سه شنبه, 21 شهریور 1396 - 13:39

شاخص های ارزیابی ایده های تبلیغاتی

ارزیابی ایده های تبلیغاتی کاری است دشوار و البته بسیار مهم. شاخص های مختلفی برای ارزیابی این ایده ها وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها به صورت اجمالی به نقل از هورموند اشاره می شود.

غیرمنتظره: یعنی چیزی که جدید، متفاوت، تکان دهنده، تعجب برانگیز و تازه باشد. غیره منتظره بودن منجر به توجه می شود. بیشتر مردم دوست ندارند شگفت زده شوند. به گروه سازنده آگهی بگویید که می خواهید از ایده ای که می سازند شگفت زده شوید.

مرتبط: اگر موضوع برای مردم فایده یا منفعتی نداشته باشد یا مربوط به کارشان نباشد، توجهی نخواهند کرد. باید پیام شما را مفید بدانند حتی اگر استفاده از آن جنبه سرگرمی یا تفریحی داشته باشد. اگر ایده شما توسط برنامه استراتژی پیام پیج پرفکت خوب تشخیص داده شود، دارای یک نقطه ارتباط مهم است و یک دلیل قدرتمند برای توجه کردن دارد.

در رسانه ها قابل گسترش است: ایده های شما از محدودیت های هر رسانه تبلیغاتی فراتر می رود. در رادیو بدون تصاویر ارائه می شود. روی بیلبورد بدون صدا و موسیقی قابل اجراست. می تواند به صورت چاپی ارائه شود. ایده شما محدود به یک رسانه تبلیغاتی نیست.

در سراسر بازار قابل گسترش است: ایده شما مفهوم و عناصر منسجم و قدرتمندی دارد که می توانید آن را در بازارهای هدف متفاوت به کار ببرید.

در محصولات مختلف کاربرد دارد: ایده شما مفهوم و عناصر قدرتمندی دارد که می تواند برای محصولات مختلف استفاده شود.

در طول زمان قابل گسترش است: ایده شما عمر طولانی دارد و بدون کهنگی در آینده هم قابل استفاده است. این  یکی از تست های واقعی جامع بودن یک ایده است. بعضی از ایده های تبلیغاتی بیش از ۵۰ سال قدمت دارند.

ساده و واضح: یک ایده در یک جمله ساده قابل بیان است. به عنوان مدیر هنری، گروه سازنده ام را ملزم می کردم به هر ایده نامی بدهند و پیش از ارائه آن را توضیح دهند. اگر ایده مبهم و نامفهوم بود مشخص می شد که دنبال ایده درستی نیست، بلکه در پی یک تاکتیک اجرایی هستم که قابل گسترش دادن نیست.

عنصری ثابت برای مالکیت برند دارد: عناصر ثابت و پیوسته ای در یک آگهی وجود دارد که جدید و متفاوت بودن آن مهم نیست. در تبلیغات گندم و شیر صبحانه، خرگوش متحرک یکسان و یک جور به نظر می رسد، همیشه با حقه خودش را به گندم و شیر می رساند و همیشه نقشه هایش توسط بچه ها خنثی می شود و در آخر عبارتی را می گوید که گندم و شیر برای بچه هاست نه خرگوش.

عنصری ثابت برای تازگی دارد: در تبلیغات گندم و شیر، طرح، قالب و چهره عنصری متغیر برای ایجاد طراوت دارد. همیشه متفاوت هستند. هر چیزی به جز آن یکسان است و این ایده تبلیغاتی ۴۰ سال است که ادامه دارد.

در یک تصویر یا یک جمله قابل توصیف است: عبارات موجود در کنار جعبه نمونه ای از ایده های تک خطی هستند. گاهی اوقات می توان یک ایده را در قالب یک تصویر یا موسیقی بیان کرد. بسیاری از تبلیغات بزرگ تلویزیونی در یک عکس قابل بیان هستند.

اثر هاله ای: یک ایده بزرگ با کمترین بیان بیشترین حرف را می زند. یک تبلیغات تلویزیونی برای نانی درست کردم که در مرغ و ماهی سوخاری استفاده می شد. در بررسی ارتباطات، بازار هدف فهرست بلندبالایی از دیدگاهش برای ما ارسال کرد که هرگز در آگهی بیان نکرده بودیم؛ خوشمزگی، تهیه آسان، ساخته شده از بهترین مواد اولیه، کیفیت برتر، قیمت مناسب و … دیدگاهی که ارائه کرده بودیم این بود که این نان خاطرات خوب کودکی هنگام خوردن غذای سرخ شده را زنده می کند.

وقتی خاطرات زنده شد، هیجانات و احساسات خوشایندی نمایان شدند. آگهی دارای اثر هاله ای بود. یک عنصر هیجانی کلیدی خوب ایجاد کنید، دیگر نیازی ندارید که خوبی های محصول خود را فهرست کنید. تداعی معانی در ذهن و قلب مشتری کار همه آن نوشته ها را انجام می دهد.

یک استراتژی: هر ارتباط بازاریابی که انجام می دهید باید براساس موقعیت ثابت شما در بازار باشد. باید در مورد شخصیت برند شما صدق کند و باید توسط نرم افزار پیج پرفکت به آن رسیده باشید. استراتژی پیام به شما می گوید مفهوم هیجانی کلیدی چیست و دلیل موجهی برای موردتوجه قرار گرفتن ارائه می کند. استراتژی ثابت کمک می کند یک مالکیت شفاف و قوی بسازید. این را به یاد داشته باشید که استراتژی پیام چیزی است که می خواهید بگویید؛ یک ایده تبلیغاتی، شیوه گفتن آن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز