یکشنبه, 26 آذر 1396 - 15:56

کار گروهی، سنگ بنای فرهنگ سازمانی موفق

در یک استارت آپ باید فرهنگی حاکم باشد که تأکید بر کار گروهی دارد. همه اعضای یک تیم استارت آپی باید بدانند که تنها با همکاری مؤثر می توان به اهداف شرکت رسید. 

بسیاری از سازمان ها می دانند که باید کارکنان خط مقدم  (کارکنانی که مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند) خود را مودب، هم دل و مطلع، نشان دهند؛ اما داشتن خط مقدم قوی برای یک استارت آپ کافی نیست. در یک استارت آپ همه باید در رسیدن مشتریان به مقصودشان مسئول باشند. این بحث را با یک مثال شرح می دهیم:

به گزارش نوپانا، یک شرکت هواپیمایی برای ارائه خدمات رفت و برگشت برای پرواز مسافران از مرکز اصلی به فرودگاه های اطراف همان محل،  قراردادی فرعی منعقد کرد. کارمندان خط مقدم این شرکت مودب، کوشا و تأثیرگذار بودند؛ اما متأسفانه بیشتر پرواز ها با تأخیر چند ساعتی مواجه می شدند.  مسافران در بیشتر اوقات دیر می رسیدند یا پرواز خود را لغو می کردند. درکنار اینها تعداد پرواز های لغو شده از طرف خود شرکت نیز بالا بود. سرانجام این شرکت قرارداد های خود را از دست داد و از کار برکنار شد.

همانطور که این داستان واقعی نشان می دهد  وقتی قابلیتی در هر یک از قسمت ها موجود نباشد،  توانایی شرکت برای تأمین خواسته های مشتریان زیر سؤال می رود. در مثال بالا این شرکت توانایی ارائه خدمات مطمئن را نداشت. همچنین این شرکت با برو ن سپاری برخی خدمات،  قدرت کنترل خدمات را از دست داده بود.

اما در یک استارت آپ باید فرهنگی حاکم باشد که تأکید بر کار گروهی دارد. تک تک افراد یک استارت آپ باید بدانند که فعالیت هایشان بر مشتریان تأثیر می گذارد و تنها صف اول کارمندان مسئولیت مشتری مداری را بر عهده ندارند.

شما به عنوان یک مدیر مسئول هستید و توانایی آن را دارید که در اولین حلقه از زنجیره سود،  یعنی همان قابلیت کارکنان،  اعمال نفوذ مؤثری داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز