دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 - 14:42

درس هایی مهم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با اثرگذاری مناسب / ۶ درس از مشاهیر تبلیغات

مقاله پیش رو چکیده ای از کتاب راه حل تبلیغات نوشته کریگ سیمون است.

مهم نیست پیام تبلیغاتی شما چیست و از چه پلتفرمی برای انتشار آن استفاده می کنید، اصولی اساسی برای تبلیغ وجود دارد و باید از آنها پیروی کنید تا مطمئن شوید برای انتقال اطلاعات، تا جایی که امکانش بوده، مؤثر عمل کرده اید.

از بین تمام مطالبی که خوانده ام و تحقیقات گسترده ای که در زمینه بررسی برخی از بهترین تبلیغ کنندگان صورت گرفته است، به این شش درس مهم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با احتمال موفقیت بالا رسیده ام.

درس ۱: محصول خود را بشناسید

برای فروختن یک کالا، باید شرحی از آنچه را می خواهید پیشنهاد دهید به مشتریان احتمالی ارائه کنید. در این نقطه، بسیاری از تبلیغ کنندگان، اشتباه می کنند و با یک برگه سفید کاغذ در دست یا روبه روی صفحه کامپیوتر منتظر می مانند تا به آنها الهام شود. اما افراد زبده در امر تولید محتوای تبلیغاتی به ما می گویند که این روش یک نسخه خوب از آنچه باید پیاده سازی شود نیست.

تمام چیزی که برای شروع و قرار گرفتن در مسیر این فرآیند نیاز دارید، روبه روی شماست. کاری که می خواهید برای ترغیب مشتری به خریداری محصول انجام دهید، در خود محصول و اطلاعاتی که از آن دارید نهفته است. کاری که باید انجام دهید، تحقیق و سازمان دهی اطلاعات از ویژگی های محصولی است که قصد توسعه بازار فروش آن را دارید.

مطلب مرتبط: چطور کمپین تبلیغاتی موفق طراحی کنیم؟

مهم نیست چه می فروشید، کار خود را با جمع آوری اطلاعاتی که از محصول دارید شروع کنید. اگر تنها یک محصول می فروشید، تمام اطلاعات مرتبط اعم از نحوه تولید، کاربرد، علل برتری های احتمالی آن بر رقبا و هر تلاش خاصی را که برای ایجاد آن انجام شده است جمع آوری کنید. به ویژه جمع آوری اطلاعاتی که بیانگر ویژگی های خاص و کیفیت محصول است در این مرحله بسیار حیاتی است. مهم ترین فایده آن چیست؟ ممکن است برای مدتی تمام وقت شما را مشغول کند، اما نگران آن نباشید. کار خود را فقط با فهمیدن زیر و بم کیفیت و ویژگی های محصول تان شروع کنید، ایده ها و ارتباطات، خودشان شکل می گیرند.

درس ۲: مخاطب خود را بشناسید

جنبه دیگر ایجاد یک پیام موفق، همسو کردن آن با تمایلات، نیازها، علایق و زبان افرادی است که می خواهید محصول تان را به آنها بفروشید. اگر بهترین مشتریان شما پسران نوجوان و علاقه مند به اسکیت بورد و هیپ هاپ هستند، نحوه ارسال پیام تان قطعا با زمانی که مخاطبان اصلی محتوای تبلیغات مردان میانسال، جا افتاده و محتاط تر هستند تفاوت می کند. چیزی که برای فروش محصول به یک گروه، مناسب است، الزاما برای گروه بعدی جواب نمی دهد.

ایدئولوگ های امر تبلیغات ادعا می کنند که باید فرهنگ زندگی مشتریان را شناسایی کرد. به سینمایی که آنها می روند مراجعه کنید. مجله های محبوب آنها را بخوانید. به مکالمات شان در آسانسور، رستوران یا موقع تماشای فوتبال گوش کنید و هر جایی که وقت می گذارند در کنار آنها باشید. اگر امکانش وجود دارد، سؤال پرسیدن از خودشان را نیز در نظر بگیرید. پرسشنامه هایی را برای گروهی از افرادی که به مشتریان تان شبیه هستند بفرستید یا حتی شخصا با آنها مصاحبه کنید.

همچنین می توانید فهرست مشتریان را به شرکتی که کار مدل سازی مشتریان انجام می دهد ببرید و خیلی چیزها در مورد آنها بفهمید. این شرکت ها از طریق پرسشنامه هایی که مردم با بی اعتنایی پر کرده اند، به اطلاعات شگفت انگیزی دست پیدا می کنند که سپس توسط شرکت های بزرگ اطلاعات مصرف کننده و کسب و کار، گردآوری می گردند.

در نتیجه این شرکت ها می توانند تصویر خوبی از خریداران به شما بدهند. آیا همه آنها سگ دارند؟ می توانید در نمونه های خود از تصویر سگ استفاده کنید. آیا زنان و مردان ورزشکار و فعالی هستند؟ این مسئله، ایده بیشتری درمورد ارتباط با آنها به شما می دهد. آیا مجردند؟ این هم اطلاعات مهمی است.

تک تک این موارد شما را در اینکه محصول تان را به چه کسانی می فروشید، چگونه به زبان آنها صحبت کنید، چگونه علایق آنها را ببینید یا بر انتخاب ها و رفتارشان تأثیر بگذارید یاری می رساند.

مطلب مرتبط: ۱۰نکته برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق

درس ۳: مطمئن شوید که تمام بخش های مجموعه را به درستی می شناسید

هر مجموعه تبلیغاتی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از آنها هدف متفاوتی دارد و برای موفقیت کلی کمپین ضروری است. اگر در حال نوشتن یک ایمیل تبلیغاتی، یک صفحه وب، یک وبلاگ یا یک تبلیغ در نشریات هستید، باید عنوانی داشته باشید که توجه افراد را جلب و آنها را به خواندن بیشتر ترغیب کند. این عنوان باید با نسخه ای همراه شود که مورد شما را ارائه دهد و خوانندگان را متقاعد کند که به محصول شما نیاز دارند و باید آن را داشته باشند.

اگر انتظار دارید مردم به شما پول یا حتی آدرس ایمیل خود را بدهند، باید به آنها ضمانت بدهید. این ضمانت می تواند ضمانت برگرداندن پول باشد یا اطمینان از این که آدرس ایمیل آنها را به شرکت دیگری نمی فروشید. هدف ضمانت، راحتی خیال مشتریان درمورد پول و اطلاعات شخصی آن هاست.

به یک صفحه یا فرم درخواست محصول نیاز دارید تا به این ترتیب افراد، اطلاعات و درخواست های شان را از آن طریق در اختیار شما بگذارند. فرم درخواست باید واضح و استفاده از آن آسان باشد، در غیر این صورت افراد را از دست خواهید داد. سبد خرید خالی گاه می تواند به دلیل پیچیدگی یا ناکارآمدی صفحه درخواست محصول بوده باشد.

ممکن است به یک بخش سؤال های رایج، دستورالعمل های خاص، اقلام جدید، سخنان الهام بخش از افراد مشهور، تصاویر، کارتون ها، نمودارها و جداول نیاز داشته باشید. هیچ محدودیتی درمورد این که چه چیزهایی می توانید در مجموعه تبلیغاتی خود بگذارید - تا زمانی که از پیام های فروش شما حمایت کرده و مردم را به خواندن ترغیب می کند- وجود ندارد. حرف آخر اینکه، مطمئن باشید تمام بخش های کمپین همسو با هدف اصلی مجموعه گام بردارند.

درس ۴: همه چیز حول توقعات مشتری می چرخد

البته شما به محصول خود و متقاعد کردن مشتریان تان علاقه دارید. اما مشتریان شما به چه چیزی علاقه مند هستند؟ خودشان و چیزی که می خواهند. یعنی اگر می خواهید موفق باشید، شما نیز باید به این چیزها علاقه مند باشید.

هدف نسخه تبلیغاتی شما بالا بردن خود و تأثیر گذاشتن بر مردم از طریق واژه های زیاد نیست. هدف، جذب مشتریان احتمالی است. شما می خواهید آنها را به خود و محصول تان علاقه مند کنید، بنابراین کاری که باید بکنید، این است که کمپینی را درباره آنها بسازید. به این معنا که باید به شکلی درمورد محصول تان صحبت کنید که توجه مشتریان را جلب کند. نسخه شما باید چیزهایی را که مشتریان اهمیت می دهند و این که محصول تان چگونه نیاز آنها را برطرف می کند در نظر بگیرد.

اگر تعادل مناسب را حفظ کنید، قادر خواهید بود همه اطلاعات مهم درمورد محصول را کسب کرده و شخصا خواننده را ترغیب کنید. نهایتا باعث شوید بدانند که خرید محصولاتی که شما ارائه می دهید چقدر اهمیت دارد.

درس ۵: فن نمایش، شما را متمایز می کند

هیچ کس به خواندن مطلبی که برایش جذابیت ندارد علاقه نشان نمی دهد. این قبیل مطالب این قدر زیاد هستند که حواس ما را پرت می کنند. میزان توجه افراد، مدام در حال کمتر شدن است.

اگر می خواهید بر رفتار افراد تأثیر بگذارید، باید علاقه آنها را به خودتان به مدت طولانی حفظ کنید تا پیام خود را برسانید. این مسئله گاهی اوقات اندکی به فن ارائه نیاز دارد.

چه کاری می توانید انجام دهید تا محصول، بنر تبلیغاتی، تبلیغ تلویزیونی شما از چیزهای دیگری که توجه مشتریان احتمالی را جلب می کنند، بارزتر باشند؟

کارهایی هست که از نظر ظاهری می توانید پیاده کنید. اگر درحال فرستادن یک بسته پستی مستقیم هستید، می توانید از یک پاکت با رنگ روشن استفاده کنید. می توانید از شکل هایی که جلب توجه می کنند استفاده کنید یا کلماتی را روی پاکت بنویسید که کنجکاوی دیگران را تحریک کند. می توانید از پست سنگین هم استفاد کنید- پاکت حاوی چیزی که سنگین باشد و جالب به نظر برسد. موقع برداشتن چنین محصولی از روی زمین مشتریان حتما و حتی دیگران، حتما کنجکاو می شوند تا بدانند چه چیزی در درون آن قرار دارد.

اگر به صورت آنلاین تبلیغ می کنید، می توانید از عناوین جالب یا تصاویر بر بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید یا عنوان های بلاگی انتخاب کنید که توجه افراد را به خود جلب کند. همچنین می توانید از بنرهای تبلیغاتی چشمک زن یا تبلیغات ویدئویی استفاده کنید. کمی فن نمایش در قسمت موضوع یک ایمیل می تواند افراد را به باز کردن آن ترغیب کند.

می تواند مرز بین نادیده گرفته شدن و مورد توجه واقع شدن در واقع همین تفاوت در شیوه ارائه های ظاهری در تبلیغات است.

مطلب مرتبط: نگاهی به کمپین های تبلیغاتی برتر دنیا

درس ۶: همه جوانب را بسنجید

اگر فقط یک چیز باشد که مشاهیر تبلیغاتی روی آن اتفاق نظر داشته باشند سنجش همه جوانب کار است. آنها مکررا در نوشته ها و تفکرات شان بر آن تأکید می کنند. به چیزهایی که دیگران به دست آورده اند و شما برای شان تلاشی نکرده اید راضی نباشید و فرض نکنید در حال کسب بهترین نتایج هستید. همچنین تصور نکنید کاری که در حال انجام آن هستید اصلا نتیجه ای ندارد و باید متوقف شود. یک تغییر کوچک در عنوان یا رنگ می تواند یک کمپین بازنده را به برنده تبدیل کند.

اگر اندازه واکنش مشتریان را نمی سنجید، ممکن است نتایج مؤثر را از دست بدهید یا پول خود را تلف کنید. یاد بگیرید که چگونه نتایج کمپین های خود را بسنجید: این می تواند باعث تمایز میان موفق شدن یا نشدن شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی