دوشنبه, 16 مرداد 1396 - 16:21

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره مشتری مداری

پرسش: من به تازگی یک تعویض روغن در غرب تهران دایر کردم. برای جذب و نگهداری مشتری چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید؟

پاسخ کارشناس : تعویض روغن بک کار خدماتی است و طبعا با طیف وسیعی از مردم سروکار دارد، بنابراین نخستین کاری که می کنید یک لیست از مشتریان تهیه کنید. هر کس به شما مراجعه می کند پرسشنامه ای را در اختیار آنها قرار دهید. در این پرسشنامه شما سوالاتی درباره مشخصات فردی و مشخصات اتومبیل بپرسید. با این پرسشنامه ها شما به اطلاعات زیادی از مشتریان دست پیدا می کنید.

 دومین کاری که باید بکنید به همه مشتریان پس از انجام کار فاکتور بدهید و در فاکتور نوع جنس و خدمات و قیمت دقیق آنها را بنویسید تا اعتماد مشتریان را به دست بیاورید.

براساس اطلاعاتی که دارید به مشتریان چند روز قبل از تعویض روغن یادآوری کنید و برای آنها نوبت در نظر بگیرید.

لباس کار تمیز و مرتب بپوشید. لباس شما باید معرف نوع فعالیت شما باشد، بنابراین اگر چند تا کارگر فنی ساده دارید لباس کار شما با لباس کار آنها فرق داشته باشد.

اگر اتومبیل نیاز به تعمیر فنی داشت و شما تشخیص دادید حتماً به مشتری یادآوری کنید تا انجام دهد. فرضا اگر به لنت ترمز نیاز داشت حتماً برای تعویض به راننده یادآوری کنید.

اتاقکی را برای نشستن و پذیرایی از مشتریان آماده کنید. سعی کنید شأن آدم ها را با ادب و آداب خاصی رعایت کنید و با یک فنجان چای و کیک از آنها پذیرایی کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز