یکشنبه, 28 آبان 1396 - 17:07

ارائه نوشیدنی های گیاهی استارباکس علیه کاهش فروش

استارباکس اعلام کرده است  میزان فروش قهوه در سه ماهه چهارم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 2درصد کاهش یافته و از 4درصد به 2درصد رسیده است.

به گزارش  ام بی ای نیوز، این غول صنعت قهوه به منظور جذب مشتریان جدید با توجه به آمار ناامید کننده فروش در سه ماهه چهارم سال می خواهد روی نوشیدنی ها و خوراکی های گیاهی تر از قبل تمرکز می کند.

این غول قهوه آمریکا اخیرا رقم درآمد خالص خود در سه ماهه چهارم سال را 5.7 میلیارد دلار اعلام کرد که پایین تر از برآورد تحلیلگران یعنی 5.8 میلیارد دلار بود. در همین حین، آمار کلی فروش در سه ماهه چهارم سال 2 درصد افزایش یافت که البته این رقم کمتر از برآورد 3.2 درصدی و رقم 4درصد رشد در سال گذشته بود.

آمار فروش در اروپا و خاورمیانه در سه ماهه چهارم سال نسبت به دیگر نقاط جهان روندی امیدوارکننده تر را طی کرد و با ثبت نرخ رشد درآمد 7درصدی تا 270 میلیون دلار، دارای بالا ترین نرخ رشد درآمد یک دوره سه ماهه در سه سال گذشته بود.

در تماس با یک تحلیلگر، مدیرعامل برند، کوین جانسون درباره برنامه های استارباکس برای ارائه نوآوری های بیشتر در حوزه غذا و نوشیدنی سخن گفت. پیش از این استارباکس روی شکل های تازه چای و قهوه مثل iced اسپرسو وiced tea های به هم زده شده  «Teavana» تمرکز کرده است.

این شرکت همچنین به استفاده از گرایشات در حال رشد از قبیل گیاهخواری و تقاضای مصرف کننده برای نوشیدنی ها و جایگزین های گیاهی می اندیشد. برنامه غذایی استارباکس 21درصد رشد آمار فروش در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی را هدف قرار داده و شاخص جانسون نیز نیل به نرخ رشد 25درصد تا سال 2021 میلادی را به عنوان برنامه آتی استارباکس در نظر گرفته است.

به اعتقاد او، مدیران استارباکس روی چهار شاخه در حال رشد پیرامون نوشیدنی های «Cold Brew»، «Draft Nitro» و تعدیل کننده هایی با محوریت گیاهی از جمله بادام، نارگیل و جایگزین شیر سویا تکیه می کنند.

در ادامه وی افزود که نه فقط این پلتفرم های به سرعت در حال رشد ارتباط نزدیکی با مشتریان ما برقرار می کنند، بلکه تحقیقات شرکت از اقدام فوق به عنوان فرصتی قابل توجه برای فروش محصولات خارج از محل های اصلی فروش هنگام صبح نام می برد.

ایجاد روابط دیجیتال

این شرکت همچنین قصد ایجاد ارتباطی دیجیتال تر از گذشته با مصرف کنندگان، در درجه اول، از طریق اجرای برنامه عضویت جوایز استارباکس و نرم افزار Mobile Order & Pay را دارد.

در کل سال 2017، اجرای برنامه عضویت جوایز استارباکس در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با سال گذشته 11درصد رشد کرد. این در حالی است که بودجه اختصاصی برای هر یک از اعضا در سه ماهه چهارم سال 8درصد افزایش یافت. شرکت هم اکنون در صدد است تا به مشتریان شانس پرداخت هزینه از طریق نرم افزار را بدهد، حتی اگر هیچ یک از آنها جزو اعضای برنامه جوایز استارباکس نباشند.

جانسون معتقد است که با پیشرفت قابل محاسبه از طریق افزایش بهره وری و اوج تجربه مشتری، این شرکت به زودی می تواند شروع به ارائه قابلیت ها و ویژگی های Mobil Order & Pay به همه مشتریان، خواه عضو خواه غیر عضو برنامه جوایز استارباکس کند. در دوره سه ماهه پیش رو، همه مشتریان امکان دانلود نرم افزار شرکت، برقراری یک رابطه دیجیتال با استارباکس، انتخاب یک ابزار پرداخت و استفاده از نرم افزار Mobile Order & Pay  را خواهند داشت.

در ایالات متحده آمریکا، استارباکس دوره سه ماهه قبلی را در حالی به پایان رساند که 11درصد از آمار فروش حاصل ارائه و کار با نرم افزار Mobile Order & Pay  است. در همین حین برند قصد توسعه بازاریابی با هدف تشویق تعداد بیشتری از مشتریان به ثبت نام برای دریافت نرم افزار فوق را دارد.   

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز