شنبه, 09 دی 1396 - 15:16

کسب انرژی و شادابی صبحگاهی با 6 روش

بسیاری از ما عادت داریم با کمک یک فنجان قهوه، هوشیاری صبح مان را به دست آوریم، ولی چرا از گزینه های بهتری برای کسب انرژی و شادابی استفاده نکنیم؟

به گزارش زومیت، اغلب مردم شب ها دیر به رختخواب می روند و صبح را با خواب آلودگی روتین یکسانی تکرار می کنند: با نارضایتی آماده می شوند و نیمه هوشیار به سر کار می روند. بعد مستقیما به آشپزخانه شرکت می روند تا به اکسیر نجات بخش کافئین پناه ببرند و اولین فنجان قهوه خود را بنوشند.

اما قهوه همیشه بهترین راه برای هوشیاری و انرژی گرفتن نیست. در حقیقت قهوه می تواند یک روز بد را بدتر کند. کافئین اعتیادآور است و اگر سر ساعت به قهوه دسترسی نداشته باشید، با سردرد وحشتناکی مواجه می شوید. به علاوه، قهوه جرم دندان ها را افزایش می دهد و تنفس شما را خراب می کند. اگر هم عادت داشته باشید که قهوه را با خامه و شکر بخورید، مقدار زیادی کالری وارد بدن تان می کنید و تحریک پذیر می شوید.

پیاده روی

فرقی نمی کند به کافئین عادت داشته باشید یا نه، درهرحال پیاده روی بهترین کاری است که ذهن شما را بیدار می کند. عضلات شما کار می کنند، جریان خون تان تنظیم می شود و مناظر اطراف هم بهترین محرک های بصری هستند. اگر بتوانید کمی پیاده روی را در برنامه صبحگاه تان بگنجانید، پیش از اینکه به سمت کار حرکت کنید پرانرژی و شاداب می شوید. حتی می توانید قهوه میان روزتان را با یک پیاده روی کوتاه جایگزین کنید. کافی است فقط چند دقیقه در خیابان دفتر کارتان راه بروید و از مزایای آن بهره مند شوید.

پروتئین صبحگاهی

احتمالا با خودتان می گویید صبح ها به قدری مشغولید که وقتی برای صرف صبحانه ندارید. یا شاید فکر می کنید قهوه و دونات یک صبحانه کامل است. مصرف شکر در اولین وعده غذایی، شما را در تمام طول روز تحریک پذیر و عصبی نگه می دارد. خوردن کربوهیدرات ها نیز باعث می شود خیلی زود احساس خستگی کنید. بهتر است از آغاز روز کمی سوخت واقعی به بدن تان برسانید. برای صبحانه، پروتئین ها بهترین گروه مواد غذایی به شمار می روند و مانع از گرسنگی زودهنگام می شوند.

آب

زمانی که بیدار می شوید، پیش از هر کاری یک لیوان آب بنوشید تا متابولیسم بدن تان را فعال کنید. وقتی به دفتر کارتان رسیدید، بازهم یک لیوان آب بخورید. حتی بهتر است یک فنجان قهوه گرم صبح تان را با یک لیوان آب گرم و چند قطره آب لیمو جایگزین کنید. هر زمان که احساس خستگی یا خواب آلودگی کردید، یک لیوان آب سرد شما را دوباره شاداب می کند. اگر روزی دو فنجان قهوه می نوشید، یک فنجان آن را با آب جایگزین کنید. به علاوه، قهوه باعث می شود بدن تان آب از دست بدهد، درحالی که آب، سطح مایعات بدن تان را تنظیم می کند.

دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی، نوشیدنی های مطبوعی هستند که می توانید به جای قهوه، آنها را در برنامه غذایی تان بگنجانید. دمنوش ها طعمی دلپذیر و خواصی آرام بخش دارند، بدون اینکه کافئین بیشتری وارد بد ن تان کنند. به علاوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هستند.

موسیقی

واقعا هیچ چیز مثل یک آهنگ عالی، روز خوبی برای شما رقم نمی زند. هدفون را روی میز کارتان بگذارید و هر زمان که خواستید چنددقیقه ای استراحت کنید، آن را روی گوش تان بگذارید و کمی موسیقی گوش کنید. فقط مواظب باشید که همکاران تان شما را در حالی غافلگیر نکنند که مشغول همخوانی با آهنگ هستید! شاید آنها هم به انرژی زیاد و فوق العاده شما حسادت کنند!

نور خورشید

مطالعات نشان می دهد که یکی از مهم ترین فاکتورهای محیط کار شاد، دسترسی به نور خورشید است. به علاوه آفتاب ریتم خواب شما را منظم نگه می دارد و یک منبع غنی ویتامینD است. سعی کنید محیط کارتان را طوری تنظیم کنید که به نور مستقیم آفتاب دسترسی داشته باشید. اگر چنین کاری امکان پذیر نیست، حتما چند دقیقه زیر آفتاب پیاده روی کنید تا هم از مزایای قدم زدن لذت ببرید و هم ویتامینD بدن تان را تأمین کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز