جمعه, 08 تیر 1397 - 15:46

تبلیغات بومی

به کارگیری تبلیغات بومی جهت ارتباط با مشتریان/ دنیای گیج کننده تبلیغات بومی

تبلیغات بومی به نام های تجاری فرصت ارتباط با مشتریان را در قالب فضایی راحت و در دسترس ایجاد می کنند.

در دنیای گیج کننده تبلیغات بومی، به جای استفاده از تاکتیک های بیش ازحد ملموس، روش های تبلیغاتی بومی و نامحسوس، به نمایش محتوای ارزش بنیان می پردازند. در اینجا می توانید برای آغاز و بهره وری هرچه بیشتر از برنامه تبلیغات بومی خود از رهنمودهای زیر استفاده کنید.

چیستی تبلیغات بومی دلیل اهمیت آن

تبلیغات بومی درواقع تبلیغاتی در جهت بازاریابی هستند که پشت نقاب «مقاله» پنهان شده اند. برای مثال، وب سایت فوربز در تابستان گذشته اساسا تبدیل به محلی برای تبلیغات ریاست جمهوری شد، اما این موضوع برای کاربر عادی وب سایت امری محسوس نیست. از طریق پوشاندن نقاب «مناظره ها یا عقاید سیاسی» به تبلیغات، این قطعات از تبلیغات بومی به خوبی با قطعات وب سایت میزبان در هم آمیخته و خود را استتار کردند. شرکت های کوچک و بزرگ درحال استفاده از تبلیغات بومی جهت جذب مشتریان هستند. به نقل از وب سایت بیزنس اینسایدر، تا سال 2021 تبلیغات بومی تقریبا سه چهارم تمامی سودهای تبلیغاتی را تشکیل خواهند داد و تبلیغات بومی صنعتی به ارزش 21میلیارد دلار خواهند رسید. بزرگ ترین بخش مخارج در زمینه تبلیغات بومی به رسانه های اجتماعی تعلق دارد، اما دیگر بخش ها نیز درحال رشد هستند، به طوری که انتظار می رود تا دو سال آینده صفحات بومی شکل تا 200درصد رشد داشته باشند.

مطلب مرتبط:بایدها و نبایدهای بومی‌ سازی کمپین های تبلیغاتی جهانی / مطابقسازی کمپینهای جهانی با فرهنگ بومی

چرا توجه ها به تبلیغات بومی جلب شده است؟

دلیل اوج گرفتن تبلیغات بومی ساده است؛ افراد از تبلیغات مجازی که ناگهان صفحه ای را در مقابل آنها باز می کنند، متنفرند. مواردی که توجه ها را به تبلیغات جلب کرده اند، از قرار زیر هستند:

ترویج تلفن های همراه

از منظر مقدار زمانی که افراد در فضای اینترنت به سر می برند، تلفن های همراه از رایانه های شخصی پیشی گرفته اند. تبلیغات بومی به زودی جای مدل های سنتی بازاریابی را خواهند گرفت، زیرا تبلیغات با استفاده از صفحه هایی که ناگهان جلوی روی مخاطب باز می شوند، هیچ گاه در تلفن های همراه کاربردی نبوده اند. این پلتفرم به مخاطب امکان درگیر شدن را می دهد که دیگر مدل ها این ویژگی را ندارند.

واقعیت مجازی

تکنولوژی واقعیت مجازی به لطف قیمت های پایین تر و امکاناتی مانند بسط واقعیت از طریق اضافه کردن شاخصه های مجازی، به استفاده انبوه در بازار رسیده است. زمانی که واقعیت مجازی با تبلیغات بومی همگام شود، بازاریابان قادر به تولید برنامه های هرچه طبیعی تر و درگیر کننده تر خواهند بود.

تبلیغات روایی

تبلیغات به جای اینکه تنها بر فروش متمرکز باشند، بیشتر در پی نقل روایی هستند. این شیوه صادقانه برای تبلیغ نام تجاری، کارکنان بیشتری را نسبت به مدل های سنتی جذب می کند.

انواع تبلیغات بومی

گونه های مختلفی از تبلیغات بومی وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند:

تبلیغات بومی در شبکه های اجتماعی

این تبلیغات ممکن است شامل پست های فیس بوکی و دارای اسپانسر یا توییت های تبلیغاتی باشند که در کنار خروجی های رایج رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند و مانند یک پست «معمولی» جلوه می کنند.

تبلیغات بومی در قالب ویدئو

جالب است بدانید گونه ویدئویی تبلیغات بومی با قرار گرفتن پس از محتوای متنی در این عرصه، مقام دوم را بر دوش می کشد. اسنپ چت اخیرا با دستیابی به روزانه 150 میلیون کاربر فعال، از فیس بوک پیشی گرفت. حال به نظر می آید فیس بوک و اسنپ چت در حال جنگ بر سر به دست آوردن بزرگ ترین سهم از بازار محتوای ویدئویی هستند.

تبلیغاتی که در کنار محتوای اصلی سایت میزبان به نمایش در می آیند

شاید شما یکی از این نوع تبلیغات را در پایان یک مقاله یا در کنار صفحه دیده باشید. در یک وب سایت خبری، این تبلیغات ممکن است خود را به شکل خبرهای واقعی درآورند، اما درحقیقت به وب سایت دیگری متصل باشند. 

چگونه از تبلیغات بومی استفاده کنیم

درحال حاضر، کسب و کارهای معدودی از تبلیغات بومی استفاده می کنند. برای شروع استفاده از این نوع تبلیغات، این گونه می توانید اقدام کنید:

مخاطب خود را شناسایی کنید

مخاطبان شما به چه وب سایت هایی سر می زنند؟ از اطلاعات آماری برای شناسایی مخاطب خود و اینکه در چه مکان هایی با نام تجاری شما بیشترین برخورد را دارند، استفاده کنید. اینکه مخاطب شما خواهان مطالعه چه چیزی است، کدام بخش از کسب وکار شما او را جذب می کند و چگونه می توانید مشکلات او راحل کنید را مورد بررسی قرار دهید.

از محتوایی که درحال حاضر در دست دارید، استفاده کنید

اگر به دنبال تأثیر گذاشتن بر مشتری خود بدون مخارج اضافی هستید، به سراغ محتوایی که در دسترس دارید بروید. اینها معمولا بیشتر از پست های معمولی تأثیرگذار خواهند بود و چون از قبل آماده شده اند، می توانید همین حالا در زمینه تبلیغات بومی دست به کار شوید.

اهداف خود را مشخص کنید

مخاطبان از اینکه بر روی نوشته ای جالب کلیک کنند و سپس متوجه شوند آن نوشته تبلیغ بوده، ممکن است ناراحت شوند. بنابراین، صریحا این را برسانید که مخاطب در حال مطالعه محتوای اسپانسرشده است.

مطلب مرتبط:تکنیک های تازه تبلیغاتی برای نفوذ بیشتر در مصرف کنندگان

عجله نکنید

احتمالا زمان زیادی را صرف ساخت وب سایتی مملو از محتوای جالب توجه کرده اید. برنامه تبلیغات بومی نیز از این قاعده مستثنا نیست. انتظار نداشته باشید یک شبه پایه ای قوی برای برنامه تبلیغات بومی خود بسازید و بلافاصله به نتیجه برسید. با محتوایی که در دست دارید شروع کنید و از تحلیل های آماری جهت پیگیری نتایج استفاده کنید. سپس می توانید به برنامه خود شاخ و برگ دهید و یا گونه های دیگری از محتوا را به آن اضافه کنید. در این مرحله تمرکز خود را بر استفاده از دیگر گونه های محتوا مانند اینفوگرافیک ها یا ویدئوها بگذارید. اگر کسب وکار شما کوچک است، می توانید این کار را به شرکتی تبلیغاتی واگذار کنید. چراکه ساخت ویدئویی بااستفاده از امکانات بی کیفیت و افراد غیرماهر به تبلیغات شما رنگ و بوی حرفه ای نخواهد داد. درضمن شرکت های تبلیغاتی ممکن است روش هایی نیز جهت جمع آوری و تحلیل داده به شما ارائه دهند.

به شبکه های محلی خود نفوذ کنید

برای ارتباط با مخاطبان، به فکر دستیابی به فردی پرنفوذ در سطح محلی و یا منبعی شناخته شده جهت تولید محتوا باشید. ناشران اسپانسرشده ابزاری برجسته برای بازاریابی هستند.

تبلیغات بومی، گونه پیشتاز بازاریابی در سال 2017 و سال های جاری خواهند بود، بنابراین بهتر است مقداری از نقدینگی خود را خرج این شیوه مؤثر بازاریابی کنید. فرقی نمی کند خود این کار را انجام می دهید یا آن را به شرکت دیگری واگذار می کنید، در هرصورت محتوای تبلیغاتی راه اصلی دستیابی و حفظ مشتری در سال های جاری خواهند بود.




آخرین مطالب سایت :

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی