چهارشنبه, 22 شهریور 1396 - 13:59

دستیابی به بهترین ایده های تبلیغاتی

لوینسون، معروف ترین نویسنده و چهره سرشناس بازاریابی و تبلیغات چریکی، پنج گام را برای توسعه خلاقیت های فردی و دستیابی به بهترین ایده های تبلیغاتی ارائه کرده است.

به گزارش هورموند، این پنج گام به شرح زیر است:

گام اول: آنچه را که در مورد محصولات یا خدمات شما برای تان خارق العاده، جذاب یا ارزشمند است شناسایی کنید.

تأکید تبلیغات چریکی بر همین نقطه است؛ نقطه ای که آغاز ایده پردازی است. آنچه شمارا مجذوب خود می کند، برای دیگران نیز می تواند سرگرم کننده، غیرمنتظره و منحصربه فرد باشد. پس پیش از هر چیز باید ارزش ها و برتری های خود را نسبت به سایر رقبا شناسایی کرده و از آن به عنوان شروع تبلیغات چریکی استفاده کنید.

گام دوم: خط رقابت خود را با دیگر شرکت ها مشخص کنید.

زمانی که برتری ها و ارزش های درونی خود را شناختید باید دریابید که چگونه می توان از آنها به صورت خط متمایزکننده شما از سایر رقبا استفاده کرد. برای این منظور بدانید که مشتریان با گرایش به سمت شما چه چیزهایی را کسب می کنند که در سایر گزینه های رقیب وجود ندارد.

گام سوم: مرز میان تبلیغات خود و باورپذیری را از میان بردارید.

فراموش نکنید که می خواهید ایده ای تبلیغاتی را ارائه کنید، اگرچه باید تمامی گفته های شما مبنی بر واقعیت باشد اما در تبلیغات همیشه جایی برای اغراق و بزرگ نمایی وجود دارد. موفق ترین آگهی های تبلیغاتی آنهایی هستند که با انتخاب واژه ها، تصاویر و مفاهیمی ساده و باورپذیر به آسانی برای مخاطبان قابل درک هستند و در ذهن شان جای می گیرند. کاری نکنید که مخاطب با خود بگوید «من که باور نمی کنم.» شنیدن این حرف، ساده ترین راه برای شناخت یک تبلیغ چریکی ناموفق است.

گام چهارم: مخاطبان خود را از جا بپرانید.

کاری کنید که مخاطب، لحظه به لحظه تبلیغ شما را دنبال کند. اگر تبلیغی تهیه کنید که هیچ کس به آن نگاه نمی کند، مطمئن باشید خلاقیت لازم را ندارد. مردم تنها به تبلیغاتی توجه دارند که برای آنان تازگی داشته و با خواسته های شان همخوانی داشته باشد. طراحی و ارائه تبلیغات چریکی کم هزینه برای دفعاتی محدود می تواند حواس مخاطبان را جمع کرده و آنان را به طور کامل مجذوب آگهی کند.

گام پنجم: به مشتریان نشان دهید که دقیقا چه کاری را باید انجام دهند.

بسیاری از آگهی های تبلیغاتی در توجه به چهار گام قبلی موفق می شوند و توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند ولی تنها نکته نهایی در این است که پس از جلب توجه مخاطب، او چه باید بکند؟ تبلیغات چریکی موفق به این نکته به خوبی توجه می کنند و آنچه را که از مخاطب انتظار می رود در آخرین لحظه به صراحت به او اعلام می شود. مخاطب را مجذوب تبلیغات خود رها نکنید. به بیان ساده تر دست او را بگیرید و به مقصدی که انتظار دارید او را هدایت کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز