آیا می دانستید؟

> در بخش «آیا می‌دانستید؟» مطالب بسیار کوتاه، جذاب و کاربردی در زمینه کسب‌وکار ارائه می‌شود.
مشتریان وفادار تغییر کننده

سه شنبه, 04 خرداد 1395 - 10:30

آیا می‌دانستید؟

مشتریان وفادار تغییر کننده

آیا می‌دانستید یک مشتری وفادار تغییر‌کننده ترکیب و مخلوطی از مشتریان وفادار متعهد و مشتریان نیمه وفادار است؟ یک مشتری وفادار تغییر‌کننده عموما در یک مدت‌زمان خاص اقدام به خرید محصول خاص می‌کند...
بازاریابی تعاملی

سه شنبه, 04 خرداد 1395 - 10:00

بازاریابی تعاملی

بازاریابی تعاملی یک نوع مستقل از بازاریابی نیست، بلکه یک «رویکرد» یا یک «تکنیک» است که در دل بازاریابی اینترنتی، الکترونیکی و دیجیتال قرار دارد: رویکردی که با استفاده از بسترهای فراهم دنیای...
سود ناشی از رضایت مشتری

دوشنبه, 03 خرداد 1395 - 10:00

سود ناشی از رضایت مشتری

آیا می‌دانستید رضایت مشتری از طریق تکرار خرید، خرید کالای جدید و خرید کالا توسط مشتریان جدیدی که از طریق مشتریان راضی به کالا تمایل پیدا کرده‌اند، به افزایش درآمد و سود منجر می‌شود؟ در واقع...
معایب بازاریابی سنتی

پنج شنبه, 30 ارديبهشت 1395 - 10:10

آیا می‌دانستید؟

معایب بازاریابی سنتی

آیا می‌دانستید در گذشته‌ای نه‌چندان دور روش‌هایی برای تبلیغات و بازاریابی وجود داشتند که ما اکنون به آنها روش‌های سنتی بازاریابی می‌گوییم؟ این روش‌ها، مواردی چون رادیو، تلویزیون، چاپ و...
منابع بروز خطا در تحقیقات بازاریابی

یکشنبه, 26 ارديبهشت 1395 - 10:30

آیا می‌دانستید؟

منابع بروز خطا در تحقیقات بازاریابی

آیا می‌دانستید چهار منبع بروز خطا در حین اجرای نظرسنجی تحقیقات بازاریابی شناسایی ‌می‌شود که شامل خطای نمونه‌گیری، خطای عدم پوشش، خطای بی پاسخ و خطای اندازه‌گیری است؟ منابع خطا ممکن است...
نکاتی در استفاده از بازاریابی دنج

یکشنبه, 26 ارديبهشت 1395 - 09:30

نکاتی در استفاده از بازاریابی دنج

آیا می‌دانستید بازاریابی که تمایل دارد از رویکرد بازاریابی دنج استفاده کند باید مواردی را رعایت کند؟ تعدادی از این موارد عبارتند از: الف) مشتریان در یک بازار دنج دارای مجموعه‌ای از نیازهای...
مسئولیت‌ ها در سیستم اطلاعات بازاریابی

شنبه, 25 ارديبهشت 1395 - 02:00

آیا می دانستید؟

مسئولیت‌ ها در سیستم اطلاعات بازاریابی

آیا می‌دانستید افرادی که سیستم اطلاعاتی بازاریابی را تشکیل می‌دهند، به سه دسته تقسیم می‌شوند؟ بخشی از این افراد کل کارکنان یک سازمان هستند و یکی از وظایف مدیران این است که فرهنگ مسئولیت...
رابطه علامت تجاری و برند

چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1395 - 10:30

آیا می‌دانستید؟

رابطه علامت تجاری و برند

آیا می‌دانستید اهمیت برند در گرو وجود حقوق انحصاری استفاده از علامت تجاری است؟ زیرا اگر پای انحصار در میان نباشد، هر كسی می‌تواند از  لوگوی برندهای معروف و كیفی روی محصول بی‌كیفیت خود استفاده...
قانون پارتو در کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی

چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1395 - 09:50

قانون پارتو در کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی

آیا می‌دانستید 80درصد بازدیدکننده‌های شما به‌دنبال 20درصد از کلمه‌های کلیدی شما وارد سایت شما می‌شوند؟ برخی از کسب‌وکارها مجموعه بزرگی از کلمات کلیدی را شناسایی می‌کنند و با تشکیل یک استراتژی...
نقشه‌ برداری جریان ارزش

دوشنبه, 13 ارديبهشت 1395 - 03:50

نقشه‌ برداری جریان ارزش

آیا می‌دانستید بسیاری از شرکت‌ها، فعالیت‌های خود در جهت بهبود را بدون در نظر گرفتن لزوم ایجاد طرح و برنامه‌ای جامع و کلی آغاز می‌کنند؟ این موضوع سبب می‌شود تا تلاش‌های بهبود آنها به‌طور...
محیط خرد و کلان بازاریابی

یکشنبه, 12 ارديبهشت 1395 - 03:50

محیط خرد و کلان بازاریابی

آیا می‌دانستید محیط بازاریابی به دو قسمت تقسیم می‌شود؟ محیط کلان و محیط خرد. محیط کلان، محیط ملی بازار هدف است. به عبارتی بازار هدف هر کشوری را محیط کلان می‌گویند و مدیر باید با عوامل سیاسی،...
توصیف مسئله

پنج شنبه, 09 ارديبهشت 1395 - 03:40

آیا می‌دانستید؟

توصیف مسئله

آیا می‌دانستید فرآیند تحقیق با درک مسئله تصمیم و تبدیل آن به یک مسئله تحقیق به وسیله شناسایی مولفه‌های تحقیق آغاز می‌شود؟ مولفه‌ها مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز برای مطالعات تحقیقات...
محصول لوکس

چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1395 - 04:40

آیا می‌دانستید؟

محصول لوکس

آیا می‌دانستید محصول لوکس از دو بعد کارکردی و سمبولیک (رویا برای مصرف‌کننده و پرستیژ برای دیگران) تشکیل شده است؟ سخت‌ترین کار، تفکیک جنبه کارکردی از رویایی است که با خود حمل می‌کند. اگر کارکرد...
هدف برنامه‌ ریزی بازاریابی

چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1395 - 03:10

هدف برنامه‌ ریزی بازاریابی

آیا می‌دانستید هدف برنامه‌ریزی بازاریابی، برآوردن نیازهای مشتریان، ایجاد رضایت مشتریان بیش از رقبا و ایجاد ارتباطات و در دسترس قرار دادن محصول با قیمت مناسب با در نظر داشتن محیط  (فضای) بازار...
بازاریابی محتوا

چهارشنبه, 01 ارديبهشت 1395 - 03:10

بازاریابی محتوا

آیا می‌دانستید بازاریابی محتوا یکی از تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی است که شامل ایجاد و توزیع محتواهای باارزش، مناسب و مرتبط با کسب وکار است؟ هدف ایجاد این محتواها جذب و به‌دست آوردن مخاطبان...
بازاریابی نوین در استارتاپ‌ ها

سه شنبه, 31 فروردين 1395 - 04:10

آیا می‌دانستید؟

بازاریابی نوین در استارتاپ‌ ها

آیا می‌دانستید استارتاپ‌ها در بازه زمانی کوتاهی انتظار رشد و گسترش بسیار زیادی دارند؟ هدف تعدادی از استارتاپ‌ها رسیدن از صفر به میلیون‌ها کاربر در چند سال کوتاه و با سرعت زیاد است. برای شروع از...
اهمیت برند از دیدگاه شرکت‌ های مربوط

یکشنبه, 29 فروردين 1395 - 04:40

اهمیت برند از دیدگاه شرکت‌ های مربوط

آیا می‌دانستید برند از دیدگاه شرکت‌ها دارای کارکردهای بسیار است؟ برند می‌تواند محصولات و خدمات موجود یک شرکت را از رقبا متمایز و به شرکت‌ها کمک کند تا سیستم حسابداری و موجودی خود را به بهترین...
ایده یونیلور

یکشنبه, 29 فروردين 1395 - 03:50

آیا می‌دانستید؟

ایده یونیلور

آیا می‌دانستید یونیلور برندهایش را با یک ایده رهبری می‌کند؟ این ایده عبارت است از به زندگی شور و نشاط می‌بخشیم. شور و نشاط هم موجب نوآوری در محصولات و پروژه‌های جدید می‌شود و هم در فرآیند...
برندسازی با مشتریان

شنبه, 28 فروردين 1395 - 03:50

برندسازی با مشتریان

آیا می‌دانستید آینده متعلق به برندهایی است که با مشتریان خود همکاری سازنده دارند؟ ‌یکی از مهم‌ترین مسائلی که برندها به منظور حفظ توان رقابتی خود باید پاسخ دهند، این است که چگونه با مشتریان خود یک...
کاهش ریسک در تصمیم‌گیری با برند

چهارشنبه, 25 فروردين 1395 - 03:50

آیا می‌دانستید؟

کاهش ریسک در تصمیم‌گیری با برند

آیا می‌دانستید برند می‌تواند ریسک در تصمیمات خرید مصرف‌کننده را کاهش دهد؟ مصرف‌کنندگان انواع مختلفی از ریسک را در خرید یا انتخاب محصولات تجربه می‌کنند که عبارتند از: 1- ریسک کارکردی: در صورتی...
تاریخچه برند

چهارشنبه, 25 فروردين 1395 - 03:10

تاریخچه برند

آیا می‌دانستید ریشه واژه برند از واژه قدیمی برندر  (Brandr)  (واژه‌ای مربوط به منطقه اسکاندیناوی و به قولی مربوط به نروژ یا آلمان) و به معنای سوزاندن است؟ این واژه به قطعه‌ای فلزی اطلاق می‌شد که...
خود انگیختگی در سطح سازمان

یکشنبه, 22 فروردين 1395 - 03:50

خود انگیختگی در سطح سازمان

آیا می‌دانستید سازمان‌هایی که به پرورش سرمایه معنوی می‌پردازند، این آمادگی را دارند که خودانگیخته باشند؟ این سازمان‌ها در پارادایم‌های موجود و برنامه‌های از قبل تنظیم شده سازمان متوقف...
وظایف پیوسته در مدیریت ریسک

شنبه, 21 فروردين 1395 - 04:30

آیا می دانستید؟

وظایف پیوسته در مدیریت ریسک

آیا می‌دانستید هر ریسکی به ‌طور طبیعی، وظایف پیوسته مدیریت ریسک را به‌‌طور متوالی طی می‌كند؟فعالیت‌ها به‌صورت پیوسته و همزمان (پیگیری ریسک‌هایی که به موازات آن ریسک‌های جدیدی شناسایی و...
داستان مدیر ارشد اجرایی

پنج شنبه, 19 فروردين 1395 - 04:30

آیا می‌دانستید؟

داستان مدیر ارشد اجرایی

آیا می‌دانستید همان‌طور که هر فرد داستان‌هایی برای گفتن دارد، هر سازمان نیز داستان‌هایی برای خود دارد؟ اینکه چنین داستان‌هایی در سراسر سازمان شناخته شوند و به اشتراک گذاشته شوند (یعنی اینکه در...
نحوه تقسیم و توزیع بودجه

چهارشنبه, 18 فروردين 1395 - 03:15

نحوه تقسیم و توزیع بودجه

آیا می‌دانستید تقسیم بودجه بین اهداف متفاوت بازاریابی، تصمیمی قضاوتی است که باید پس از گفت‌وگو و مذاکره با تمامی طرفین ذی‌نفع اتخاذ شود؟ شاخه‌های اصلی‌ای که بودجه باید در چارچوب آن توزیع شود،...
اسطوره‌ ها

سه شنبه, 17 فروردين 1395 - 03:50

اسطوره‌ ها

آیا می‌دانستید اسطوره‌ها نمونه‌ای از تاریخ گذشته سازمان هستند كه موفقیت‌ها و كارهای برجسته موسسات یا مدیران در گذشته را به‌صورت الگو بازگو می‌كنند و هدف آنها انگیزش كاركنان و پیروی کارمندان...
دانش آشکار

دوشنبه, 16 فروردين 1395 - 03:15

دانش آشکار

آیا می‌دانستید دانش آشکار، دانشی است عینی، آشکار، قابل کدگذاری، رسمی و سازمانی ‌که مدون و مکتوب شده است و به شکل قوانین، فرآیندها، رویه‌ها، روش‌ها و برنامه‌های روزمره در سازمان جریان دارد؟...
<<  1 2 3 [45 6 7 8  >>  


عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز