سه شنبه, 21 آذر 1396 - 14:31

۹ صفت شخصیتی افراد تأثیرگذار

افراد تأثیرگذار چگونه دامنه رفتاری خود را از توضیح دهنده ای ساکت به تأثیرگذاری پرانرژی تغییر می دهند؟

به گزارش دیجیاتو، این اتفاق یک شبه رخ نمی دهد و تکنیک های مخصوص به خود را دارد، اما جالب است بدانید افراد تأثیرگذار چند صفت بنیادی مشابه یکدیگر دارند که عبارتند از:

۱- مثبت اندیشی

کدام بهتر است؟ کالایی که با خستگی مبارزه کند یا محصولی که انرژی را افزایش دهد؟ در همین انتخاب مشخص می شود که مفهوم مثبت ذکر شده  (انرژی بیشتر)، تأثیرگذاری بهتری دارد. به همین علت است که مدیران موفق مثبت اندیشند و در گفته های شان از این خصوصیت بهره  می برند.

۲- اعتماد به نفس

درست است که اعتماد به نفس (در صورت کاذب بودن) می تواند شما را به خطر بیندازد، اما به طور کلی اعتماد به نفس، بسیار بیشتر از شایستگی و لیاقت، انسان ها را به خود جذب می کند. افراد تأثیرگذار از این مشخصه بسیار بهره  می برند بدون آنکه مرزها را رد کنند.

۳- همدلی

ذکر یک نقل قول قدیمی در مورد این صفت کافی است و میزان اهمیت این صفت را به طور مشخص بیان می کند: «افراد معمولا به دانش شما اهمیت نمی دهند، چرا که از میزان اهمیت دادن شما مطمئن نیستند. پس از اطمینان اهمیت دادن شماست که به معلومات تان بها داده می شود.»

۴- گوش دادن فعال

انتخاب سؤال صحیح و درست گوش دادن به پاسخ ها در هر فعالیتی همواره مهم است. برای تأثیرگذاری بر دیگران ابتدا باید نیاز ها، دیدگاه ها و نظرهای مخالف آنها را درک کنید.

۵- وظیفه شناسی

همراه کردن دیگران زمانی که به وعده های خود عمل می کنید بسیار آسان تر خواهد بود. این مورد عدم فراموشکاری در انجام قول ها و به یادآوردن همه نکات ذکر شده در جلسات قبلی را هم شامل می شود.

۶- گذشت مسالمت آمیز

بعضی مواقع برای برد در کارزاری بزرگ باید جنگ های کوچک را واگذار کرد. اشخاص تأثیرگذار روی حرف خود در اختلاف نظر های مهم ایستادگی می کنند اما گذشتن از موارد جزئی را نیز آموخته اند.

۷- سکوت به موقع

 «داگلاس ادواردز» استاد بازاریابی در این باره می گوید: «زمانی که سؤال پایانی را می پرسید باید ساکت شوید. اولین نفری که سکوت را بشکند، بازی را باخته است.»

عمل کردن به این توصیه شدیدا نیازمند تقویت توانایی کنار آمدن با سکوت است.

۸- صحت اعتبار

بهترین متقاعدکنندگان می دانند که اگر مردم به صداقت درونی آنها اعتماد نکنند، هیچ گاه حرف های شان را نیز باور نخواهند کرد.

 ۹- انعطاف فکری

شاید یک ایده پرداز پر انرژی بتواند بسیاری را تحت تأثیر قرار دهد اما ممکن است همین روند فرد ساکت تری را وارد موضع دفاعی کند. شما به عنوان یک متقاعدکننده مطلوب باید تکنیک های متفاوتی برای تحت تأثیر قراردادن مخاطبان خود داشته باشید و بر اساس ماهیت افراد، آنها را انتخاب کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی