چهارشنبه, 15 آذر 1396 - 15:05

تبلیغات در اینستاگرام / رازهای تبلیغات در پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی دنیا

امروزه اینستاگرام به پرمخاطب  ترین شبکه اجتماعی تبدیل گشته که همین امر توجه ها را به سمت آن متمرکز ساخته است. بدون تردید تحت این شرایط شرکت ها در صورتی که از این فرصت در راستای اهداف تجاری خود استفاده نکنند، با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد و قارد به رقابت با سایر برندها نخواهند بود. با توجه به جهانی بودن اینستاگرام، این فرصت فراهم است که بدون محدودیت و اعمال تبعیض در هر نقطه ای از جهان بتوانید تا از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید.

به همین خاطر در ادامه به بررسی برخی از موارد تأثیر گذار در راستای یک تبلیغ اینستاگرامی موفق خواهیم پرداخت. با این حال برای درک بهتر این موضوع در ابتدا انواع تبلیغ در این رابطه را معرفی خواهیم کرد.

در یک دسته بندی کلی در اینستاگرام با سه نوع تبلیغ مواجه خواهیم بود.

 1-عکس: توجه به این نکته ضروری است که محور اصلی اینستاگرام بر پایه ارسال عکس بوده و به همین خاطر لازم است تا به عنوان مهم ترین بخش مورد توجه قرار گیرد. در این رابطه استفاده از عکاس حرفه ای ضروری است. با این حال توجه داشته باشید که تحت هر شرایطی باید آرم تجاری خود را نیز درج کنید. درواقع به هر میزان که مخاطب برند شما را بیشتر مشاهده کند، به همان میزان نیز بهتر به خاطر خواهد آورد که خود امری مهم در راستای تبلیغات به حساب می  آید.

 2-کلیپ: اگرچه تمرکز اصلی اینستاگرام روی ارسال عکس است، با این حال این امر باعث نشده است تا خود را محدود به این امر کنند. درواقع مهم ترین عامل محبوبیت این شبکه اجتماعی در ارائه خدمات و قابلیت های متنوع و گوناگون است. از دیگر امکانات جذاب اینستاگرام امکان ارسال ویدئو های یک دقیقه ای است.

اگرچه این امر ممکن است برای برخی از کلیپ های تبلیغاتی بسیار کم باشد، با این حال توجه داشته باشید که در نسخه های جدید این اپلیکیشن شما قادر به ارسال 10 کلیپ یک دقیقه ای در قالب یک پست خواهید بود. به همین خاطر نباید خود را در این رابطه محدود کنید. با این حال توجه داشته باشید که نوع تبلیغ شما باید با توجه به ویژگی های منطقه ای که درآن مشغول فعالیت هستید، باشد.

درواقع سرعت اینترنت منطقه شما عاملی تعیین کننده است و آمارها حاکی از آن است که افراد چندان تمایلی به دیدن کلیپ های تیلیغاتی نداشته و بهتر است تمرکز خود را بر ارسال عکس بگذارید. همچنین در پاییین هر تصویر امکان درج توضیحات بیشتر وجود دارد. این امر به این خاطر است که در بسیاری از موارد نمی  توان با توجه به تصویر محصول، تمامی سؤالات خود را پاسخ داد. تحت این شرایط ارائه توضیحات بیشتر ضروری به نظر می  رسد. با این حال در این رابطه نوع چیدمان مطالب خود را به نحوی سازماندهی کنید که مخاطب با متنی طولانی و گیج کننده مواجه نشود.

 3-استفاده از قابلیت استوری: در به روز رسانی های اخیر این شبکه، قابلیتی تحت عنوان استوری اضافه شده است که به کاربران این امکان را می  دهد که تصاویر و ویدئوهای 24 ساعته ارسال کنند. این امر اقدامی هوشمندانه محسوب می شود و باعث خواهد شد تا حجم پیام های ارسالی بیش از حد نشود و در تعادلی منطقی باقی بماند. درواقع ارسال پست های مکرر از اقدامات نادرست برخی صفحه ها محسوب می شود که لازم است با توجه به آستانه تحمل مخاطبان صورت گیرد.

در رابطه با این امر بهتر است تا نظرسنجی ای برای آگاهی نسبت به مدت زمان مناسب ارسال هر مطلب، ایجاد کنید. با این حال به طور معمول توصیه می شود تا این تعداد به بیش از دو پست در روز تجاوز نکند. همچنین در رابطه با استوری بهتر است مطالبی را در آن درج کنید که دوست دارید با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود با این حال ارزش خبری خود را خیلی زود از دست خواهد داد.

با این حال همواره این امکان وجود دارد که پیج شما با استقبال خوبی مواجه نشود. تحت این شرایط لازم است از پیج های محبوب و پرطرفدار در این رابطه استفاده کنید. درواقع بسیاری از این صفحات در زمینه تبلیغات برای سایر برندها فعال بوده و تنها کافی است با توجه به بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. توصیه آخر در این مبحث اینکه در صورتی که تجربه حضور در این شبکه را نداشته اید بهتر است مدیریت آن را به فردی باسابقه واگذار کنید.

حال با ارائه توضیحاتی در رابطه با اینستاگرام و انواع تبلیغات موجود در آن، به بررسی راهکارهای موفقیت در راستای تبلیغ موفق در این این شبکه محبوب اجتماعی خواهیم پرداخت.

1-مخاطبان خود را بشناسید

همواره باید به این سوال پاسخ مشخص دهید که برای چه کسانی قرار است تبلیغ را انجام دهید. برای مثال در صورتی که جامعه مورد هدف شما قشر مسیحی نشین و با اداب و فرهنگ خاصی است لازم است تا سیاست کاری خود را در این رابطه را با توجه به موارد ذکر شده ایجاد کنید. این امر اگرچه شما را محدود خواهد ساخت با این حال چارچوب به دست آمده در صورتی که به خوبی مورد توجه قرار گیرد، ضامن موفقیت شما خواهد بود. همچنین لازم است به پیج خود شخصیت دهید و آن را منحصر به فرد کنید.

برای مثال برخی از برندها عکس های محصولات خود را در پس زمینه ای خاص و ثابت تهیه کرده و آن را ارسال می  کنند. این امر باعث خواهد شد چشم مخاطب به این قالب عادت کرده و در هر جایی به راحتی تعلق محصول به برند شما را تشخیص دهد که این خود گامی مثبت در راستای موفقیت تبلیغ محسوب می شود. توجه داشته باشید که این اپلیکیشن مرتبا به روز رسانی خواهد شد و لازم است قابلیت های جدید آن را به خوبی درک و از آن در راستای تبلیغ بهتر استفاده کنید.

2-از اعجاز نوشته ها غافل نشوید

کپشن به مطالبی اطلاق می شود که در زیر هر پست نوشته شده و در آن توضیحات درج خواهند شد. بدون تردید نوع ادبیات شما عامل تعیین کننده ای در میزان جذابیت پیام ها خواهد داشت و لازم است با توجه به نوع کسب وکار و مخاطب صورت گیرد. برای مثال در صورتی که حوزه فعالیت شما شعر و ادبیات است، متن ها باید به زبانی ادبی باشد با این حال این امر برای یک برند پوشاک الزامی نبوده و لازم است تا به زبان محاوره صورت گیرد. با این حال در این قسمت لازم است به مختصر بودن نوشته و در عین حال جامعیت توضیحات توجه کافی نشان داده شود.

در این راستا بررسی برندهای رقیب در این رابطه می  تواند راهنمای عمل بسیار خوبی باشد، با این حال در این رابطه سعی در کپی برداری از پیج فرد دیگر را نداشته باشید. در واقع هدف از این کار تنها الگوبرداری برای انجام درست کارها به شیوه ای متفاوت خواهد بود.

3-از هشتگ به تعداد زیاد استفاده کنید

هشتگ در واقع نوعی دسته بندی در جست  و جوی مطالب محسوب می شود و به مخاطب این امکان را خواهد داد تا اهداف خود را با سرعت بیشتری به دست آورند. در همین راستا ضروری است مطالب ارسالی خود را در دسته بندی های متعدد قرار دهید تا شانس دیده شدن برند شما افزایش پیدا کند. اگرچه این امر ممکن است زمان  بر به نظر برسد، با این حال واقعیت این است که هر اقدامی را باید با توجه به فناوری های موجود انجام دهید تا به موفقیت های بیشتر ظرف مدت کمتر دست پیدا کنید.

دراین رابطه نیز نرم  افزار و اپلیکیشن های متعددی وجود دارند که به ارائه هشتگ های رایج در موضوعات مختلف می پردازند. این امر بدون شک کمک شایانی برای شما محسوب خواهد شد. با این حال لازم است چالش هایی را برای مخاطب تعیین کنید تا به نوعی ارتباط شما با آنها افزایش پیدا کند و احتمال دنبال نکردن شما نیز کاهش یابد. درواقع با این کار شما مخاطبان خود را دعوت به تعامل خواهید کرد که خود امری مطلوب محسوب شده و به افزایش محوبیت برند شما منجر خواهد شد. 

درآخر توجه به این نکته ضروری است که میانگین جمعیتی اینستاگرام از سن کمتری به نسبت فیس بوک برخوردار است که قالب آن را زنان و نوجوانان تشکیل می  دهند. به همین خاطر اگرچه اینستاگرام در حال حاضر متعلق به فیس بوک است، با این حال نوع تبلیغ در هر یک تفاوت چشمگیر داشته و لازم است قالب مخاطبان هر یک مورد توجه قرار گیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز