جمعه, 23 شهریور 1397 - 14:36

چگونه تبلیغات چاپی را با تکنولوژی جدید تلفیق کنیم / 15 نمونه موفق از تبلیغات تعاملی برای تکمیل کمپین برندمان

شاید در عصر کنونی بسیاری از افراد تبلیغات چاپی را اتلاف وقت تلقی کنند. با این حال بررسی های کارشناسانه خلاف این امر را اثبات می کند. در حقیقت بسیاری از برندها راهکارهای نوینی برای توسعه تبلیغات فیزیکی و دیجیتال شان از طریق مجلات و نشریه های مختلف پیدا کرده اند.

تبلیغات چاپی گونه ای از تبلیغات فیزیکی است که در رسانه های چاپی درج می شود. هدف از چنین کاری نیز دسترسی به مخاطب های تبلیغاتی در نشریه های مختلف است. در دهه های قبلی تبلیغات چاپی بهترین گزینه برای خلق تبلیغات خلاق محسوب می شدند. با این حال پس از توسعه تکنولوژی و ورود اصطلاح تبلیغات دیجیتال به عرصه کسب و کار بسیاری حکم به مرگ تبلیغات چاپی دادند. به این ترتیب اکنون تبلیغات چاپی را با صفت هایی نظیر گران، بی فایده و نامناسب با فضای رسانه توصیف می کنند.

آیا به راستی عصر تبلیغات دیجیتال پایان یافته است؟ نگارنده این مقاله عقیده ای عکس بسیاری از کارشناس ها دارد. بر این اساس به نظر من هنوز هم تبلیغات چاپی از جایگاه مهمی در عرصه کسب وکار برخوردار هستند. در ادامه این مقاله به 15 مورد از تبلیغات موفق چاپی در عصر دیجیتال اشاره خواهم کرد. شاید با مشاهده این کمپین ها نسبت به کاربرد واژه «سنتی» در ارتباط با تبلیغات فیزیکی تجدیدنظر نمایید.

15 تبلیغ چاپی که هنوز هم خلاقانه قلمداد می شوند

1. گلاسیال

اگر تا به حال به فکر افزایش سرعت فرآیند خنک کردن نوشیدنی های تان افتاده اید، به خوبی ماهیت و هدف آگهی تبلیغاتی برند گلاسیال را درک خواهید کرد. بر این اساس کافی است برگه تبلیغاتی این برند را از مجله موردنظر جدا کرده، آن را به دور نوشیدنی تان پیچیده و در یخچال بگذارید. جنس کاغذ تبلیغاتی این برند از نوعی نمک خاص است. خاصیت این نمک افزایش چشمگیر فرآیند خنک سازی است. به این ترتیب شما در کمترین زمان ممکن نوشیدنی خنک و گوارایی خواهید داشت.

مطلب مرتبط: بهترین کمپین های تعاملی خاورمیانه در سال 2016

2. نیوآ

این تبلیغ جالب برنده جایزه Mobile Grand Prix در سال 2014 شده است. این آگهی دارای دستبندی جانبی برای خریدار مجله موردنظر بود. بر این اساس آن را بر روی دست کودک مان بسته و با خیال راحت او را به مکان های دیدنی نظیر ساحل می بریم. نکته جالب این دستبند اعلام میزان فاصله دارنده دستبند از گوشی هوشمند شماست. به این ترتیب اگر کودک تان بیش از حد از شما دور شود، بر روی گوشی تان پیام خطر نقش می بندد.

3. UTEC

UTEC به عنوان یک دانشگاه معتبر در زمینه مهندسی و تکنولوژی در تلاش برای جذب دانشجویان بیشتری به کلاس های خود بود. بر این اساس آنها به جای درج چهره خندان فارغ التحصیل های خود بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی به سراغ طرحی جالب تر رفتند. آنها در تیزرشان شهر بیابانی لیما را به تصویر کشیدند. در این شهر به دلیل آب وهوای بیابانی آب منبع بسیار مهم و کمیابی محسوب می شود. شاید باور نکنید، اما بیلبوردهای دانشگاه UTEC از رطوبت هوا آب تولید می کند. بر این اساس مردم شهر بسته به تمایل شان به نزدیکی این بیلبوردها رفته و آب آشامیدنی مصرف می کنند. بی شک چنین بیلبوردهایی علاوه بر جلب توجه مردم تغییری اساسی در ماهیت تبلیغات فیزیکی نیز به حساب می آید. شعار تبلیغاتی دانشگاه UTEC نیز بسیار جالب است: ما به تغییر دنیا از طریق مهندسی ادامه خواهیم داد.

4. موتورولا

به طور معمول ما در تبلیغات چاپی با یک نوع مشخصی و ثابت از تصویر مواجه هستیم. برخلاف دنیای دیجیتال امکان تغییر صفحه تبلیغاتی یک مجله وجود ندارد. با این حال اندکی صبر کنید. آیا نسبت به عدم تغییر صفحه تبلیغات مجلات مطمئن هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، تبلیغ جدید برد موتورولا نظر شما را به طور کلی تغییر خواهد داد. بر این اساس آنها در تبلیغ جدیدشان برای محصول Moto X صفحه تبلیغاتی شان را به گونه ای طراحی کردند که مخاطب با لمس طیف های رنگی مختلف پایین صفحه قادر به مشاهده آن رنگ ها بر روی بدنه موبایل موتورولا باشد. چنین پیشرفتی در زمینه تبلیغات چاپی حقیقتا شگفت انگیز است. بر این اساس دیگر با صفحه ای بی تغییر در مقابل مان مواجه نیستیم.

5. کنتور ریکودز

هدف کنتور ریکودز از طراحی این تبلیغ جلب توجه افراد حرفه ای به برند و محصولاتش بود. بر این اساس آنها به جای ارسال ایمیلی حاوی مطالب مختلف پیرامون طرح های جدیدشان برای کارآفرینان دست به خلاقیت ستودنی زدند. بر این اساس آنها نسخه ای چاپی از طرح جدیدشان را برای کارآفرینان موردنظر ارسال کردند. این برگه در ابتدا بسیار ساده به نظر می رسید. با این حال ویژگی آن بیان جزییات پس از اسکن اش با گوشی های آیفون بود. به این ترتیب مخاطب با ترکیبی از تبلیغات جذاب و ساده مواجه می شد. در حقیقت ایده برند کنتور ریکودز تلاقی میان تبلیغات سنتی و مدرن به حساب می آید.

6. پژو

این تبلیغ پژو نیز در دسته خلاقانه ترین ها جای دارد. در این تبلیغ مخاطب با نمای جلوی کابین یکی از خودروهای پژو مواجه می شود. در ذیل این تبلیغ از مخاطب درخواست عجیبی شده است:«به آگهی ضربه بزنید». پس از ضربه به صفحه یک ایر بگ بسیار کوچک از درون فرمان ماشین به بیرون می جهد. این امر به گونه ای جالب و خنده دار بیانگر ایمنی خودروهای پژو است.

7. لکسوس

در سال 2013 برند لکسوس یکی از تبلیغات جذاب خود را به نمایش در آورد. بر این اساس با قرار دادن یک دستگاه آی پد در زیر این تبلیغ انواع ویژگی های مدل جدید لکسوس به صورت کاملا پویا به نمایش در می آمد. اینکه یک صفحه ثابت بدل به ویدئویی جالب شود، برای همه مخاطب ها جذاب خواهد بود. آگهی ترکیبی لکسوس در آن زمان جوایز بسیار زیادی را از آن خود کرد.

8. برند روشنایی یادرو

چرا باید آگهی ساده را به مخاطب عرضه کرد، درحالی که می توان یک آگهی مبدل شونده به لامپ را در اختیارشان قرار داد؟ بر این اساس برند روشنایی یادرو تبلیغ خود را مانند کتاب های اوریگامی طراحی کرد. مخاطب با مطالعه راهنمای این آگهی به راحتی کاغذ را از مجله کنده، آن را بدل به قالب زیبای لامپش می کند. نکته جالب امکان طراحی گونه های مختلف لامپ از طریق این آگهی است.

مطلب مرتبط: ایستگاه تبلیغات / نخستین تبلیغ چاپی تعاملی جهان

9. فورد

به منظور نمایش توانایی ها و ویژگی های منحصر به فرد مدل فورد اکسپلورر، این برند آمریکایی سه نسخه تبلیغ چاپی با المان های تعاملی طراحی کرد. بر این اساس مخاطب با اسکن کد QR هر کدام از آگهی ها امکان مشاهده طرح سه بعدی خودروی جدید فورد را پیدا می کرد. بی شک مشاهده محصول یکی از بزرگ ترین خودروسازهای جهان حتی از قاب گوشی های هوشمند هم جذاب خواهد بود.

10. فولکس واگن

فولکس واگن در این آگهی از سه صفحه در کنار هم استفاده کرده است. به این ترتیب مخاطب با دانلود اپ مخصوص فولکس واگن امکان حضور در یک آزمون رانندگی را پیدا می کرد. علاوه بر این اپ کاربردی شرکت به شما در هنگام رانندگی نیز کمک می کند. بر این اساس اگر از لاین خود انحراف پیدا کنید، این اپ با لرزش گوشی تان شما را از این انحراف آگاه خواهد کرد. همچنین ترافیک احتمالی و مسیریابی نیز از طریق این اپ قابل بررسی است.

11. سونرا

برند ارتباطاتی سونرا در جدیدترین آگهی خود سرعت اینترنت 4G خود را به رخ رقبا و مخاطب کشیده است. بر این اساس با قرار دادن یک دستگاه آیفون در وسط این آگهی شما امکان انجام یکی از بازی های دونفره آیفون به صورت تعاملی و فیزیکی را خواهید داشت. در حقیقت صفحه آگهی در اینجا نقش صفحه بازی را ایفا می کند.

12. C&A

فروشگاه حوزه پوشاک و مد C&A آگهی تعاملی زیبایی را در برخی از مشهورترین مجلات مد و پوشاک منتشر کرد. بر این اساس خوانندگان امکان اتصال مستقیم به اکانت فیس بوک شان برای مشاهده لباس های مختلف این فروشگاه بر تن خود را داشتند. در حقیقت نرم افزار فیس بوکی این برند با اسکن عکس های مختلف هر کاربر وی را در قالب لباس های مختلف شبیه سازی می کرد.

13. نیوآ

این دومین تبلیغ موفق برند نیوآ در زمینه تبلیغات چاپی است. بر این اساس آنها در صفحه تبلیغ شان از پنل های خورشیدی استفاده کردند. مخاطب با قرار دادن پنل در زیر نور خورشید امکان شارژ کردن گوشی خود را پیدا می کرد. به همین راحتی برند نیوآ میزان توانایی خود در هماهنگی با فناوری حفاظت از محیط زیست را به نمایش گذاشت.

14. شیکون و بنیوی

شرکت تولید انرژی شیکون و بنیوی تبلیغ خود را به منظور توسعه استفاده و رویکرد به سوی انرژی سبز روانه بازار کرد. در نگاه نخست این آگهی یک برگه سیاه و سفید ساده با متنی معمولی بود. با این حال اگر آن را در زیر نور خورشید می گرفتیم، متن آن به صورت رنگی نمایان می شد. در حقیقت برند شیکون و بنیوی برای نمایش قابلیت های انرژی خورشیدی چنین تبلیغ خلاقانه ای را روانه بازار کرد.

مطلب مرتبط: تکنیک های تازه تبلیغاتی برای نفوذ بیشتر در مصرف کنندگان

پس از موفقیت نسخه نخست آگهی برند شیکون و بنیوی آنها به سراغ معرفی نمونه های متعدد رفتند. بر این اساس هر ساله شمار بالایی از تبلیغات این چنینی آنها در مجلات مختلف به چاپ می رسد.
15. CW Network

برند CW این آگهی چاپی را در نمایشگاه سرگرمی هفتگی سال 2012 به نمایش در آورد. این آگهی در بردارنده یک رشته LCD کوچک بود که به طور ویدئویی برخی از توییت های جذاب شرکت را برای مخاطب به نمایش در می آورد. در آن مراسم سرگرمی هفتگی آگهی CW به عنوان برترین آگهی سال و آگهی الهام بخش مورد تقدیر قرار گرفت.

اکنون بیش از یک دهه است که محتوای دیجیتالی گزینه ای استراتژیک برای بازاریاب ها به حساب می آید. با این حال چنین امری به معنای انقراض آگهی های چاپی نیست. در حقیقت اکنون برندها برای ارائه تبلیغات جذاب چاپی نیاز به تلفیق آن با دستاوردهای نوین تکنولوژی دارند. به این ترتیب خروجی آنها باب میل طیف وسیع تری از مخاطب ها قرار خواهد گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی