دوشنبه, 08 مرداد 1397 - 15:29

چگونه نام تجاری خود را مانند نام های تجاری بزرگ پررنگ نشان دهیم

نام های تجاری متعددی در بازار وجود دارند. هرچه هم که بفروشید، فردی وجود خواهد داشت که در حال فروش دقیقا همان چیز یا چیز مشابهی خواهد بود. حقیقت این است که هرچقدر هم که محصولات یا خدمات شما خاص باشند، باز هم با رقابتی تنگاتنگ مواجه خواهید بود. با توجه به پرازدحام بودن تمامی صنایع، سوال اصلی این خواهد بود که، چگونه در بازاری پرازدحام خود را پررنگ نشان دهیم؟

موفقیت در کسب و کار در گرو نامی تجاری است که علاوه بر رقابت، خود را از جمع اطراف خود مجزا نیز می کند. به پنج راهبرد برای مجزا سازی نام تجاری خود همانند نام های تجاری بزرگ می پردازیم.

خلاق باشید

پیدا کردن چیزی جدید و متفاوت راهی فوق العاده برای مجزا سازی است. راهکارهایی مانند استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه، فناوری های ویدئویی و پردازش بهینه پرداخت ها همه و همه این روزها راه هایی برای پیشگام بودن هستند. دریابید که جای چه چیزی در صنعت شما خالی است و حفره ها را پر کنید. خلاقیت به خرج دهید تا چیزهایی را به مشتری خود ارائه دهید که رقبای شما در حال ارائه آن نیستند.

مطلب مرتبط:چگونه بهترین نام تجاری را بیابیم / بهترین نام برای برند

الگوی تمام عیار خلاقیت در یک نام تجاری بزرگ شرکت اپل است. با قرار داشتن در خط مقدم رایانه، لوازم الکترونیک، نرم افزار و خدمات آنلاین، شرکت اپل یکی از تولیدکنندگان پیشگام دنیا است. به نقل از استاتیستا، در سال 2017 اپل بیش از 229 میلیارد دلار سودآوری داشت. شرکت اپل به طور مداوم دنیای فناوری را با محصولات ویژه ای مانند آیفون، اپل واچ، اپل پی و پخش کننده رسانه ای اپل تی وی تحت سلطه خود درآورده است.

مراقب تصویری که از خود ارائه می دهید باشید

داشتن تصویری فوق العاده به معنای آگاه بودن از این حقیقت است که همه چیز نشانگر نام تجاری شما خواهد بود و بر تصوری که بازار هدف شما از نام تجاری شما دارد تاثیر خواهد گذاشت. در راستای مراقبت از تصویر ارائه شده از خود، مهم تر از یک بروشور رنگارنگ یا یک بسته شرح مطبوعاتی این است که کارکنان شما هوادار نام تجاری شما باشند. پرسنل شما باید حرفه ای باشند و بتوانند هدف نام تجاری شما را مجسم کنند. داشتن نامی تجاری که مجزا از دیگر نام های تجاری باشد لازمه اش این است که شما و کارکنان تان باید نقش های خود را درست ایفا کنید.

به یاد داشته باشید، تاثیری را که در برخورد اول گذاشته می شود نمی توان تغییر داد. افراد معمولا شما را بر مبنای هفت تا 10 ثانیه اولی که با شما ملاقات دارند خواهند سنجید. تصوراتی که راجع به نام تجاری و تیم شما ایجاد می شود از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به ایجاد اعتبار نام تجاری کمک خواهد کرد.

نمونه یک نام تجاری بزرگ که مراقب تصویر ارائه شده از خودش است، مرسدس بنز است. زمانی که به یک نمایندگی مرسدس بنز می روید، همه، از مسئول پذیرش گرفته تا فروشنده ها، لباس های خوبی به تن دارند. مهم تر از آن این است که همه با احترام از شما استقبال می کنند. شعار اخیر مرسدس بنز خود گویای همه چیز است: «بهترین یا هیچ.»

ارزش ارائه دهید

چه در حال خرید یک محصول باشید یا دریافت خدمات، بهترین حس دنیا این است که خرید به صرفه ای داشته اید. مشتریان شما هم این حس را می خواهند. راه هایی برای اضافه کردن ارزش به تجربه مشتری از نام تجاری خود پیدا کنید. تنها برآورده ساختن و پیشی گرفتن از انتظارات مشتری راهی فوق العاده برای پررنگ کردن خودتان است. داشتن ذهنیتی بر مبنای ارائه ارزش اضافه کمک شایانی به حصول اطیمنان از این موضوع که مشتریان از شما راضی هستند به شما خواهد کرد. به علاوه، زمانی که شما به زندگی کسی ارزشی اضافه می کنید، فشار کمتری برای فروش به آنها وجود خواهد داشت.

نمونه یک نام تجاری بزرگ که به مشتریان ارزش اضافه ارائه می دهد، آمازون است. پلتفرم وب بنیان آمازون به فروش لوازم الکترونیکی، کتاب، پوشاک، رایانه و ... می پردازد. ارائه ارزش به مشتریان کاری است که آمازون در آن خبره است. آمازون با ارائه برنامه هایی مانند آمازون پرایم، یک برنامه که با عضویت در آن می توانید از انتقال کالا به صورت سریع و بدون محدودیت بهره مند شوید و آمازون اسمایل، بنیادی که درصدی از خرید شما را به سازمان های غیرانتفاعی در مشارکت با آنها می دهد، به مشتریان خود ارزش ارائه می دهد.

از نفوذ اشخاص نامدار استفاده کنید

ایجاد آگاهی از نام تجاری از طریق دهان به دهان شدن اطلاعات راهی فوق العاده است. اگر به جای این فقط خود شما راجع به نام تجاری خود اطلاعات ارائه دهید، دیگران هم در حال صحبت درباره آن باشند، تاثیر این اطلاعات بیشتر خواهد شد. همسو سازی یک نام تجاری با شخصی نامدار راهکاری رایج در کسب و کار است. هرچند این کار می تواند مخاطره آمیز باشد، اما در اکثر موارد منافع موجود بر ریسک ها سنگینی می کنند. اشخاص نامدار بر میلیون ها نفر نفوذ دارند.

با رشد چشمگیر رسانه های اجتماعی، استفاده از اشخاص نامدار در جهت تبلیغ نام تجاری شما بسیار ساده تر از گذشته است. حال به جای اینکه از یک شخص نامدار در تبلیغ تلویزیونی یا رادیویی خود استفاده کنید، می توانید از آنها بخواهید که فقط درخصوص نام تجاری شما روی صفحات رسانه های اجتماعی خود پستی قرار دهند. استفاده از اشخاص نامدار برای تبلیغات یکی از بهترین راه های ایجاد مدرکی اجتماعی از این است که افراد از محصول شما استفاده کرده و آن را می پسندند.

نمونه یک نام تجاری بزرگ که از اشخاص نامدار بهره می برد نایک است. شرکت نایک واقع در بورتون، ایالت اورگون، در فروش پوشاک و کفش های ورزشی فعالیت دارد. اکثر افراد این را نمی دانند اما نایک لوازم ورزشی تولید می کند. شاید بتوان بیشترین شهرت شرکت نایک را به استفاده راهبردی آن از ورزشکاران نامدار برای حمایت از محصولاتش نسبت داد. از میان تمامی اشخاص نامداری که در طول سالیان از نایک حمایت کرده اند، شاید معروف ترین آنها را بتوان قهرمان سابقNBA، مایکل جردن دانست. آیا می توانید کفشی ورزشی که بیش از ایر جوردن شهرت داشته باشد نام ببرید؟

مطلب مرتبط:8 مرحله ساده در راستای ایجاد نام تجاری موفق

وعده نام تجاری خود را عملی سازید

داشتن صداقت نام تجاری برای کسب و کار حیاتی است. عمل کردن به وعده های نام تجاری به شما در کسب وفاداری از جانب مخاطب مورد نظر کمک خواهد کرد. زمانی که بدانید می خواهید از چه جهت شناخته شوید، باید به مخاطب خود بگویید که چه انتظاراتی می تواند از شما داشته باشد و آن انتظارات را برآورده کنید.

به عنوان مثال، لوز، نام تجاری بزرگی است که به وعده های نام تجاری خود به خوبی عمل می کند. لوز یک شرکت زنجیره ای واقع در ایالات متحده است که در زمینه ارتقای منزل فعالیت داشته و ارائه دهنده لوازم خانگی، ابزارآلات، لوازم باغبانی و ... است.

اخیرا Think with Google به لوز برای عمل به وعده نام تجاری خود در جهت اینکه هیچوقت محصولاتش «ناموجود» نباشند، به عنوان راهی برای ایجاد ارتباط با اجتماع در زمان های بحرانی اشاره کرد. زمانی که توفان ها و آتش های کالیفرنیا خانه های بسیاری از خانواده ها را از بین بردند، لوز ماسک هایی را ارائه کرد تا به پاسخگویان به این فجایع در جهت حفاظت از خودشان در حالی که پسماند های این رخداد ها را جمع می کردند کمک کند.

به طور خلاصه، ساخت نام تجاری راهی است برای تشریح کسب و کار شما به خودتان، مشتریان تان و بازار. اگر شما فقط یک یا دو عدد از راهبردهایی را که در بالا ذکر شدند به کار ببرید، در مسیر پررنگ شدن در بازاری پرازدحام قرار خواهید گرفت، درست مثل نام های تجاری فعال در صنعت خرده فروشی. در حالی که مشغول ساخت نام تجاری خود هستید، حائز اهمیت است که راه های ویژه ای را برای پررنگ تر شدن پیدا کنید تا بتوانید توجه ها را به خود جلب کرده، مشتری جذب کنید و کسب و کار خود را رشد دهید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی