کافه تبلیغات

> کافه تبلیغات بخشی است که مباحث تئوریک تبلیغات از زبان کارشناسان ارائه می‌شود. در این بخش همچنین کمپین‌های تبلیغاتی مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.
دیوید اگیلوی، سلطان مدیسون  (قسمت اول)

سه شنبه, 14 ارديبهشت 1395 - 03:00

دیوید اگیلوی، سلطان مدیسون (قسمت اول)

در این شماره از ستون ستاره‌های تبلیغات به معرفی یکی دیگر از بزرگان رشته تبلیغات، یعنی دیوید اگیلوی می‌پردازم. بی‌شک لقب سلطان مدیسون، برازنده کسی است که مرزهای صنعت تبلیغات را گسترش داد و...
آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / گردش اختراع جدید کداک با اشک‌ های مدیر خلاقیت

یکشنبه, 12 ارديبهشت 1395 - 03:00

آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / گردش اختراع جدید کداک با اشک‌ های مدیر خلاقیت

ستون تبلیغاچی‌های دیوانه در ایستگاه سیزدهم به نقد و بررسی قسمت پایانی این سریال در فصل اول می‌پردازد. «Wheel» که در هجدهم اکتبر سال 2007 به نمایش درآمد، با اینکه بیشتر به جمع‌بندی اتفاقات 12 قسمت قبل...
فیلم تبلیغاتی یا فیلم سینمایی؟

شنبه, 11 ارديبهشت 1395 - 03:00

فیلم تبلیغاتی یا فیلم سینمایی؟

وقتی سخن از تبلیغات می‌شود یکی از مهم‌ترین مسائلی که هر مدیر تبلیغاتی می‌خواهد بداند این است که آیا پیام تبلیغات را مخاطب شنیده یا نه؟ و اگر شنیده چه نکته‌ای را از تبلیغات دریافت کرده؟ آیا چیزی...
نمایشگرهای دیجیتال فواید استفاده از اسپری ضد آفتاب Bioré را به تصویر می‌ كشند

دوشنبه, 06 ارديبهشت 1395 - 05:50

نمایشگرهای دیجیتال فواید استفاده از اسپری ضد آفتاب Bioré را به تصویر می‌ كشند

شركت آرایشی- بهداشتی «Kao» سنگاپور جدید‌ترین كمپین تبلیغاتی خود برای«Bioré UV Perfect Spray» جهت بالا بردن آگاهی و آموزش آثار مخرب قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید را راه‌اندازی كرده است كه با چشم...
آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / شریک جدید، سپر بلای استرلینگ - کوپر

یکشنبه, 05 ارديبهشت 1395 - 03:00

آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / شریک جدید، سپر بلای استرلینگ - کوپر

همان‌طور که در قسمت پیشین اشاره شد، آقای راجر استرلینگ یکی از سهام‌داران عمده شرکت که در عین حال یکی از افراد برجسته تبلیغات آمریکا نیز هست، به جهت بیماری مهلک مجبور شد برای مدتی طولانی، به‌دور...
آنچه آگهی ارائه می‌ کند، آنچه مخاطبان برداشت می‌ کنند

شنبه, 04 ارديبهشت 1395 - 03:00

آنچه آگهی ارائه می‌ کند، آنچه مخاطبان برداشت می‌ کنند

وقتی تبلیغ می‌کنیم به خیلی از نکات باید توجه کنیم؛ چیزی که اکنون ارائه می‌شود با چیزهایی که قبلا ارائه شده چقدر همخوانی دارد؟ آیا ما از زنجیره‌ای از آگهی‌ها که دارای یک پیوستار هستند پیروی...
استفاده ابزاری از زنان در آگهی‌ های تبلیغاتی

دوشنبه, 30 فروردين 1395 - 03:00

استفاده ابزاری از زنان در آگهی‌ های تبلیغاتی

تبلیغات بستری مناسب و مؤثر برای ترویج یک نوع سبک زندگی خاص به شمار می‌رود، زیرا این ابزار بصری به راحتی می‌تواند سبکی از رفتار، تفکر، روابط انسانی، تغذیه و پوشش را در سطح جامعه رواج دهد. امروزه...
آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / سقوط اخلاق، حراج انسانیت

یکشنبه, 29 فروردين 1395 - 04:30

آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / سقوط اخلاق، حراج انسانیت

شاید متیو واینر (Matthew Weiner)  نویسنده و کارگردان سریال مد من در روایت واقعیت‌های تلخ و شیرین زندگی تبلیغاتچی‌ها هیچ نکته‌ای را فراموش نکرده باشد اما ممکن است حقایق تلخ جاری در چنین کمپانی‌هایی او...
تبلیغات تلویزیونی و تغییر سبک زندگی کودکان

شنبه, 28 فروردين 1395 - 03:00

تبلیغات تلویزیونی و تغییر سبک زندگی کودکان

وقتی کودکان در معرض آگهی‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند، صرف نظر از اینکه به تماشای چه برندی نشسته‌اند ابتدا به‌ساکن تحت تاثیر متن آگهی قرار می‌گیرند. اینکه چه چیزی به آنها عرضه می‌شود مهم‌تر از...
وقتی نمادها حرف اول را در تبلیغات می‌ زنند

پنج شنبه, 26 فروردين 1395 - 03:00

وقتی نمادها حرف اول را در تبلیغات می‌ زنند

اکثر برند‌های معروف دنیا در تلاش هستند به سریع‌ترین شکل ممکن خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند، بنابراین در نخستین فرصت تلاش می‌کنند نام تجاری خود را به یک نماد تبدیل کنند تا وقتی مخاطبان این...
کپی عین به عین تبلیغاتی چقدر می‌ تواند به دردمان بخورد؟

چهارشنبه, 25 فروردين 1395 - 05:20

کپی عین به عین تبلیغاتی چقدر می‌ تواند به دردمان بخورد؟

تاکنون در خصوص همانندسازی مخاطبان با آگهی‌های تبلیغاتی صحبت‌های زیادی داشته‌ایم و نیز مقالات فراوانی در این خصوص نوشته شده است. اینکه آگهی‌ها تا چه اندازه می‌توانند روی افراد اثر بگذارند بحثی...
اجازه دهید مخاطبان در آگهی غوطه‌ ور شوند

دوشنبه, 23 فروردين 1395 - 03:30

اجازه دهید مخاطبان در آگهی غوطه‌ ور شوند

تاکنون در خصوص همانند‌سازی کردن با شخصیت‌های نمایشی در تبلیغات بسیار گفته‌ایم و می‌دانیم که در اغلب آگهی‌ها سعی بر آن است کاری کنیم تا مخاطبان با شخصیت‌های ساخته شده همانند‌سازی کنند، اما فکر...
آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / نیکسون علیه کندی

یکشنبه, 22 فروردين 1395 - 03:00

آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / نیکسون علیه کندی

در ادامه بررسی و نقد سریال «مد من» همین‌طور که به قسمت‌های پایانی این فصل نزدیک می‌شویم، موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در سریال داغ‌تر می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردم،...
آگهی یا آگاهی کدام را انتخاب کنیم؟

شنبه, 21 فروردين 1395 - 03:00

آگهی یا آگاهی کدام را انتخاب کنیم؟

واقعیت آن است که بیش از هر چیزی تبلیغات کمک می‌کند تا مصرف‌کنندگان از محصولی که به تازگی وارد بازار شده است ‌«‌آگاهی‌»‌ ‌یابند و با هدف ایجاد برتری برای آن محصول نسبت به سایر رقبا تلاش کنند....
چرا تبلیغات دیجیتالی برای برندها مفید است؟

پنج شنبه, 19 فروردين 1395 - 03:05

چرا تبلیغات دیجیتالی برای برندها مفید است؟

اگر نسبت به تاثیر تبلیغات دیجیتال بر تلاش‌های بازاریابی برندها مطمئن نیستید، در ادامه اطلاعاتی در این خصوص به شما داده خواهد شد که نشان می‌دهد استفاده از تبلیغات دیجیتالی چقدر در تاثیرگذاری...
غلط املایی شعار تبلیغاتی برای برند دردسر ساز شد

چهارشنبه, 18 فروردين 1395 - 03:55

غلط املایی شعار تبلیغاتی برای برند دردسر ساز شد

نوروز امسال بسیاری از برندها به شیوه‌های مختلف سال نو را به مخاطبان و مشتریا‌ن‌شان تبریک گفتند.این تبریکات از طریق شیوه‌های مختلف ارسال شد و به نوعی برندها از تمامی رسانه‌های سنتی و جدید...
تحلیل تبلیغات با توجه به زبان آن

دوشنبه, 16 فروردين 1395 - 03:45

تحلیل تبلیغات با توجه به زبان آن

در حین تماشای یک آگهی تبلیغاتی، چیزی بیشتر از یک پیام تبلیغاتی از چشم بیننده می‌گذرد. یک آگهی تبلیغاتی همانند دیگر اشکال ارتباطی هنگامی بهتر عمل می‌کند که هماهنگ با نیازها و خواسته‌های...
آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / ماندن یا رفتن؟ مسئله این است!

یکشنبه, 15 فروردين 1395 - 03:05

آموزه‌ های تبلیغاتی سریال MAD MEN / ماندن یا رفتن؟ مسئله این است!

در ادامه بررسی و نقد سریال «مد من» به قسمت نهم از فصل اول این سریال به نام Shoot که در تاریخ 13 سپتامبر سال 2007 برای نخستین پخش شد می‌پردازم. در این قسمت آقای «رونالد دریپر» و همسرش برای دیدن موزیکال Fiorello...
9 گام برای بیشترین بهره‌ برداری از كمپین‌ های ویروسی

شنبه, 14 فروردين 1395 - 03:05

9 گام برای بیشترین بهره‌ برداری از كمپین‌ های ویروسی

محتوای ویروسی مثل هدیه‌ای است كه از مراتب بالاتر به پایین‌ترها ارسال می‌شود. گاهی اوقات این هدیه كاملا غیر‌منتظره و دیگر مواقع یك برنامه با قصد قبلی است اما اگر آمادگی مدیریت این فرصت را نداشته...
نمونه ای جدید از بازاریابی چریكی / ری‌ بن شیشه‌ های واگن تراموا را به رنگ لنزهای خود در می‌ آورد

پنج شنبه, 12 فروردين 1395 - 14:30

نمونه ای جدید از بازاریابی چریكی / ری‌ بن شیشه‌ های واگن تراموا را به رنگ لنزهای خود در می‌ آورد

گهگاه هوشمندانه‌ترین اقدامات از نوع بازاریابی چریكی به برندی اختصاص می‌یابد كه با استفاده از عنصری كوچك تبلیغی تاثیر‌گذار می‌كند. بعضی وقت‌ها این اقدام به بزرگی نصب یك بیلبورد در میدان تایمز...
طراحی ایستگاه اتوبوس در کمپین پپسی

یکشنبه, 08 فروردين 1395 - 19:00

طراحی ایستگاه اتوبوس در کمپین پپسی

شرکت Max در راستای کمپین «باور نکردنی» یا  Unbelievable  خود یک ایستگاه اتوبوس در لندن را به شکلی باورنکردنی طراحی کرد!این شرکت در این ایستگاه در خیابان آکسفورد، با استفاده از تکنولوژی دیجیتال، افراد...
چسب زخمی به سرسختی مادر بزرگ

یکشنبه, 08 فروردين 1395 - 18:30

چسب زخمی به سرسختی مادر بزرگ

همانقدر که هر فردی دوست ندارد در معرض آلودگی ناشی از زخم‌های کوچک در بدن دیگر افراد قرار گیرد، از اینکه زخم روی بدنش در معرض باکتری، قارچ و سایر آلودگی‌ها قرار بگیرد نیز گریزان است.علی‌الخصوص در...
فیات و سرگرمی بی‌ پایان

یکشنبه, 08 فروردين 1395 - 18:00

فیات و سرگرمی بی‌ پایان

فیات اخیرا تبلیغات تلویزیونی جدیدی را اکران کرده که به نظر کمی سرگیجه‌آور می‌آید. این تبلیغ‌ها از یکسری تصاویر متحرک GIF تشکیل شده‌اند که Richard Group آنها را برای صفحه Tumblr شرکت فیات ساخته بود. به گزارش...
مك‌ دونالد رستوران خود را در یك هواپیمای لوكس افتتاح می‌ كند

جمعه, 06 فروردين 1395 - 15:30

مك‌ دونالد رستوران خود را در یك هواپیمای لوكس افتتاح می‌ كند

مدیران مك‌دونالد تصمیم گرفته‌اند رستوران جدید خود را در هواپیمایی از كارافتاده افتتاح کنند. به این ترتیب مشتریان این رستوران‌های زنجیره‌ای دیگر می‌توانند برگر Big Mac و سیب‌زمینی‌های سرخ كرده...
شرکت‌ هایی که با محصولات سالم قهرمان می‌ شوند

پنج شنبه, 05 فروردين 1395 - 17:00

شرکت‌ هایی که با محصولات سالم قهرمان می‌ شوند

تاریخ مصرف سس سالاد در ایران به سال‌های نه چندان دور برمی‌گردد. سس‌های خوشمزه به سرعت به سبد خرید خانواده‌های ایرانی راه پیدا کرد، ولی اکثر افراد موقع مصرف آن عذاب وجدان داشتند و می‌گفتند که...
کارت شناسایی شاد

چهارشنبه, 04 فروردين 1395 - 16:30

کارت شناسایی شاد

یک برند نوشیدنی در کمپین خود در پرو، مردم را تشویق می‌کند که لبخند بزنند. تحقیقات نشان داده است پرو یکی از کشورهای غمگین در منطقه است و کوکاکولا می‌خواهد تغییر کوچکی ایجاد کند. این شرکت از مردم پرو...
اجرای كمپین تبلیغاتی برای رفع بوی بد دهان

چهارشنبه, 04 فروردين 1395 - 16:00

اجرای كمپین تبلیغاتی برای رفع بوی بد دهان

مردم همیشه درباره نحوه رفع بوی بد دهان نگران هستند. این مشکل یكی از بدترین دشمنانی است كه روی اعتماد به نفس و تعامل اجتماعی افراد در زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد. در میان اسپری‌ها، نوارهای نعنا و...
<<  1 2 3 [45 6 7 8  >>  


عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز