چهارشنبه, 22 فروردين 1397 - 14:15

۶ راهبرد تبلیغاتی عالی برای کسب و کار های کوچک


  به قلم: توماس اسمیل

  بنیانگذار FE International

صاحبان کسب وکارهای کوچک، باید نسبت به کمپین های تبلیغاتی خود واقع بین باشند. البته، اغلب آنها به دنبال راه حل های مؤثر و کم هزینه هستند، اما معمولا، تنها می توان یکی از این دو مورد را به دست آورد؛ بعید است که برای تبلیغات خود، کانالی را پیدا کنید که همزمان، هم مؤثر و هم ارزان باشد. 

به همین دلیل است که باید برای تبلیغات بودجه بندی کنید، نه اینکه تنها با پولی که برایش کنار گذاشته اید، جلو بروید. با اختصاص دادن مبلغ مناسب به کانال های مناسب و براساس اطلاعاتی که در طول راه جمع آوری می کنید، می توانید به نتایج دلخواه خود برسید یا حداقل، نتایج تان را بهبود بخشید. از آنجایی که هزینه های ماهانه ثابتی خواهید داشت، بهتر است قادر به اندازه گیری میزان سودآوری کل نیز باشید.

در اینجا، با توجه به نیاز شما برای بهینه سازی تلاش های تبلیغاتی خود، بهترین راهبردهای تبلیغاتی موجود برای کسب وکارهای کوچک ارائه می شود.

1. مخاطبان خود را هدف گذاری کنید

متاسفیم، اما محصول یا خدمات خاصی که ارائه می دهید، در حال حاضر با نیازهای هیچکدام از مردم کره زمین مطابقت ندارد! به رغم این واقعیت که هدف گذاری، یکی از مزایای اصلی تبلیغات آنلاین است، بسیاری از کسب وکارهای کوچک، کمپین های چندان هدفمندی را به راه نمی اندازند.

در واقع بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید، باید قادر به ایجاد نمایه دقیقی از مشتریان هدف خود باشید. با استفاده از این اطلاعات و آنچه در مورد مشتریان کنونی خود می دانید، می توانید برای جلب مشتریان بیشتر، در کمپین های خود، طیف های جمعیت شناسی و روان شناختی مشابهی را مورد هدف قرار دهید.

خواه به صورت آنلاین تبلیغ می کنید و خواه آفلاین، مطمئن شوید که عبارات و تصاویر تبلیغ شما، همان نوع از مشتریانی را که می خواهید با آنها کار کنید بازتاب می دهد. این یک نکته کلیدی برای یک هدف گذاری خوب است.

2. تبلیغات خود را اندازه گیری و رهگیری کنید

بسیاری از کسب وکارهای کوچک، اصلا در این رابطه که تبلیغات شان واقعا کارساز هست یا خیر، هیچ ایده ای ندارند؛ که این صحیح نیست.

پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین مانند Google AdWords و فیس بوک، آمارهای گسترده ای را در ارتباط با آگهی های تبلیغاتی تان فراهم کرده و در زمینه تشخیص اینکه کدام قسمت ها به خوبی عمل کرده و کدام قسمت ها خیر، به شما کمک می کنند. البته، این بدان معنا نیست که چون به وجود آوردن تبلیغاتی که طنین انداز مشتریان هدف تان باشد زمان بر است، دیگر به امتحان کردن و آزمایش نیازی ندارید، بلکه مفهومش این است که می توانید در قدم های بعدی خویش، سریع تر تصمیم گیری کنید.

اگر به صورت آفلاین تبلیغ می کنید و باید آدرس ایمیل یا شماره تلفن خاصی را به منظور راهنمایی مشتریان بالقوه تان از نحوه پیدا کردن شما و کارهای تان مشخص کنید، حدس و گمان را تمام کنید؛ چنین تلاشی، ارزشش را دارد.

3. از زمان مناسب برای تبلیغات آگاه باشید

در نگاه اول، شاید تبلیغات یکباره سالانه نسبت به معادل ماه به ماه آن (به دلیل قیمت ارزان تر)، یک رویکرد معقول و منطقی به نظر برسد، اما اگر به راه اندازی کسب وکارتان نگاهی بیندازید، احتمالا بسیاری از کارهایی که انجام داده اید، قابل اندازه گیری نیستند. هیچ راهی برای حفظ یک طرح بازاریابی و تبلیغاتی مشابه در طول سال وجود ندارد.

اگر کارتان فروش محصولات فصلی است، باید در فصل هایی که بیشترین کارایی را برایتان دارد، تبلیغ کنید. حتی ممکن است بخواهید تبلیغات خود را کمی زودتر از موعد مقرر شروع کرده و تا کمی بعد از آن ادامه دهید.

جمعه سیاه، کریسمس، عید نوروز و سایر مناسبت ها و تعطیلات، بسته به نوع کسب و کاری که می چرخانید، شاید مهم ترین فصول عملکردی باشند. ممکن است کنار گذاشتن پول اضافی برای تبلیغات در چنین روزهایی برایتان سودمند باشد.

در نهایت، شاید اینکه یک چشم تان به زمانی که رقبای شما، تبلیغات بزرگ خود را عرضه می کنند باشد، برایتان سودمند باشد. اگر برای خودتان بودجه تبلیغاتی کنار بگذارید، ممکن است بتوانید سرعت رقابت خود را حفظ کرده یا حتی از آنها سبقت بگیرید.

مطلب مرتبط: راه هایی برای کاهش هزینه کسب و کارهای کوچک

4. به خوبی برندسازی کنید

آیا مشتریان تان می توانند آگهی های شما را بلافاصله از روی عبارات، انتخاب رنگ ها، تصاویر، لوگو یا سبک و طرح حروفی که به کار می برید شناسایی کنند؟ اگر این سؤال مضحک به نظر می رسد، فقط به آنچه برندها و شرکت های بزرگ انجام می دهند نگاهی بیندازید. اغلب اوقات می توانید تبلیغات شان را فقط از روی رنگ هایی که استفاده می کنند، تشخیص دهید.

به مرور زمان، مشتریان تان شما را با طرح های تبلیغاتی تان خواهند شناخت و به آن واکنش نشان می دهند. ممکن است وسوسه شوید که برای ایجاد هر آگهی جدید، برندسازی خود را عوض کنید، اما این کار می تواند در درازمدت گیج کننده و بی اثر باشد. هدف و چشم انداز برند شما باید با آگهی های آشنایی که پیوسته برای مخاطبان هدفتان طنین انداز می شود، به صورت مستمر در مکان های مورد انتظار نمایش داده شود.

خلاصه کلام: به خوبی برندسازی کرده و تمام توجه تان را به تصویر برند خود معطوف کنید. از طریق هم نوایی (resonance) با برند، وفاداری به برند ایجاد کنید.

5. از منابع خود به خوبی استفاده کنید

شما باید از اهمیت یک رتبه خوب در موتورهای جست وجو مطلع باشید، اما شاید برای ایجاد مداوم محتوای جدید و آموزنده برای وب سایت خود، منابع و زمان کافی نداشته باشید.

در مواردی مانند این، بهترین شانس شما در این است که از خدماتی مانند Google AdWords و Bing Ads استفاده کنید، در این صورت، بدون نیاز به بهینه سازی پست های تان برای واژگان کلیدی انتخابی، در صفحه نتایج موتورهای جست وجو (SERP) به جایگاه و رتبه بالاتری دست خواهید یافت. اگر برای تبلیغ بودجه ای کنار گذاشته اید اما زمان لازم را برای ایجاد محتوا ندارید، این کار استفاده خوبی از منابع شماست.

اگر تنها بودجه اندکی را به تبلیغات اختصاص داده اید، ممكن است آگهی دادن در یک مجله گرانقیمت منطقی نباشد. در چنین مواردی، یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک کارایی بیشتری خواهد داشت، زیرا به کمک آن می توانید هزینه های روزانه خود را کنترل کنید.

ارزیابی صادقانه ای از منابع موجود خود داشته باشید و از آنها - به نحوی که به رشد کسب وکارتان کمک کنند- بهره ببرید.

6. تبلیغات را در مکان های مناسب نمایش دهید

فرضیه سازی بیش از حد در مورد مشتریان هدف تان، خطرناک است. به عنوان مثال، اگر به یک نمایش رادیویی مخصوص علاقه دارید و فرض می کنید که مشتریان تان نیز از آن لذت می برند، ممکن است درباره منطق هزینه کردن برای یک تبلیغ رادیویی گرانقیمت و بی تأثیر، دچار اشتباه شوید.

اگر دلارهای تبلیغاتی شما در جای اشتباهی مصرف شود، پول خود را دور می ریزید. به جای آن، لازم است مشتریان خود را بشناسید. پس آنها را بررسی کنید. درباره جاهایی که در مواقع آنلاین بودن سپری می کنند، کتاب ها و مجلاتی که می خوانند و پادکست ها و نمایش های رادیویی که گوش می دهند، اطلاعات کسب کنید.

هنگامی که تبلیغات، با درک صحیح شما از مشتری همراه شود، به جذب ارزش های بیشتری برای کسب وکارتان منجر خواهد شد.  

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی