کافه تبلیغات

> کافه تبلیغات بخشی است که مباحث تئوریک تبلیغات از زبان کارشناسان ارائه می‌شود. در این بخش همچنین کمپین‌های تبلیغاتی مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.
حضور دوباره‌ عروس و مادرشوهر‌ها در آگهی‌های تلویزیونی

یکشنبه, 05 مهر 1394 - 03:20

حضور دوباره‌ عروس و مادرشوهر‌ها در آگهی‌های تلویزیونی

تصور کنید شبی بعد از یک ‌روز خسته‌کننده کاری در مقابل تلویزیون نشسته‌اید و فنجانی پر از قهوه داغ نیز کنار دست‌تان است. تلویزیون درحال پخش برنامه‌ای درباره تحول علم و صنعت تبلیغات دنیا است....
هنر همیشه رو به تکامل نگارش متون تبلیغاتی

شنبه, 04 مهر 1394 - 00:20

هنر همیشه رو به تکامل نگارش متون تبلیغاتی

من از دهه 90 میلادی کار نوشتن متن آگهی‌های تبلیغاتی را آغاز کردم. وقتی وارد این کار شدم، نقل قولی از یکی از بزرگان این عرصه، هاوارد گاسج، خواندم که به طور کلی طرز فکرم را عوض کرد و برای همیشه آویزه...
آینده واژگان تبلیغاتی به کجا می‌ رود؟

چهارشنبه, 01 مهر 1394 - 00:30

آینده واژگان تبلیغاتی به کجا می‌ رود؟

این روزها داستان‌های تبلیغاتی به سرعت به سمت تصویری شدن و جمع‌و‌جورتر شدن پیش می‌روند. اما همچنان جای پرسیدن یک پرسش هست و آن اینکه آینده واژه‌ها به کجا می‌رسد؟ مارک کاگوئین، کارشناس برجسته...
بودن بهتر از نبودن اما. . .

دوشنبه, 30 شهریور 1394 - 00:20

بودن بهتر از نبودن اما. . .

در چند سال گذشته به‌طور عجیبی حضور چهره‌های مطرح (فرهنگی، هنری، ورزشی و. . . .) در حوزه تبلیغات را دیده‌ایم و در مورد نحوه استفاده و دلایل استفاده از این روش نقدهای بسیاری وارد است، اما در ادامه سعی...
لوگو؛ مکانی امن برای تخم‌ گذاری پرندگان!

شنبه, 28 شهریور 1394 - 00:00

لوگو؛ مکانی امن برای تخم‌ گذاری پرندگان!

این روزها واژه برند را نزد هر صاحب کسب وکاری که بیاورید، فورا ژست خاصی به خود می‌گیرد و می‌گوید: ساخت یک برند و ارکانش براساس اصول بازاریابی یکی از دغدغه‌های کسب وکار ما است و در این باره از...
پیامی طنزگونه که مخاطب را وادار به تغییر رفتار می‌ کند

چهارشنبه, 25 شهریور 1394 - 00:00

پیامی طنزگونه که مخاطب را وادار به تغییر رفتار می‌ کند

یکی از عجایب تبلیغات داخلی ایران این است که گاهی با آگهی‌هایی مواجه می‌شویم که آنقدر طراحی‌شان بد است که شعار و ایده‌ خوب‌شان به‌طور کلی دیده نمی‌شود. مخاطبان بارها با این موضوع برخورد...
آگهی‌های تبلیغاتی جهت تغییر نگاه کاربران شبکه‌ های اجتماعی

دوشنبه, 23 شهریور 1394 - 00:00

آگهی‌های تبلیغاتی جهت تغییر نگاه کاربران شبکه‌ های اجتماعی

مهمانان دور تا دور سالن پذیرایی نشسته‌ بودند. تعدادشان کم نبود ولی با این حال صدا از کسی در نمی‌آمد، انگار که هیچ فردی کسی را که کنارش نشسته بود، نمی‌شناخت. همگی سرشان را پایین انداخته بودند و به...
آموزش آسان از طریق تبلیغات فرهنگی در مترو

شنبه, 21 شهریور 1394 - 00:00

آموزش آسان از طریق تبلیغات فرهنگی در مترو

آنقدر در مترو تکانم دادند تا بالاخره مقابل مانیتور کوچکی که کنار درب کشویی قطار نصب شده بود، قرار گرفتم. فشار زیاد مردم به حدی بود که حتی نمی‌توانستم گردنم را تکان دهم. در نتیجه اجبارا به مانیتور...
عمو‌سبیلوهای آشپز جای خانم‌ ها را در تبلیغات گرفتند

چهارشنبه, 18 شهریور 1394 - 00:00

عمو‌سبیلوهای آشپز جای خانم‌ ها را در تبلیغات گرفتند

چرا باید خانم‌ها دائم در آشپزخانه نشان داده شوند؟ چرا شستن ظرف‌ها همیشه به عهده خانم‌ها است؟ و هزاران چرای دیگر که در تبلیغات ایران به‌صورت دغدغه‌ای لاینحل برای بسیاری از فعالان این عرصه تبدیل...
پوسترهای تبلیغاتی برای جلب توجه دست و پا می‌ زنند

دوشنبه, 16 شهریور 1394 - 00:00

پوسترهای تبلیغاتی برای جلب توجه دست و پا می‌ زنند

این روزها پوسترهای تبلیغاتی فیلم‌ها نمایی نه‌چندان زیبا را روی شیشه سوپرمارکت‌ها ایجاد کرده‌اند. شیشه‌ یا ویترین‌هایی که خودشان رسانه‌ای قوی برای تبلیغاتند و مدت‌ها است که فیلم‌های نمایش...
با تبلیغات ترحم‌ برانگیز از مخاطبان کمک نگیرید

شنبه, 14 شهریور 1394 - 10:24

با تبلیغات ترحم‌ برانگیز از مخاطبان کمک نگیرید

آگهی تلویزیونی آنقدر دردناک ساخته شده بود که هنوز به نیمه نرسیده از خیر دیدن مابقی‌اش گذشتیم و کانال تلویزیون را عوض کردیم. آگهی مربوط به تشویق مردم درجهت کمک کردن نقدی برای ساخت یک بیمارستان بود....
ساخت ایران؛ کمپینی مفید اما هدایت نشده

سه شنبه, 10 شهریور 1394 - 17:44

ساخت ایران؛ کمپینی مفید اما هدایت نشده

کمپین ساخت ایران در کنار همه ابعاد تبلیغاتی‌اش یک دستاورد ویژه برای برندهای ایرانی دارد و آن اینکه آژانس‌های تبلیغاتی و تحقیقات بازار می‌توانند از اطلاعات کمپین ساخت ایران استفاده‌های فراوانی...
الگوی فراموشی در ساخت آگهی‌های تبلیغاتی

یکشنبه, 08 شهریور 1394 - 18:34

الگوی فراموشی در ساخت آگهی‌های تبلیغاتی

بررسی‌ها نشان داده هر آنچه می‌بینیم و می‌شنویم در حافظه ما جا می‌گیرد. اما چرا نمی‌توانیم آنها را به یاد بیاوریم و فراموش‌مان می‌شود؟ در نوبت قبل به این موضوع پرداختیم که دو نوع حافظه داریم؛...
شركت‌ های غیر‌مجاز لیزینگ چگونه كار می‌ كنند؟!

شنبه, 07 شهریور 1394 - 17:20

شركت‌ های غیر‌مجاز لیزینگ چگونه كار می‌ كنند؟!

بیلبورد تبلیغاتی یا به اختصار بیلبورد با نوشتار انگلیسی Billboard که طی مصوبه فرهنگستان زبان فارسی برگردان فارسی آن آگهی نماست، این روزها به یک ابزار تبلیغاتی پرطرفدار تبدیل شده است. بیلبورد بی‌شک...
محصولاتی که در آگهی‌های تبلیغاتی هر روز بزرگ‌ تر می‌ شوند

شنبه, 07 شهریور 1394 - 09:57

محصولاتی که در آگهی‌های تبلیغاتی هر روز بزرگ‌ تر می‌ شوند

بزرگ‌تر و بزرگ‌تر کنید؛ تا می‌توانید محصولمان را در آگهی تبلیغاتی بزرگ‌تر به مخاطبان نشان دهید. بزرگی به حدی باشد که چشم مخاطبان از دیدن محصولمان به درد بیاید. این جملات برای اکثر کارشناسان...
عملکرد مغز در به یاد آوری آگهی‌های تلویزیونی

سه شنبه, 03 شهریور 1394 - 17:28

عملکرد مغز در به یاد آوری آگهی‌های تلویزیونی

بی شک داشتن اطلاعاتی درخصوص عملکرد مغز در به خاطر سپاری و به یادآوری در صنعت تبلیغات آنقدر می‌تواند اهمیت داشته باشد که مدیران تبلیغات در پی کسب اطلاعاتی در این حوزه باشند. موضوعی که در ساخت...
چترهایی که در تبلیغات داخلی به سر گرفته می‌ شود

یکشنبه, 01 شهریور 1394 - 17:32

چترهایی که در تبلیغات داخلی به سر گرفته می‌ شود

چتر به المان مهمی در تبلیغات داخلی کشورمان تبدیل شده‌ است؛ المانی که این روزها طراحان به انواع مختلف از آن در تبلیغات داخلی بهره‌برداری می‌کنند. البته این المان محدود به تبلیغات داخلی نمی‌شود و...
ایده هوشمندانه شهر فرش و شهاب حسینی / حرکت روی لبه تیغ

جمعه, 30 مرداد 1394 - 19:43

ایده هوشمندانه شهر فرش و شهاب حسینی / حرکت روی لبه تیغ

شهاب حسینی، در مراسم معرفی‌اش به‌عنوان مدیر فرهنگی - هنری شهرفرش حضور تنها چهره‌اش را در تبلیغات رد کرد و گفت: ‌«‌به نظر من چهره، یکی از ویژگی‌های یک هنرپیشه یا ورزشکار است و او ویژگی‌ها و...
هنرنمایی خانواده بیمار در آگهی تبلیغاتی توریسم پزشکی

سه شنبه, 27 مرداد 1394 - 17:35

هنرنمایی خانواده بیمار در آگهی تبلیغاتی توریسم پزشکی

چند وقتی است از طریق تلویزیون یک آگهی تبلیغاتی در مورد توریسم پزشکی و جذب مسافر از طریق درمان‌ رایگان برای یکی از جزیره‌های زیبای ‌جنوب کشورمان پخش می‌شود. موضوع آگهی جالب است چون روی ایده‌ای...
تبلیغ محصول جدید در بازار شوک‌ زده

دوشنبه, 26 مرداد 1394 - 13:55

تبلیغ محصول جدید در بازار شوک‌ زده

وقتی محصول جدیدی روانه بازار می‌شود شرکت‌های تولید‌کننده عمدتا نگرانی‌های بسیاری دارند که آیا این طرح با شکست مواجه خواهد شد؟ آیا در همان بدو امر محصول با سر زمین خواهد خورد و همه چیز به پایان...
مرز باریک استفاده اخلاقی یا غیراخلاقی از پیامک‌های تبلیغاتی

شنبه, 24 مرداد 1394 - 17:41

مرز باریک استفاده اخلاقی یا غیراخلاقی از پیامک‌های تبلیغاتی

این روزها به‌نظر شرکت‌ها برای بالابردن اثربخشی پیامک‌های تبلیغاتی‌شان سعی می‌کنند که از متن‌های صمیمانه‌تری برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب استفاده کنند. درواقع با این شیوه می‌خواهند لحن...
هم تبلیغات کنیم و هم مفید باشیم

جمعه, 23 مرداد 1394 - 18:12

هم تبلیغات کنیم و هم مفید باشیم

خلاقیت و تبلیغات هر دو هنر هستند. هنری که شاید ریشه در ناخودآگاه آفریننده‌اش داشته باشند اما علاوه بر این به فکر و حسابگری آفریننده‌شان هم استوار هستند. دیگر سال‌هاست که دوران فروشندگانی که برای...
حفاظت از محیط‌ زیست با تغییر پس‌ زمینه دسكتاپ!

سه شنبه, 20 مرداد 1394 - 17:34

حفاظت از محیط‌ زیست با تغییر پس‌ زمینه دسكتاپ!

چه می‌شد اگر شما می‌توانستید به طور مستقیم از طریق دسكتاپ كامپیوتر خود روی محیط‌زیست تاثیر بگذارید؟ چنانچه در پی كشف یك مشوق برای افزایش آگاهی درباره مسائل مهم زیست محیطی هستید، یك شركت متخصص در...
همه اتفاقات را به گردن تبلیغات نیندازیم

یکشنبه, 18 مرداد 1394 - 17:47

همه اتفاقات را به گردن تبلیغات نیندازیم

اغلب گمان می‌رود وقتی تبلیغ می‌کنیم باید منتظر فروش بالاتر نیز باشیم، اما باید دانست تبلیغات بخشی از زنجیره فرآیند فروش است نه تمامی آن؛ به این معنا که همه کارها به عهده تبلیغات نیست و چاره همه...
جذب مشتری با تبلیغات فرهنگی

شنبه, 17 مرداد 1394 - 18:07

جذب مشتری با تبلیغات فرهنگی

تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که در سفر چقدر راحت پول خرج می‌کنید یا به‌طورکلی زمانی به سفر می‌روید که پول کافی داشته باشید یا هزینه‌ای را به این منظور کنار گذاشته‌ باشید؟ پس هنگام ورود مسافران...
تبلیغات بانک‌ها، تصویر سازی یا رسانه‌ فروشی

جمعه, 16 مرداد 1394 - 21:38

تبلیغات بانک‌ها، تصویر سازی یا رسانه‌ فروشی

تبلیغات بانک‌ها نه‌تنها برای خودشان اثرگذار است، بلکه به‌صورت مستقیم و غیر‌مستقیم کسب‌وکارهای مختلفی را متاثر می‌سازد. بانک‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین کارفرمای تبلیغات در صداوسیما، بانک‌ها در...
استفاده از تکیه‌ کلام‌ های محبوب در تبلیغات / مگه داریم؟ مگه می‌ شه؟

سه شنبه, 13 مرداد 1394 - 17:29

استفاده از تکیه‌ کلام‌ های محبوب در تبلیغات / مگه داریم؟ مگه می‌ شه؟

«مگه داریم؟ مگه می‌شه؟» این تکیه‌کلامی است که این روزها پس از سریال پایتخت میان عامه مردم دائم تکرار می‌شود. تکیه‌کلامی که مخاطبان با هر طبقه اجتماعی که هستند بعد از تعجب کردن چشمان‌شان را مانند...
<<  2 3 4 5 6 [78 9 10 11  >>  


عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز