شنبه, 15 مهر 1396 - 13:28

شعارهای کسب و کار / ۵ روش برای ساختن شعار کسب و کار

شعارهای کسب و کار باعث تمایز و ماندگاری هر برند و کسب و کاری می شوند زیرا برند را قابل تشخیص می سازند و باعث می شوند در حافظه افراد باقی بمانند، اما نوشتن یک شعار کسب و کار جذاب آسان نیست.

به گزارش بازده، شعارهای کسب و کار در انواع مختلفی طراحی می شوند و حتی ممکن است گاهی اوقات با یک اشتباه،  در معرفی برند و کسب و کار به بازار فاجعه ای رخ دهد.

در ادامه با پنج نوع مختلف از شعارهای کسب و کار آشنا می شویم.


1- شعارهای توصیفی بسازیم

شعارهای توصیفی نشان دهنده زمینه  فعالیت کسب وکار شماست؛ به بیان بهتر، حقایق یا ویژگی های کسب  وکار شما را نشان می دهد. به همه می گوید که «من چه کار می کنم.»

شعارهای توصیفی برای کسب  وکارهای کوچک و تک مدیره کاربرد دارند چون مبلغ ارزش های پیشنهادی به واضح ترین حالت ممکن هستند.

همچنین این شعارها برای کسب  وکارهایی با نام  های غیر توصیفی هم کاربرد دارند. برای مثال، اگر نام کسب  وکاری که از وام  دولتی استفاده می کند «دوره  گرد سبز» باشد، یک شعار توصیفی می تواند کاری را که نام تجاری کسب  وکارش نمی تواند توضیح بدهد توصیف کند که او خدمات تعمیری ارائه می کند.

یک نکته منفی شعارهای توصیفی این است که این شعارها می توانند غیر قابل حفظ کردن و خیلی عام باشند، بنابراین ترکیب کردن این نوع شعار با انواع دیگر شعارها می تواند ایده  خوبی باشد.

۲- شعارهای مجاب  کننده بسازیم

یک شعار مجاب کننده شامل فایده  ای است که نتیجه مثبت استفاده افراد از محصولات و خدمات شما، دربر می گیرد. این شعارها به همه می گویند «این دلیلی است که چرا باید نسبت به چیزی که به شما عرضه می کنم اهمیت بدهید.» شعار مجاب کننده نشان می دهد که چه چیزی برای شما، در محصولات و خدمات ما وجود دارد!

3- شعارهای خلاقانه بسازیم

یک شعار خلاقانه شامل جمله  ای نسبتا ادبی است که باعث حفظ کردن راحت تر آن می شود.

شعارهای خلاقانه قابل حفظ کردن هستند و مردم را به حرف زدن راجع به کسب  وکارتان تشویق می کنند، اما نوشتن آنها و عمل به آنها سخت است. بین شعار خلاقانه و شعار چرند یک خط مشخص وجود دارد، بنابراین اگر توانایی نوشتن یک شعار خلاقانه را ندارید این کار را به متخصصان این فن بسپارید.

۴- شعارهای برانگیزاننده بسازیم

شعارهای برانگیزاننده برای این طراحی می شوند که حسی را در خواننده برانگیزند، به جای آنکه توضیح دهند که شما چه می فروشید. یکی از معروف ترین شعارهای برانگیزاننده، شعار نایک است؛ «فقط انجامش بده.»

شعارهای برانگیزاننده می توانند مردم را به استفاده از محصولات و خدمات شما تشویق کنند چرا که آنها می خواهند جزئی از حسی که انتقال می دهید باشند.

۵- شعارهای شناخت برند بسازیم

شعارهای شناخت برند به طریقی شعار شما را به نام کسب  وکار یا برند شما مرتبط می کند که باعث می شود نشان دهد این شعار، منحصر به کسب  وکار شماست نه کسب  وکار رقبای تان.

شعارهای شناخت برند به مردم کمک می کنند که اسم شما را به خاطر بسپارند و هر موقع که لازم است آن را به یاد بیاورند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز