یکشنبه, 15 بهمن 1396 - 13:04

چگونه شبکه های اجتماعی به رشد برند شما کمک می کنند / تأثیر شبکه های اجتماعی در حوزه برندسازی

 

 به قلم Azure Collier

  کارشناس ارشد مدیریت ارتباطات و بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از جنبه های مهم زندگی افراد تبدیل شده است و تحت این شرایط شرکت ها لازم است از آن در راستای اهداف اقتصادی خود استفاده کنند. با این حال به رغم اهمیت بسیار زیاد آن هنوز هم برخی از شرکت ها در این رابطه اقدامات محدودی دارند.

در همین راستا و در ادامه برای اثبات اهمیت این موضوع در حوزه برندسازی، به ذکر چند مورد از مزیت های آن خواهیم پرداخت. جالب است بدانید که آمار ها حاکی از آن است که 82درصد از کسب وکارهای کوچک تنها از شبکه های اجتماعی در راستای مدیریت تبلیغات و تقویت برند خود سود می برند که این خود به اهمیت کار می افزاید.

1- رایگان بودن در کنار ارائه توضیحات بیشتر

مزیت اصلی شبکه های اجتماعی رایگان بودن آن است. این موضوع در حالی است که برای شبکه های اجتماعی دیگر لازم است شما هزینه های کلانی را خرج کنید. در این زمینه در صورتی که با عدم نتیجه لازم همراه باشد، شما را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد ساخت. در همین راستا این شبکه ها می توانند گزینه بدون ریسکی محسوب شوند. با این حال توجه داشته باشید که همواره باید به نحوی عمل کنید که افراد مشتاق به دنبال کردن صفحه شما در هر یک از شبکه های مجازی مطرح، باشند. در غیر این صورت و در شرایطی که صرفا به امور تبلیغاتی بپردازید، بدون شک در مدت زمان کوتاهی همان مخاطبان اولیه خود را نیز از دست خواهید داد. به همین خاطر همواره باید با ظرافت در این رابطه عمل کنید.

همچنین شیوه های دیگر تبلیغاتی به علت محدودیت زمانی و مکانی که دارند، آنگونه که باید نمی توانند توضیحات جامعی را ارائه دهند. با این حال شبکه های اجتماعی بدون این دسته از محدودیت ها بوده و این موضوع فضا را برای اقدامات بیشتر مهیا ساخته است.

مطلب مرتبط: ۵نکته بازاریابی جهت برندسازی در اینستاگرام

2- محبوبیت بسیار بالا

در هر جایی که افرادی وجود داشته باشند، می توانید بازار خود را راه اندازی کنید. این موضوع حتی در قالب های جدید نظیر شبکه های اجتماعی نیز میسر است. با این حال نحوه عمل در این رابطه با شرایطی که مستقیما با افراد در ارتباط هستید، تفاوت هایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. تقریبا 70درصد از بزرگسالان امریکایی در شبکه های اجتماعی معروف عضویت دارند و همین موضوع بیانگر درستی مطلب ذکر شده است.

با این حال توصیه می شود در این رابطه نقطه شروع خود را فیس بوک قرار دهید. دلایل این موضوع نیز به علت سابقه بیشتر و دارا بودن 1.7 میلیارد کاربر فعال است. با این حال در این رابطه خود را به یک شبکه اجتماعی محدود نکنید و از تمامی امکانات موجود در راستای تقویت برند خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که هریک از این شبکه ها از ویژگی های خاص خود برخوردارند که باید براساس نقاط ضعف و قوت هریک اقدامات خود را صورت دهید.

3- مقرون به صرفه بودن

اگرچه دسترسی به این شبکه ها بدون هزینه است، با این حال در راستای رشد و ترقی در آن لازم است هزینه هایی را متحمل شوید. با این حال بار مالی این دسته از اقدامات در مقایسه با سایر روش ها بسیار کم بوده و همین موضوع بیانگر مقرون به صرفه بودن آن است. از جمله اقدامات ضروری در این رابطه استخدام فردی برای مدیریت صفحات شما در هریک از شبکه ها، استخدام عکاس و فیلمبردار حرفه ای برای تولید محتوای جذاب و همچنین درخواست از سایر پیج های محبوب برای تبلیغ شما در راستای بیشتر دیده شدن است.

مطلب مرتبط: شبکه های اجتماعی، راهکاری برای روایت داستان برند شما

4- عدم محدودیت زمانی، مکانی و سنی

در تبلیغات چاپی، مکان مشخصی را باید متصور شوید، این موضوع در رابطه با تبلیغات تلویزیونی و حتی رادیویی اگرچه گستره بیشتری دارد، با این حال به همین شکل است. این موضوع در حالی است که شبکه های اجتماعی هیچگونه محدودیت زمانی، مکانی و سنی نداشته و این موضوع آزادی عمل فوق العاده ای را به افراد در راستای انجام اقدامات بیشتر خواهد داد. با این حال در صورتی که می خواهید در سطح جهانی عمل کنید، لازم است پیام های خود را به چند زبان ارسال کنید تا همگان بتوانند با شما ارتباط لازم را برقرار سازند.

5- ایجاد ارتباط دوطرفه

در سایر روش های تبلیغاتی شما عملا نخواهید دانست که مخاطبان شما چه کسانی هستند. با این حال در این روش قادر خواهید بود با نگاه کردن به لیست دنبال کننده های خود اطلاعات مفیدی را به دست آورید. همچنین این موضوع امکان ارتباط دوطرفه با مخاطب را به همراه خواهد داشت. برای مثال اگرچه در تبلیغات دیگر پل های ارتباطی ذکر می شوند، با این حال نتایج حاکی از آن است که افراد تمایلی به حفظ کردن آن یا سرچ موارد نداشته و این موضوع به عنوان یک معضل مطرح هستند. با این حال شبکه های اجتماعی امکانات وسیعی را برای ارتباط با افراد در اختیار مخاطب قرار می دهد و همین موضوع امکان تبدیل مخاطب به مشتری را در زمان کمتری مهیا خواهد ساخت.

مطلب مرتبط: چرا برندسازی برای بازاریابی مهم است؟

6- امکان خدمت رسانی بهتر به مشتری

همواره صاحبان برندهای مختلف می توانند از شبکه های اجتماعی در راستای ارائه خدمات جالب توجه و منحصر به فرد استفاده کنند. برای مثال ایجاد یک کمپین یا چالش در مدت زمان بسیار کمی مهیا خواهد بود و این موضوع در حالی است که در سایر روش ها نیاز به زمینه سازی های متعدد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی