شنبه, 25 فروردين 1397 - 14:33

چگونه انفجاری در زمینه بازاریابی برای برندمان ایجاد کنیم / 7 ایده خلاقانه برای ارائه در سایت شرکت ها


  به قلم: گِرِگ وایز

برندهای بزرگ به خوبی می دانند که برای فروش محصولات خود به چیزی فراتر از چند تصویر ساده و توضیحی مختصر نیاز دارند. ماجرا در بازاریابی مدرن فروش سبک های زندگی متفاوت است و این به معنای نیاز به محتوای جذاب تر، فراگیر و حرفه ای برای جذب مخاطب خواهد بود.

اگر نسبت به ماهیت ایده های خلاقانه برای بازرایابی بهتر اطلاع کافی ندارید یا نحوه استفاده از آنها را بلد نیستید، در این مقاله گِرِگ وایز به بررسی هفت ایده برتر برای استفاده در سایت رسمی شرکت ها خواهد پرداخت. ایده های موجود در این مقاله از میان خیل عظیم کمپین های موفق انتخاب شده است.

برهمین اساس با توجه به کیفیت محتوای آنها و نتیجه مطلوب شان در وادی عمل گزینه های مطلوبی برای الهام گیری شما خواهند بود.

REI: معجزه توصیه های حرفه ای

محتوای ایده: نوع سنتی آموزش چگونگی انجام کارها

REI یا به عبارت کامل Recreational Equipment نام خرده فروشی مشهور آمریکایی است که در زمینه عرضه محصولات سیر و سفر، طبیعت گردی و ورزشی فعالیت دارد. نکته مهم در مورد سایت این برند عدم جذابیتش در نگاه اول است. در حقیقت اگر نگاهی سطحی به وب سایت REI بیندازید، هیچ نکته شاخصی به چشم نمی آید. مزیت رقابتی سایت این برند نه جلوه بصری، بلکه محتوا تولیدی از سوی تیم فنی است. به این ترتیب سایت شرکت بیشتر شبیه به یک وبلاگ حوزه سبک زندگی است. شیوه سنتی جذب مخاطب REI بر تولید محتوای جذاب و کاربردی برای مخاطب های حرفه ای استوار است.

برند REI محصولات خود را باتوجه به نوع، دسته ورزشی و نحوه استفاده در شرایط آب وهوایی مختلف دسته بندی کرده است. در هر بخش کارشناس های حرفه ای به کمک کاربران آمده و توصیه های حرفه ای در مورد نحوه استفاده از آن محصول را ذکر کرده اند. به این ترتیب در کنار خرید آنلاین از این فروشگاه امکان یادگیری نحوه استفاده از طیف وسیعی از محصولات نیز وجود خواهد داشت. به عنوان مثال اگر به دنبال کفش کوهنوردی هستید، در سایت REI اطلاعات مهمی در زمینه چگونگی انتخاب کفش سازگار با ویژگی های فیزیکی شما به همراه آموزش استفاده صحیح از آن موجود است.

تارگت: جعبه جست وجو

محتوای ایده: نمایش پست های اینستاگرامی کاربران

در دنیای امروز قدرت شبکه های اجتماعی بسیار محسوس است و خرده فروشی تارگت نیز آن را به خوبی می داند. برهمین اساس شرکت بخش جست وجویی تحت عنوان Finds برای مشاهده مشهوترین پست ها و استوری های مشتریان فروشگاه پیرامون خریدهای شان راه اندازی کرده است. به این ترتیب کاربران امکان مشاهده آنچه را دیگر مشتریان از مصرف شان راضی هستند خواهند داشت. بخش Finds به تارگت نوعی حکم تأیید مجازی می دهد. این تأیید اینستاگرامی به دلیل برآمدن از درون نظرات مشتریان اعتباری خاص و تأثیرگذاری بالایی دارد. با استفاده از این روش میزان فروش و درخواست گفت وگوی آنلاین کاربران تارگت به طور چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل الگوبرداری از روش بازارایابی تارگت گزینه ای غیرقابل چشم پوشی محسوب می شود.

کانال GoPro

محتوای ایده: ویدئوهای ساخته کاربران

به مانند تارگت، GoPro نیز خیل عظیمی از کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جذب کرده است. برهمین اساس هر هفته تیم فنی با خیل عظیمی از ویدئوها و تصاویر ارسالی از سوی مشتریان مواجه می شود. تنها نقطه تفاوت طرفداران GoPro با تارگت تفاوت پلتفرم پایه آنها برای بارگذاری محتوای شان است. براین اساس یوتیوب در تسخیر طرفداران GoPro است.

مطلب مرتبط: برند و برند سازی / مدل های مختلف برند

تیم فنی شرکت به منظور بهره برداری حداکثری از ویدئوهای تولیدی مشتریانش نه تنها آنها را بر روی سایت رسمی خود بارگذاری می کند، بلکه طرح های تشویقی نیز برای ویدئوهای برگزیده در نظر گرفته است. همچنین کاال رسمی GoPro در یوتیوب نز میزبان ویدئوهای تحسین شده مشتریان شرکت خواهد بود. به این ترتیب GoPro با صرف کمترین هزینه ممکن محتوای جذاب و خارق العاده ای برای سایت و کانال رسمی اش فراهم می کند. برای درک بهتر خلاقیت GoPro در اخذ این ایده نگاهی به تفاوت ویدئوهای موجود روی کانال این برند کافی است. این ویدئوها مکان هایی از آمریکای شمالی تا نقاط دوردست آفریقا را شامل می شود.

Burberry: آوای سری آکوستیک

محتوای ایده: استفاده از افراد تأثیرگذار حوزه موسیقی

بی تردید موسیقی یک زبان جهانی است. برهمین اساس مدیران برند Burberry تصمیم گرفتند صدای سازهای آکوستیک شان را به گوش تمام جهان برسانند. در این راستا موسیقیدان های خبره به شرکت کمک کردند. ماحصل این همکاری محتوایی بی نظیر شامل آوای ساز برترین موسیقیدان های جهان بود. این کمپین علاوه بر جذب علاقه مندان به موسیقی برای تماشای ستارگان محبوب شان نتایج عینی روی آمار فروش شرکت نیز برجای گذاشت. در هر صورت وقتی برترین موسیقیدان ها در یک کمپین از کیفیت سازهای Burberry تعریف کنند، گزینه نخست خریداران از پیش تعیین شده خواهد بود.

Best Buy: ارائه راهنمایی خرید

محتوای ایده: تهیه و عرضه راهنمای استفاده

امروزه فکر کردن به تجارت مبتنی بر تکنولوژی بدون توجه به Best Buy امکان پذیر نیست. این فروشگاه سلطه غیرقابل رقابتی را بر حوزه الکترونیک اعمال می کند و از همه مهم تر اعتماد کاربران را پشت سر خویش دارد. این غول دنیای الکترونیکی با ارائه سرویس آزمایش مجازی استفاده از محصولات و یادگیری شیوه کارکردشان تحولی در زمینه بازاریابی و فروش ایجاد کرده است. به این ترتیب کاربران پیش از تهیه محصول موردنظر تجربه مجازی کار با آن را خواهند داشت.

ماجرای Best Buy به همین جا ختم نمی شود. کاربران برجسته ای که شیوه استفاده از طیف وسیعی از مصولات را یاد بگیرند، امکان همکاری با شرکت به عنوان کارشناس و ارائه توصیه های کاربردی در زمینه استفاده از محصولات موجود در فروشگاه را خواهند داشت. به این ترتیب شرکت علاوه بر ارائه خدمات نوین به مشتریان از نیروهای آزموده و جوان نیز بهره لازم را خواهد برد.

Lane Bryant: مدل های ویدئویی

محتوای ایده: پیش نمایش ویدئویی محصولات

بیشتر خریداران فروشگاه های آنلاین هنگام خرید محصولات حوزه پوشاک از تفاوت تصاویر موجود در سایت فروشگاه با ظاهر واقعی محصول شکایت دارند. به منظور حل این مشکل بهترین راه جایگزینی مدل های ویدئویی به جای مدل های تصویری است. برهمین اساس Lane Bryant برای معرفی محصولات خود از مدل های ویدئویی به منظور نمایش هرچه دقیق تر لباس موردنظر استفاده می کند. این تقریبا همه اطلاعاتی است که مشتریان این برند پیش از خرید نیاز دارند. تأثیر چنین ایده های ساده و خلاقانه ای بیش از همه حوزه برندسازی را تحت تأثیر قرار می دهد. براین اساس میزان شهرت و ذکر نام برند Lane Bryant در مدت اندک پس از معرفی این سرویس به شدت افزایش یافته است.

Woot. Com: توصیف کم نظیر محصولات

محتوای ایده: ارائه توصیف طنز و جذاب برای محصولات

استفاده از مقداری عنصر طنز به هنگام نگارش متن توضیحی پیرامون محصولات می تواند نتیجه ای فراتر از حد انتظار برای شرکت ها به بار بیارود. این استراتژی دقیقا اقدام اخیر Woot. com را توضیح می دهد. در حقیقت برند Woot. com بخش عمده ای از شهرت خود را مدیون این نوع سبک فعالیت است. به روز رسانی مداوم توضیحات محصولات از سوی برترین طنزپردازان همیشه دلیلی برای بازدید دوباره از سایت به کاربران اینترنتی می دهد.

در پایان مقاله باید نسبت به کاربرد هرکدام از ایده ها در کسب وکارتان فکر کنید. کدام ایده با الزامات کسب و کار شما هماهنگ و به تبع آن قابل اجراست؟ آیا بخشی از ایده های این مقاله را پیش از این به اجرا گذاشته اید؟ امیدوارم نتیجه حاصل از به کارگیری ایده های این مقاله برای شما مثبت باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی