جمعه, 28 مهر 1396 - 17:55

مورچه هم با تبلیغات بزرگ جلوه داده می شود / خود را آلوده هر چیزی کنید جز تبلیغات

گروه کسب و کار فرصت امروز: اگر شما یک نویسنده تبلیغاتی یا یک مدیر هنری مشتاق هستید، برای آگاهی از کاری که تبلیغات انجام می دهد، چیز های زیادی برای گفتن است. اما همچنین قابل ذکر است که به دنبال الهام گرفتن خارج از این صنعت هم باشید.

در سومین مجموعه ویدئویی «پندی برای جوانان خلاق» ما، جف گودبای و جولیانا کوب هر دو از جوانان می خواهند که کار تبلیغاتی را کنار بگذارند و از خلاقیت و دانش با جست وجو در زمینه های دیگر الهام بگیرند.

«یک راست به مدرسه تبلیغاتی وارد نشوید»

مدیران جف گودبای، گودبای سیلور استاین و شرکا

گودبای می گوید، « این عقیده همه نیست، اما من دوست ندارم که افراد یک راست از دبیرستان وارد مدرسه تبلیغاتی شوند. دوست دارم دانشجویان مدرک تحصیلی در هر زمینه ای بگیرند و درباره دنیا، و چیزهایی غیر  از تبلیغات بیاموزند. من احساس می کنم بهترین افراد در تبلیغات افرادی هستند که به روش های جالبی از فرهنگ استفاده و آن را دوباره به گونه ای متفاوت خلق می کنند. و فکر می کنم که اگر شما مدرکی در زمینه ای دیگر داشته باشید باعث می شود علاقه بیشتری در این زمینه داشته باشید.»

«به دنبال الهاماتی خارج از حوزه تبلیغات باشید»

جولیانا کوب، مدیر خلاق گروه

کوب می گوید، «لحظه ای که از مدرسه تبلیغات فارغ شدید، یا زمانی که کلاس نمونه کارتان را به پایان رساندید، شروع به الهام گرفتن خارج از حوزه ما کنید. فکر می کنم این برای همه ما مهم است، حتی اگر بخواهیم این راه را ادامه دهیم، چراکه این جایی است که شما شروع به دریافت منابعی هر چه خاص تر برای ایده هایتان می کنید. کار های فوق العاده ای خارج از این حیطه وجود دارد، اما معمولاً الهام بخش این کار تبلیغات شخصی دیگر نیست. از فیلمی که یک فرد دیده، یا یک قطعه هنری یا نصب چیزی، یا یک کارتون نشات می گیرد. فکر می کنم این خیلی مهم است که به نوعی خود را بسازید که بدون توجه به جایگاهی که در حرفه تان قرار دارید، برخی از این موارد دیگر را دنبال کنید.»

«قدرت یک ایده و آنچه هست را درک کنید»

تری لایر، مدیرعامل اجرایی و خلاقیت، لایر و شرکا

لایر می گوید، « آنچه من سعی می کنم در اداره خود به جوانان خلاق بگویم این است که واقعاً قدرت یک ایده و اینکه آن ایده واقعاً چیست و چه می تواند کند را درک کنند. خیلی برای من جای تعجب است که خیلی از جوانان خلاق آن را درک نمی کنند. به نظر ساده و واضح می رسد اما سعی می کنم که آنها را تشویق کنم تا در جهت پیشرفت آن باشند و آن را درک کنند و بسازند، ارتقا دهند، و آن مهارت را رشد دهند.»

«خیلی مسئولیت پذیر نباشید»

کوین برادی، مدیر اجرایی خلاقی

برادی می گوید، « بسیاری از جوانان فکر می کنند که باید مسئول باشند. همین الان، شما باید از آنجا خارج شوید، به یکسری کارهای عجیب و غریب فکر کنید که من تا به الان چیزی درباره آنها نشنیده ام، و به آرامی در ذهن خود آنها را ضبط کنید و دوباره آنها را برای من تعریف کنید و حسادت من را برانگیزید. من را دیوانه کنید طوری که آرزو کنم  ای کاش جای شما بودم.»

« تکنولوژی را برای یک ایده اشتباه نگیرید»

جان جیکوبز، مدیرعامل خلاق، یوهان لئوناردو

جیکوبز می گوید، « توصیه من به جوانان خلاق این است که بیش از حد توسط تکنولوژی گمراه نشوید چراکه تکنولوژی با خودش ایده نمی پردازد. حتی اگر شما تکنولوژی شگفت انگیزی مثل اپل را داشته باشید، باز هم باید استدلال ها، پیام ها و نظر هایی برای آن به کار برید تا آن را برای افراد ارزشمند سازید تا نقش کاربردی آن را در زندگی آنها توضیح دهید. پس تکنولوژی را برای ایده و ایده پردازی اشتباه نگیرید. و از آموختن مطرح ساختن چگونگی استدلال ها و نقطه نظر های بسیار قوی برای این مارک ها و کمپانی هایی که شما برای آنها کار می کنید، اطمینان یابید.

«بدبین نباشید»

مت مک دونالد، مدیر خلاق اجرایی، نیویورک

مک دونالد می گوید،« بهترین توصیه ای که من برای هر جوان خلاقی دارم این است که بدبین نباشند. خیلی راحت است که بدبین و وامانده باشید و فکر می کنم که موفق ترین نوآوران کسانی هستند که با دنیا ارتباط برقرار می کنند، و هر کاری را انجام می دهند به سادگی و به راحتی واقعاً از پس هر کاری برمی آیند. اگر همواره چیزهای مختلف را ببینید و با آنها مواجه شوید، اگر همواره انعطاف پذیر باشد، اگر قدم به سوی آن بردارید، چیز های شگفت انگیزی می آفرینید.»

در زیر، دو قسمت قبل از مجموعه «پندی برای جوانان خلاق» را ببینید. و ویدئو های «بهترین پندی که تا به حال فرا گرفته ام» ما را از دست ندهید، که در آنها نوآوران نمونه بهترین راهنمایی های خود را که از مربیان شان در حرفه خود فرا گرفته اند، بازگو می کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز