چهارشنبه, 25 بهمن 1396 - 14:19

راهکارهای افزایش کار تیمی در شرکت

  به قلم JULIA SAMOILENKO

بدون تردید هنگامی که شرکت قادر به ایجاد ارتباطی درست میان کارمندان خود نباشد، نمی تواند در رقابت با سایر شرکت ها به خوبی عمل کند. این موضوع به قدری اهمیت دارد که می تواند منجر به توقف کامل و حذف از بازار شود. ناکارآمدی تیم کاری بیانگر عدم شایستگی مدیریت شرکت است، زیرا این کار برعهده بالاترین مقام شرکت بوده و به همین خاطر لازم است مدیران نسبت به اصول و راهکارهای این موضوع آگاهی کامل داشته باشند.

به همین خاطر در ادامه به بررسی راهکارهایی در راستای افزایش کار تیمی در شرکت خواهیم پرداخت.


1- همواره تمرکز خود را روی افراد جدید شرکت نگه دارید. بدون تردید تازه کارها نیاز به حمایت شما در خصوصی هماهنگی هرچه سریع تر با فضای شرکت و تیم کاری دارند. با این حال فراموش نکنید که بهتر است در استخدام های خود معیارهای درستی را مشخص کنید تا در این زمینه با مشکلات کمتری مواجه شوید.

2- از طریق ایمیل با کارمندان خود در ارتباط باشید. بدون تردید این موضوع که بخواهید هر فردی را به اتاق خود بیاورید، زمان زیادی را از شما می گیرد. با این حال تنها دلیل انجام این موضوع در خصوصی مدیریت زمان نیست و این موضوع باعث خواهد شد تا افراد شما را متهم به اهمیت بیشتر دادن به کارمندانی خاص، نکنند که خود به کنترل جو مناسب کمک خواهد کرد. اگرچه تصور می شود در این زمینه شبکه های ارتباطی مانند واتس اپ گزینه های مناسب تری محسوب می شوند، با این حال ایمیل به علت محیطی که دارد فضا را برای گفت وگوی طولانی محدود می سازد که این خود با توجه به حجم کاری بالای مدیران سودمند محسوب می شود. درواقع هدف اصلی از این موضوع یکسان کردن رفتار با کارمندان بوده که تأثیری مناسب در عدم بروز مشکلات و حسادت های بی مورد در محل کار خواهد داشت.

مطلب مرتبط: عادتی که رهبران خوب و بد را از هم متمایز می کند

3- برای افراد جایی مشخص را تعیین و مشخصات وی را به نحوی درج کنید که برای سایر حاضران در دفتر کار شرکت مشخص باشد. درواقع همواره این احتمال وجود دارد که تمامی کارمندان نتوانند ارتباط اولیه در خصوصی بهبود روابط خود را ایجاد کنند. بدون تردید این اقدام شما باعث آشنایی اولیه خواهد شد که به این موضوع کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید به هر میزان که کارمندان از صمیمیت بیشتری برخوردار باشند، راحتی کار تیمی افزایش می یابد. تحت این شرایط دیگر الزامی وجود ندارد که شما مشوق کار تیمی باشید و افراد خود در این زمینه اقدام خواهند کرد.

4- موارد مورد نیاز نظیر اطلاعات ضروری شرکت را در اختیار کارمندان قرار دهید. علت این موضوع به خاطر این است که افراد همواره بتوانند در کمترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و زمان خود را برای جست و جوهای بی مورد تلف نکنند. این موضوع خصوصا درخصوص کارمندان جدید و تازه کار مهم و ضروری است.

همواره مشاهده شده است که برخی از مدیران در این زمینه ضعیف عمل و تصور می کنند که اطلاعات شرکت محرمانه بوده و لازم است در نزد خودشان محفوظ بماند. اگرچه اطلاعات شرکت بدون تردید راز محسوب می شود با این حال این موضوع درخصوص افراد خارج از تیم بوده و در خصوصی درک بهتر محیط و نحوه انجام کارها لازم است موارد ضروری (نه تمامی اطلاعات) را در اختیار کارمندان خود قرار دهید. در این زمینه به نحوی عمل کنید که بروز اطلاعات به بیرون شرکت خود زمینه ساز ایجاد مشکل نشود.

مطلب مرتبط: قدرت دادن به کارمندان با به کارگیری روش های مدیریتی رهبران موفق

5- تک زبانه عمل کنید. منظور از این موضوع این است که تمامی کارمندان خود را موظف به صحبت با زبان تعیین شده کنید. این موضوع راه را برای ارتباط بیشتر افراد هموار خواهد ساخت. این موضوع خصوصا برای شرکت هایی که در کشوری دیگر مشغول فعالیت هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این زمینه توصیه می شود نوع زبان را با توجه به منطقه ای که در آن فعالیت می کنید، انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که برگزاری کلاس های فشرده یادگیری آن برعهده شما بوده که باید در خصوص نحوه انجام آن به خوبی تصمیم گیری کنید.

همچنین بهتر است افرادی را که از نظر پارامترهایی نظیر نژاد، زبان، فرهنگ و مواردی از این قبیل ارتباطی نزدیک دارند در کنار یکدیگر قرار دهید. این موضوع به افزایش راندمان تیم کاری شما و بهبود شرایط کار تیمی کمک خواهد کرد.

6- از مشاور و روان شناسی حرفه ای استفاده کنید و با برگزاری نشست هایی اوضاع را مورد بررسی قرار دهید. در این زمینه تنها به تصمیمات خود بسنده نکنید و نظر تیم کاری خود را نیز جویا شوید.

7- امکان انتقاد غیرمستقیم از هر فردی را در شرکت مهیا سازید. در بسیاری از موارد این موضوع که افراد را در روابط خود با دیگران آزاد بگذارید، می تواند زمینه ساز بروز مشکلات بسیاری شود. در همین خصوص مدیر شرکت باید علاوه بر مدیریت کارها، در زمینه مدیریت کارمندان خود نیز مسئولیت پذیر ظاهر شود. بدون تردید این موضوع که افراد به طور مستقیم از یکدیگر انتقاد کنند، منجر به بروز دلخوری هایی خواهد شد که مانعی جدی در خصوصی بهبود کار تیمی محسوب می شود.

درواقع این موضوع به این خاطر است که افراد معمولا در هنگام بروز مشکلات، نسبت به لحن بیان نارضایتی و انتقاد خود، آگاهی و دقت نظر کافی نداشته و همین موضوع می تواند باعث شود تا فرد مورد نظر واکنش خوبی از خود نشان ندهد. با این حال افراد هنگامی که چیزی را مکتوب کنند، به علت زمان بیشتری که برای فکر کردن خواهند داشت، معمولا نارضایتی های خود را با بیانی به مراتب بهتر عرضه می دارند. با این حال در این زمینه توجه داشته باشید که دو راهکار پیش روی شما است.

مطلب مرتبط: چگونه جلسات کاری مفیدتری داشته باشیم / 5 کار موثری که مدیران بزرگ در جلسات کاری خود انجام می دهند

1- نمایش تمامی انتقادات

2- ارسال انتقاد مربوط به هر کارمند تنها برای خود آن فرد به نحوی که نام فرد انتقاد کننده فاش نشود.

در نهایت توجه داشته باشید که کار تیمی در درجه اول نیاز به هم دلی مناسبی دارد که در این زمینه لازم است مدیریت در نقش رهبر تیم، اقدامات لازم را به خوبی انجام دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی