یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:36

شکل ظاهری یک بروشور چگونه باید طراحی شود؟

بروشورها مانند خلاصه هایی هستند که در جریان بازاریابی شما به دست مشتریان و مخاطبان خود می دهید و به صورت خلاصه به معرفی خود می پردازید، بنابراین معرفی کردن خودتان و محصولات تان توسط هر ابزاری، پیچیدگی های خاص خود را دارد که باید مدنظر قرار گیرند.

به گزارش پارک بازاریابی ایران، نکاتی که باید در طراحی شکل ظاهری یک بروشور از نگاه مشاوره بازاریابی به آن توجه کنید موارد زیر هستند.

یک) در نظر گرفتن نوع نگاه و نظر مخاطبان

اول اینکه در صورتی که می خواهید یک کاتالوگ مناسبی را طراحی کنید خودتان را جای مشتریان و مخاطبان تان تصور کنید و فکر کنید چه نوع کاتالوگی بیشتر می تواند شما را جذب کند و انتظار دارید که چه ویژگی هایی در یک کاتالوگ وجود داشته باشد. اگر به این موارد توجه داشته باشید یک مسیر روشن و مشخصی برای طراحی بروشورهای خود پیش رو خواهید داشت.

دو) رعایت اهمیت مطالب

سعی کنید در طراحی کاتالوگ، اطلاعات را به ترتیب اهمیت شان قرار دهید. این کار موجب می شود مطالب مهمی که تمایل دارید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند به بهترین نحو نمایش داده شوند و بیش از سایر مطالب بتوانند توجه مشتریان و مخاطبان خود را جلب کنند.

سه) سادگی مطالب

از نظر بازاریابی این خیلی مهم است که سعی کنید مطالب خود را با یک ادبیات ساده و قابل فهم بیان کنید. در عین حال که سعی می کنید مطالب را واضح و مستقیم بیان کنید، سعی کنید مطالب را به شکل صحیح و دقیق به اطلاع آنها برسانید. جملات کوتاه موجب می شود مخاطبان بهتر بتوانند مطلب را درک کنند و رغبت بیشتری برای مطالعه ادامه مطالب خواهند داشت.

چهار) صفحه اول و آخر کاتالوگ

کاتالوگ یا بروشوری که شما تهیه می کنید دارای یک جلد رویی و یک جلد انتهایی است که بعد از آخرین صفحه کاتالوگ قرار می گیرد. اگر می خواهید هر دو جلد شما یکسان نباشد، باید سعی کنید باهم همخوانی داشته باشند و هدف و زمینه ای که در هر دو به تصویر کشیده شده است یکسان و هماهنگ باشد.

پنج) صفحات متعادل

صفحات بروشورها، مطالب، طراحی لوگو و تصاویری که در آنها درج می شود باید حالت قرینه ای و متعادلی داشته باشند.

شش) دقت در انتخاب عکس ها

به همان میزان که عکس ها می توانند یک کاتالوگ را جذاب و خواننده را ترغیب به مطالعه مطالب آن کنند، به همان اندازه انتخاب تصاویر باید با وسواس و دقت بسیاری انجام شود. تصاویری که انتخاب می کنید باید با متنی که درج می شود همخوانی داشته باشند و متعلق به یک زمینه و موضوع باشند. از آنجا که عکس ها نیز می توانند گویای مطالب مورد نظر در ذهن شما باشند، بنابراین دقت در انتخاب عکس ها بسیار مهم است.

هفت) دقت در انتخاب نوع کاغذ

کاغذی که برای کاتالوگ خود انتخاب می کنید باید مناسب با موضوع کاتالوگ شما باشد. به عنوان مثال کاتالوگ هایی که به معرفی محصولات گران قیمت یا زینتی می پردازند حتماً باید از کاغذهای مرغوب تر و بهتری تهیه شوند. نکته مهم دیگر اینکه، هر نوع کاغذی که متناسب با نوع محصولات معرفی شده انتخاب می کنید باید قابلیت تا خوردن را داشته باشند.

جزییاتی که در ابزار های بازاریابی به خصوص در کاتالوگ و بروشور وجود دارند، بسته به نوع صنعت و بازار بسیار متفاوت هستند.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز