شنبه, 06 مرداد 1397 - 15:15

روش های خلاقانه پرورش خصوصیات مختص به نام تجاری: اهمیت جزئیات

ایجاد یک نام تجاری که در تمام سطوح سازمان انعکاس داشته باشد کار آسانی نیست. مدیران باید اصول بنیادینی را که خواهان نمایان شدن آنها در نام تجاری خود هستند شناسایی کنند و این ایده آل ها را در همه بخش های سازمان قرار دهند. یعنی اینکه شرح ماموریتی که روی دیوار چسبانده شده است باید تبدیل به موجودی جاندار شود و ارتباطات کارکنان با مشتریان، لحن مورد استفاده در ارتباطات و شکل ظاهری شرکت همه و همه از آن شرح ماموریتی سرچشمه بگیرند.

هتل های زنجیره ای W برای ایجاد مکان هایی که میهمانان می توانند در آنها فرهنگ بومی آن منطقه را تجربه کنند شناخته شده اند. این کسب و کار از انرژی بالای موجود در نیویورک که از آنجا کار خود را شروع کرد، استقبال و تلاش می کند این روحیه را در تمامی تفرجگاه های خود در سرتاسر جهان زنده نگاه دارد.

به عنوان مثال، هتل دبلیو پونتا د میتا (W Punta de Mita) که در مرکز مکزیک و بین اقیانوس آرام و رشته کوه سیرا مادره اکسیدنتال (Sierra Madre Occidental) قرار دارد در جهت پیروی از نام تجاری W قدم برمی دارد در حالی که هتلی با فضای خاص خودش را ساخته است. این منطقه تاریخی غنی، از آداب و رسوم بی پروایانه مردمان هوییچَل که بومی آنجا هستند گرفته تا دهکده های تاریخی ماهیگیری و حتی فرهنگ موج سواری غیر متعارفی که امروزه وجود دارد را در خود جای داده است.

مطلب مرتبط:ایده‌های بزرگ برای برند آفرینی (71) / تأثیر توجه به جزییات بی‌ اهمیت بر هویت برند

به همین دلیل است که دبلیو پونتا د میتا شعار خود را «نبض موج سواری، گرمای قبیله ای» انتخاب کرده است. حال به پنج روش که این هتل از آنها برای عملی سازی شعار تبلیغاتی خود استفاده می کند نگاهی می اندازیم و به شما راهکارهایی را در جهت اجرایی سازی وعده های نام تجاری خود ارائه می دهیم.

1- برای تحقیق زمان صرف کنید

هر کدام از شعب هتل های W شرح طرح خاصی دارد که مختص به مکان جغرافیایی آن شعبه است. برای ایجاد این شرح طرح شرکت تیم تحقیقاتی را برای سه یا چهار ماه به مکان مورد نظر می فرستد. آنها در اجتماع آن محل زمان سپری کرده، غذاهای محلی میل می کنند، به موسیقی محلی گوش می دهند، راجع تاریخ آن محل اطلاعات کسب و خود را در آداب و رسوم محلی غرق می کنند.

شرح طرحی با تمامی افرادی که به پروژه مربوط هستند – معمارها، طراحان، آشپزها و مدیریت - به اشتراک گذاشته می شود تا از جذب عصاره منطقه مورد نظر توسط تفرجگاه از لحظه ای که میهمانان پا به آن می گذارند اطمینان حاصل شود. زمانی که می خواهید یک نام تجاری را بسازید، انجام تحقیقات حیاتی است. بفهمید که چه چیزی برای پایگاه مشتریان شما اهمیت دارد، رقبای خود را بسنجید و راه هایی برای مجزا سازی کسب و کار خود پیدا کنید. به گفته خاویر پوئنته، مدیر بازاریابی در دبلیو پونتا د میتا، هرچه بتوانید افراد بیشتری را در این فرآیند درگیر کنید، محصول نهایی بهتر خواهد بود.

2- تاثیرات اولیه مهم هستند

میهمانانی که به دبلیو پونتا د میتا وارد می شوند با یک علامت W بزرگ روبه رو می شوند که بلافاصله فضای تفرجگاه را در ذهن آنها ایجاد می کند. در ساخت این مجسمه از طرح بنرهای کاغذبری شده که در خیابان های مکزیک یافت می شوند الهام گرفته شده است و در آن شاخصه های فرهنگی شناخته شده ای مانند یک جمجمه «روز مردگان»، یک کاکتوس پیوتی و یک ماسک لوچا لیبره جا داده شده اند. زمانی که میهمانان از اتومبیل خود خارج می شوند، با یک مجسمه عظیم «روز مردگان» روبه رو می شوند که لباس ماریاچی ها را به تن دارد و روی سگک کمربندش علامت W حک شده است. هر عنصر بصری برای کاری طراحی شده است. تاثیر اولیه ای را که کسب و کار شما بر مشتری می گذارد دست کم نگیرید – صفحه ورود به وب سایت، شیوه پاسخگویی به تلفن ها یا لابی شرکت – این تجربیات نخستین نقطه تماس افراد با نام تجاری شما هستند.

3- جزئیات کوچک تاثیرات بزرگی دارند

جزئیات کوچک به ایجاد تجربه کلی که مشتری از نام تجاری شما خواهد داشت کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، طرح معماری اتاق های میهمانان در دبلیو پونتا د میتا به دهکده های ماهیگیری بومی آن منطقه شباهت دارند تا از این طریق با محیط ادغام شوند. همچنین مسیر پیاده روی چشم نوازی در سطح تفرجگاه وجود دارد که به آن «مسیر زندگی» گفته می شود که خود برگرفته از فرهنگ هوییچول است. این مسیر با استفاده از پله های متعدد و به استعاره از پستی و بلندی های زندگی ساخته شده است و در نهایت به ساحل و به سمت محل غروب خورشد می رود.

همچنین در این مکان عناصر غافلگیر کننده ای که از فرهنگ موج سواری بومی نشات گرفته اند، مانند یک وانت شورلت دهه 1950 که به محل سرو نوشیدنی تبدیل شده است و سویچ تازه (یک غذای محبوب در آمریکای جنوبی) سرو می کند، به چشم می خورند. چنین وانت هایی در مناطق ساحلی مکزیک رایج هستند، زیرا بسیاری از موج سوارها و ماهیگیرها از کالیفرنیا آنها را به پایین منتقل کردند.

تمامی جزئیات، از کاشی های برگرفته از دوره استعمار منطقه توسط اسپانیا که روی پله ها از آنها استفاده شده است تا متکا های رنگارنگ یا پشتی حلبی و مزین تخت ها که از کلیساها الهام گرفته اند، به نام تجاری دبلیو پونتا د میتا مربوط می شوند. به فکر راه های خاصی برای حمایت از نام تجاری خود باشید. این موارد می توانند شامل ظاهر کارت های شما، انواع نوشیدنی هایی که به کارفرمایان می دهید یا اینکه چگونه محصول تان را بسته بندی می کنید باشند.

مطلب مرتبط:چگونه بهترین نام تجاری را بیابیم/ بهترین نام برای برند

4- به ذی نفعان کلیدی احترام بگذارید

آداب و رسوم بومی شاخصه ای حیاتی برای نام تجاری W است و از این رو همه شعب آن سعی در حمایت از آنچه مردم بومی به آن اهمیت می دهند دارند. برای مثال، به گفته پوئنته، چهار درخت بزرگ در ملک دبلیو پونتا د میتا قرار دارند که توسط مردمان هوییچول تقدیس شده اند و درخت در فرهنگ هوییچول ها نماد محافظت است. زمانی که این هتل رامشگاه آب گرم خود را نزدیک یکی از درختان مقدس انجیر بنا کرد، عرشه آن را طوری طراحی کرد که دور ریشه های درخت قرار داشته باشد. به آنچه برای ذی نفعان مهم است دقت کنید. این به شما در جهت کسب چراغ سبز در پروژه های آینده که می توانند کسب و کار شما را رشد دهند کمک خواهد کرد و همچنین از اجتماع محلی استقبال مثبت دریافت خواهید کرد.

5- جنبه تفریحی را فراموش نکنید

نام تجاری W برای پرانرژی بودن اش شناخته شده است. بنابراین دبلیو پونتا د میتا به میهمانان خود فقط کلاس های یوگا ارائه نمی دهد، بلکه به میهمانان یوگای جنگلی ارائه می دهد. این هتل همچنین کلاس های آموزش موج سواری را با حضور افراد بومی حرفه ای در این زمینه ارائه می دهد تا میهمانان تشویق به ترک صندلی های راحتی کنار استخر شده و چیزی جدید یاد بگیرند. کندوکاو در حوضه کسب و کار مورد نظر و حصول اطمینان از اینکه خدمات یا محصولات به طور خاص و مجزایی ارائه می شوند برای رهبران کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به این موارد توجه داشته باشید، تمامی این جزئیات یک حس – یک تجربه خاص از نام تجاری شما – ایجاد خواهند کرد که قدرتمند و به یادمندی خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی