدیرعامل آن با تلاشی مجدد توانست مشکلات موجود را برطرف و رشدی چشمگیر را تجربه کند. در سیاست کاری جف بزوس نیز این امر مشهود است و وی با افرادی که در شرکت اشتباهاتی را دارند، رفتاری مناسب داشته و کمک می کند تا ایرادات فرد برطرف شود. تحقیقات در این رابطه نشان می دهد که تحت این شرایط افراد انگیزه اثبات این را که مورد پیش آمده تنها یک اتفاق بوده، در خود پیدا کرده و این موضوع برای شرکت نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

6- در زمان مناسب کارهایی جدید را برای هریک از افراد تیم درنظر داشته باشید

اینکه تنها کارمندان بتوانند یک کار را انجام دهند موضوعی است که شرکت را در درازمدت با مشکل مواجه خواهد ساخت. درواقع اینکه هریک از کارمندان توانایی انجام کار یکدیگر را داشته باشند به شما در بهبود وضعیت شرکت و مدیریت بهتر آن کمک بسیاری خواهد کرد. به همین خاطر ضروری است تا کارهای جدیدی را به اعضای تیم در راستای افزایش سطح توانایی و تجربه محول کرده و در این رابطه زمان مناسب را مدنظر قرار دهید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی