چهارشنبه, 24 خرداد 1396 - 14:43

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره متقاعد کردن مشتریان

سوال: در یک فروشگاه لوازم خانگی مشغول به کار هستم. به دلیل تنوعی که در محصولات و برند ها وجود دارد مشتریان دچار سر در گمی می شوند و هر چه در مورد محصولات برای شان توضیح می دهم تا قانع شوند، نتیجه ندارد و حتی ممکن است از خرید محصول منصرف شوند. لطفا به من بگویید چگونه می توانم این موضوع را مدیریت کنم و مشتریان را متقاعد کنم که محصول را خریداری کنند؟

پاسخ: قانع کردن افراد تنها از طریق منطق کار آسانی نیست، بنابراین اگر رفتاری صادقانه داشته باشید و منافع طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید و در کنار این موارد حرکات بدن خوبی داشته باشید می توانید راحت تر افراد را قانع کنید. گاهی برخی از مشتریان نسبت به رفتار فروشندگان مقاومت می کنند بنابراین برای اینکه بتوانید مشتریان را قانع کنید که محصول شما را خریداری کنند باید هر دو دارای یک احساس مشترک باشید و یک درک و فهم از موضوع مورد بحث داشته باشید.مشتریان باید ابتدا به شما اعتماد کنند.

برای ایجاد ای اعتماد شفاف، صمیمی و طبیعی رفتار کردن بسیار مهم است. برخی از فروشندگان اصرار زیادی در فروش یک محصول می کنند به طوری که مشتری در مورد خرید محصول تردید می کند و گمان می کند فروشنده از روی منافع شخصی با او برخورد می کند. باید بدانید مردم در ارتباط با چه موضوعی نه می گویندو نه گفتن یک عکس العمل آنی است. از طرفی اگر تجربیات مثبت را نیز بشناسید می توانید از طیق تامین آن تجربه خوب به سرعت جواب مثبت را از مشتری بگیرید

.به یاد داشته باشید که هنگام قانع کردن افراد هرگز باورهای او را هدف قرار ندهید. ممکن است افراد دقیقا ندانند که چه می خواهند اما دقیقا می دانند که چه نمی خواهند. پس دانستن اینکه مشتریان چه چیزی نمی خواهند می تواند خطوط قرمز را برای شما روشن کند و به شما در قانع کردن افراد کمک نماید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی